نکات عکاسی از برگ های پاییزی

نکات عکاسی از برگ های پاییزی

رنگ های پاییز در مکان های مختلف، می توانند متفاوت باشند. فصلِ تغییر رنگ بعضی مناطق، کوتاه در حد یک هفته یا کم تر است، در حالی که این تغییر رنگ در مناطق دیگر نزدیک به یک ماه طول می کشد. هر منطقه ای بسته به پوشش گیاهی و پارامترهای دیگر آن مثل آب و هوا و خاک، رنگ های متفاوتی ایجاد می کند. در این مطلب کوتاه ، نکات عکاسی از برگ های پاییزی آموزش خواهیم داد

گونه های گیاهی بعضی از مناطق طیفی از رنگ های سبز تا قرمز را ایجاد می کنند، و در بعضی مناطق برگ های درختان زرد رنگ می شود.

با منطقه ی خودتان بیشتر اشنا شوید تا این را بدانید که برگ ها چه زمانی تغییر رنگ می دهند، در این صورت می توانید بیشترین استفاده را از این فرصت ببرید. یک جستجوی سریع گوگل به شما کمک می کند بهترین مکان های منطقه خودتان را برای عکاسی از برگ های پاییزی پیدا کنید.

اگر قصد دارید برای یک سفر عکاسی برنامه ریزی کنید، به کمک جستجوگر عکس گوگل می توانید تحقیق کنید و ببینید نواحی گوناگون در زمان های مختلفِ هر فصل به چه شکل در می آیند.

هوا هر چه می خواهد باشد

هنگامی که برای عکاسی بیرون می روید، اصلا مهم نیست که هوا چطور باشد، با هر نوری می توانید عکس های خارق العاده بگیرید. اگر هوا آفتابی باشد، یک عالمه نور برای کار کردن دارید، اما ممکن است سایه های شدید و تشعشع های خیره کننده در عکس داشته باشید که موجب می شود رنگ ها به وضوح دیده نشوند. برای حل این مشکل، از فیلتر پلاریزه استفاده کنید، زاویه دیدتان را تغییر دهید یا وقتی خورشید در آسمان پایین رفته عکاسی کنید.

حالت تقدم شاتر چیست؟
این مقاله را بخوانید

نکات عکاسی از برگ های پاییزی

اگر آسمان سفید است، به سادگی آن را از ترکیب بندی خارج کنید. نور ملایم آسمان سفید روز برای عکاسی از جزئیات کوچکتر که قرار است قسمت های روشن و سایه های شدید نداشته باشند، مناسب است.
که روز بارانی شاید به نظر از دست رفته بیاید، ولی هیچ چیز دیگری به اندازه آب، رنگ ها را شفاف نمی کند. بهترین زمان عکاسی دقیقا بعد از بند آمدن باران است، مخصوصا وقتی خورشید از بین ابرها سر می کشد تا به مناظر خیس و بارانی نور بتاباند.

اگر جریان هوای ناگهان سردی رخ داده باشد، احتمالا شکل گیری شبنم های منجمد روی برگ ها را می بینید. اگر در برابر سرما مقاوم باشید، می توانید بافت های خیره کننده ای ثبت کنید، مخصوصا صبح خیلی زود که هوا هنوز تازه است.

نورپردازی از پشت

اگر یک برگ را بین خورشید و دوربین عکاسی قرار دهید، نورپردازی از پشت (backlight) آن را به نحوی روشن می کند که درخشان به نظر می رسد و تمام رگه های آن نمایان می گردد. اگر آسمان از لا به لای برگ ها دیده می شود، برای اینکه تضاد رنگی زیبایی داشته باشید، سعی کنید روزی را برای عکاسی انتخاب کنید که آسمان آبی باشد.

آبشارها

ترکیبِ رنگ های زیبای برگ های پاییزی با نمای آرام و لطیف یک آبشار می تواند جادویی باشد. از نوردهی طولانی برای مات کردن آبی که روی برگ های اُفتاده می ریزد استفاده کنید.

تنظیمات دوربین

عمق میدان: تعیین کنید روی چه میزان از تصویر می خواهید فوکوس کنید، از دیافراگم دوربین عکاسی برای کنترل عمق میدان استفاده کنید.

راهنمای خرید آداپتور لنز دوربین عکاسی
این مقاله را بخوانید

نوردهی ناکافی: برای عمق بخشیدن به تُن ها و جلوه دادن به رنگ ها، عکستان را کمی نوردهی ناکافی کنید. راحت ترین روش این است که دکمه جبران نوردهی(-/+) دوربینتان را جایی بین -۰٫۵EV و -۱٫۰EV قرار دهید.

بازتاب ها

عکس برداری از برگ ها به ویژه در یک روز بادی، کار سختی است. در این مواقع ، بیشتر سعی می کنم بازتاب هایی از رنگ های پاییزی را پیدا کنم و عکس انتزاعی تری بگیرم

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی