آموزش عکاسی لانگ اکسپوژر

آموزش عکاسی لانگ اکسپوژر

آموزش عکاسی لانگ اکسپوژر : در این مقاله من می خواهم به شما تکنیک عکاسی لانگ اکسپوژر یا همان عکاسی با نوردهی طولانی را در نمایندگی نیکون اموزش دهم.

آیا تا به حال دیده اید یک عکس از یک آبشار یا رودخانه که در آن آب به نظر می رسد کاملا نرم و ابریشمی ؟ یا به عنوان یک عکس از یک جاده که اتومبیل روشن نیست ، اما چراغ ها به طور کامل کشیده شده است ؟ یا حتی یک تصویر از حرکت ستاره ها در یک محور دایره ای ؟ این ممکن است کمی غیر واقعی در نگاه اول به نظر می رسد.

در واقع این روش بسیار آسان است که نیاز به تنها مقدار زیادی از صبر و دقت ویژه است. این روش عکاسی طولانی قرار گرفتن در معرض یا تکنیک عکاسی لانگ اکسپوژر ( Long Exposure Photography ) نامیده می شود.

این روش محبوبیت بسیار زیاد در میان عکاسان در سال های اخیر به دست آورده است. در این سبک از عکاسی ، با استفاده از سرعت شاتر و قرار گرفتن در معرض طولانی ، جنبش یک موضوع ثبت شده است و خود آن به نظر می رسد تار. جنبش در این تکنیک به عنوان نرم و ابریشمی ثبت می شود.

یکی دیگر از کاربردهای عکاسی لانگ اکسپوژر ( Long Exposure )، همانطور که در بالا به آن اشاره کردم، در نزدیکی جاده‌ها است، جایی که چراغ‌های ماشین‌ها به صورت معلق کمی بالاتر از سطح زمین نمایان می‌شوند.

مکانی خوب برای عکاسی  بررسی کنید

در واقع این سبک از عکاسی مانند عکاسی ماکرو می توانید نشان می دهد ما در یک جهان کاملا متفاوت از ما تا کنون دیده اند به عنوان چشم ما آن را ندیده است. بهتر است در ابتدا به مکان در نظر گرفته ناپدید شد ، و این ایده از به عکس ، هر دو شما و تجسم شما. دیدن یک صحنه سریع از آخر در ذهن شما کمک خواهد کرد که بهترین مکان برای عکاسی را انتخاب کنید.

نکاتی برای عکاسی از طلوع و غروب 
این مقاله را بخوانید

در جستجوی ترکیبات ، هماهنگ ، این را به یاد داشته باشید. بود سوژه ها چگونه به حرکت افراد و عناصر با هم و نحوه تعامل نیز بسیار مهم است حتی در شرایط مناسب لازم است بدانید که چگونه حرکت ابرها و یا آب پیش بینی کنید.

سعی کنید خورشید را در ترکیب بندی تصویر خود قرار ندهید، چرا که حرکت آن باعث می‌شود بخشی از تصویر به شدت اور اکسپوز شده و به طور کلی نابود شود، حتی ممکن است در صورتی که درست در مقابل لنزتان قرار گرفته باشد، در حین نوردهی به لنز یا سنسور آسیب‌های جدی را وارد کرده و یا حتی باعث آتش گرفتن دوربینتان بشود.

اگر هم در شرایطی هستید که به هیچ عنوان نمی‌توانید خورشید را از کادرتان بیرون کنید، سعی کنید تا پشت ابرها پنهان شود، سپس عکس مد نظرتان را ثبت کنید.

تنظیمات لازم برای دوربین را اعمال کنید

حالا که ما تجهیزات ضروری با هم بررسی کرده ایم و نمیفهمد چگونه به حفظ شرایط محیطی در ذهن, از آن زمان به خارج و ذخیره عکس های ما. بخش جالب و جذاب اینجا شروع می شود !

عکاسی لانگ اکسپوژر می‌تواند در سناریوهای مختلفی به کار برود. من برای این مقاله بیشتر تمرکز خود را روی عکاسی لند اسکیپ و عکاسی از طبیعت قرار داده‌ام، اما دقت داشته باشید که از بیشتر این تکنیک‌ها در سایر سبک‌های عکاسی هم می‌توان استفاده کرد.

اگر تجربه‌ی عکاسی را برای مدتی دارید، احتمالا با اهمیت زاویه دید و ترکیب بندی در عکاسی کاملا آشنا هستید. هنگامی که می‌خواهید از تکنیک لانگ اکسپوژر استفاده کنید، این مورد به همان اندازه‌ی مهم می‌شود که در سایر سبک‌ها مهم بود.

فیلترهای اسکای لایت
این مقاله را بخوانید

تکنیک لانگ اکسپوژر

واقعیت این است که شما در این سبک هیچ محدودیتی ندارید و همه چیز به خلاقیت خودتان در به کار گیری سوژه و اعمال تنظیمات مختلف روی دوربین بستگی دارد. در اینجا چند ژانر از عکاسی که در آنها از تکنیک لانگ اکسپوژر می‌توان استفاده کرد را برایتان آورده‌ام :

  1. عکاسی از فشفشه
  2. نقاشی با نور
  3. عکاسی از حرکت ستارگان
  4. عکاسی از مناظر شهری
  5. عکاسی از زندگی خیابانی
  6. عکاسی انتزاعی

برای عکاسی لانگ اکسپوژر چه تجهیزاتی لازم است ؟

قبل از شروع عکاسی با تکنیک لانگ اکسپوژر باید تجهیزاتی را تهیه کنید، در واقع استفاده از بیشتر آنها ضروری است. مواردی که در پایین به آنها اشاره کردم را به همه پیشنهاد می‌کنم، چرا که واقعا کاربردی هستند و کیفیت تصویر شما را بهبود می‌بخشند.

  • یک دوربین که از حالت B یا Bulb Mode پشتیبانی کند
  • سه پایه ( کاملا ضروری )
  • ریموت کنترل
  • فیلتر کاهنده‌ی نور یا ND

از یک ریموت کنترل استفاده کنید

آخرین تجهیزات برای عکاسی با روش قرار گرفتن در معرض طولانی است که من به شما ارائه شاتر از راه دور و یا شاتر بی سیم است. این است که به ترک برنامه های کاربردی که شما می خواهید با یک سرعت شاتر بیشتر از ۳۰ ثانیه عکس شما را که البته همیشه هم ضروری نیست اما توصیه من این است که شما برای جلوگیری از دست دادن به طور ناگهانی در هر سرعت ③اتری از یک کنترل از راه دور شاتر استفاده کنید.

نگران نباشید ، شما نیازی به تهیه یک مدل حتی گران تر از دوربین خود ندارید ، برای این نوع عکاسی ، حتی پرده های غلتکی از راه دور بسیار ساده هستند و ارزان نیز مناسب هستند.

تجهیزات عکاسی از کهکشان
این مقاله را بخوانید

در مرحله‌ی بعد، ممکن است خریدن یک دستگاه تایمر هم برایتان مفید باشد. اما دلیل استفاده از ریموت شاتر در عکاسی با تکنیک لانگ اکسپوژر به طور عمده دو مورد است :

  1. با استفاده از یک ریموت شاتر این اطمینان حاصل می‌شود که دوربین همچنان بر روی سه پایه‌ی شما کاملا مستحکم قرار گرفته و حرکت نمی‌کند ( از طرف دیگر می‌توانید از عملکرد تایمر در دوربین خود استفاده کنید )
  2. شما می‌توانید با استفاده از حالت B یا همان Bulb در دوربین خود سرعت شاتری طولانی‌تر از ۳۰ ثانیه بدست آورید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی