نحوه مراقبت از دوربین عکاسی

نحوه مراقبت از دوربین عکاسی

نحوه مراقبت از دوربین عکاسی

نگهداری از دوربین عکاسی از عوامل مهم برای افزایش طول عمر دوربین می باشد. اگرچه دوربین های دیجیتالی جدید از لحاظ سخت افزاری بسیار قابل اعتماد هستند اما ممکن است در اثر عدم نگهداری صحیح با مشکلاتی مواجه شوند و هزینه های سنگینی را بابت تعمیر و یا تعویض دوربین به شما تحمیل کنند. برای محافظت از دوربین خود در ادامه با نمایندگی نیکون همراه باشید تا نحوه مراقبت از دوربین عکاسی را اموزش خواهیم داد.

تعمیر و نگهداری دوربین یک عامل مهم برای افزایش عمر دوربین است. اگر چه جدید دوربین های دیجیتال از نظر سخت افزار بسیار قابل اعتماد هستند اما می تواند ناشی از عدم تعمیر و نگهداری مناسب با مشکلات مواجه می شوند و هزینه های دست و پا گیر به پرداخت هزینه برای تعمیر و یا تعویض دوربین به خودتان تحمیل کنند.

از باتری دوربین به خوبی مراقبت کنید

 بدنه دوربین، لنز و دیگر لوازم جانبی همراه آن، قطعات بسیار حساسی هستند و نیاز به مراقبت و توجه ویژه دارند. وقتی مدت زیادی از دوربین خود استفاده نمی کنید بهتر است باتری دوربین را خارج کنید. این کار باعث می شود عمر باتری دوربین شما افزایش پیدا کند و شارژ آن برای مواقع مهم و ضروری حفظ شود. حتی در مواقعی که دوربین خاموش باشد هم باتری ها به مرور زمان شارژ خود را از دست می دهند. در صورت انجام این کار فراموش نکنید که قبل از بیرون بردن دوربین از منزل، از وجود باتری در دوربین مطمئن شوید.

سبک عکاسی معماری
این مقاله را بخوانید

نحوه مراقبت از دوربین عکاسی

محافظت در برابر گردو غبار

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در هنگام استفاده از دوربین عکاسی در کنار ساحل و دریا، شن و ماسه است.این ذرات ریز سنگ ها و ماسه ها به لنز دوربین شما آسیب می رسانند. برای اینکه این اتفاق نیافتد، وقتی که عکاسی نمی کنید بهتر است دوربین خود را دم دست نگذارید، مثلا آن را در کیف دوربین خود بگذارید. پس هنگام استفاده از دوربین در ساحل دریا و رودخانه ها مراقب باشید، مثلا می توانید دوربین خود را روی یک زیرانداز یا پارچه هم بگذارید تا از ورود شن و ماسه به سخت افزار دوربین جلوگیری کنید.

استفاده از بند دوربین

بند دوربین یک وسیله حیاتی برای ایمنی دوربین شماست؛ و هنگام خرید دوربین، به همراه آن می آید. اگر شما از دوربین های کامپکت کوچک و شیک استفاده می کنید، داشتن بند دوربین برایتان ضروری نیست. با این حال، اگر دوربین های عکاسی بزرگ تری مانند دوربین های DSLR دارید، داشتن بند دوربین برای جلوگیری از حوادث ناگهانی مانند سر خوردن دوربین از دست تان ضروری است.

نحوه مراقبت از دوربین عکاسی

استفاده از کیف دوربین 

احتمالا همه شما می دانید که مهم ترین و اصلی ترین ابزار برای تعمیر و نگهداری دوربین کیف دوربین است. خرید کیف دوربین یک راه مناسب و ارزان برای محافظت از دوربین از گرد و غبار و ضربه است. مثلا اگر ناگهان دوربین از دستتان بیافتد، یک کیف خوب می تواند از صدمه دیدن آن جلوگیری کند. برندهایی مانند لاورپرو (Lowepro)، ارفایس (Aerfeis) و بنرو (Benro) کیف های دوربین با کیفیت خوبی را تولید می کنند.

آموزش عکاسی لانگ اکسپوژر
این مقاله را بخوانید

 

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی