آموزش جامع تکنیک HDR

آموزش جامع تکنیک HDR در عکاسی

آموزش جامع تکنیک HDR

عکاسی HDR عکاسی جالبی است و شما میتونید با استفاده از عکاسی HDR دنیای اطراف خود را متفاوت تر ببنید.HDRهمان طور که از نامش پیدا است بر افزایش نور(نوردهی) و محدوده رنگ تصویر در شرایط نرمال تاکید دارد. هدف این تکنیک، نمایش دقیق دامنه شدت‌ های نور موجود در صحنه‌ های طبیعی است. هنگامی که عکس های اچ‌دی‌آر و معمولی را با هم مقایسه می کنیم، برتری عکس های HDR بسیار گویا و چشمگیر است.با نمایندگی نیکون همراه باشید تا بیشتر در مورد آموزش جامع تکنیک HDR برسی کنیم.

HDR چیست؟

عکاسی HDR یا High Dynamic Range Photography یک تکنیک در مرحله‌ی پس پردازش است که با استفاده از ادغام تصاویر متعدد از یک صحنه با سرعت‌های مختلف شاتر و نوردهی‌های مختلف در یک تصویر واحد به دست می‌آید.

آموزش جامع تکنیک HDR

در نتیجه ، این ویدئو زمانی انجام می شود که حداکثر جزئیات در سایه و برجسته باشد ، یعنی نزدیک ترین چیزی که چشم انسان نشان می دهد. در حالی که با استفاده از تصاویر متعدد در همان صحنه ایده آل است, شما همچنین می توانید یک تصویر HDR با استفاده از یک تصویر واحد تولید کنید.

البته دقت داشته باشید که برای این کار ضروریست که با فرمت خام RAW عکاسی کنید. از این رو، دو روش برای ایجاد یک تصویر HDR وجود دارد؛ یکی با استفاده از یک تصویر واحد و دیگری با استفاده از چندین تصویر با نوردهی‌های مختلف. در این مقاله، من نحوه‌ی انجام هر دو را به شما نشان خواهم داد.

لوازم مورد نیاز برای عکاسی HDR

  1. یک دوربین دیجیتال ( ترجیحاً DSLR )
  2. یک سه پایه‌ی محکم ( برای نوردهی چندگانه )
  3. نرم افزار فتوشاپ، لایت روم یا برخی دیگر از ابزارهای ویرایش تصویر
  4. نرم افزار Photomatix Pro یا سایر نرم افزارهای تولید تصاویر HDR ( اختیاری )
  5. نرم افزارهای کاهش نویز مانند Nik’s Dfine یا Noise Ninja ( اختیاری )
انواع خطاهای دوربین‌های DSLR نیکون
این مقاله را بخوانید

اگر چه شما می توانید بدون داشتن یک سه پایه و نگه داشتن دوربین در دست خود را با عکس های مختلف. در واقع در این حالت نرم افزار کمی از تصاویر شما محصول و ادغام آنها کار می کند اما من همیشه نشان می دهد که برای به دست آوردن بهترین نتیجه ممکن, اما مطمئن شوید که به استفاده از یک سه پایه به طوری که تصاویر خود را در حال بهتر است تراز وسط قرار دارد و نه نیاز به محصول آنها را ندارد.

تنظیمات دوربین

  1. با فرمت خام RAW عکاسی کنید.
  2. همیشه دیافراگم را بین عکس‌ها ثابت نگه دارید، بنابراین توصیه می‌کنم در حالت اولویت شاتر عکاسی کنید، چرا که قطعا شما نمی‌خواهید تصاویری با عمق میدان‌های مختلف داشته باشید.
  3. Metering دوربین خود را بر روی حالت Matrix ( در دوربین‌های نیکون ) و یا Evaluative ( در دوربین‌های کانن ) قرار دهید تا دوربین بتواند بهترین نوردهی را برای کل صحنه انتخاب کند. این نوردهی میانه‌ی شما خواهد بود.
  4. اگر می‌خواهید با استفاده از براکتینگ دوربین پنج تصویر را ثبت کنید، باید آن را تا + و – ۲ تغییر دهید، به عنوان مثال : -۲ ، -۱ ، ۰ ، +۱ ، +۲ برای اکثر شرایط عالی عمل می‌کند.
  5. مراقب باد هم باشید، حرکت بیش از حد بوته‌ها، چمنزارها و درختان باعث می‌شوند تصویر نهایی شما پیچیده شود. حتی ممکن است به طور کامل کارتان را خراب کند.
  6. فریم‌ها را به سرعت و پشت سر هم ثبت کنید، به خصوص اگر در قاب ابر وجود داشته باشد.
  7. مراقب سایر اشیاء متحرک باشید. اگرچه Photomatix Pro یک عملکرد داخلی برای کاهش اشیاء دارد، اما تاثیر آن حداقلی است، پس بهتر است حرکتی در قاب وجود نداشته باشد.
آموزش عکاسی مستند
این مقاله را بخوانید

آموزش جامع تکنیک HDR در عکاسیعکاسی HDR در گوشی‌های هوشمند

دوربین های DSLR و mirrorless تنها دستگاه هایی نیستند که می توانند به طور خودکار تصاویر hdr را ضبط کنند. امروزه حتی اساسی ترین گوشی های هوشمند از عکاسی HDR پشتیبانی می کنند. در حقیقت ، سیستم عامل های Android و iOS ، هر دو عکاسی hdr را در برنامه پیش فرض دوربین ارائه می دهند. علاوه بر برنامه های شخص ثالث ، همچنین برای این منظور ، مانند Adobe Lightroom ، که یکی از حساب های این منطقه است ، وجود دارد.

فرایند ضبط تصاویر HDR در گوشی های هوشمند با تقریبا مشابه در دوربین های دیجیتال است که ما را دیده اند همان است یعنی در واقع یک تصویر با تصاویر مختلف ثبت شده و در هم ادغام شدند و در حال پویایی است بسیار گسترده تر پوشش. تفاوت بزرگ این است که به لطف ویژگی های نرم افزار ، صرفه جویی در عکس های HDR در گوشی های هوشمند بسیار آسان تر است.

در واقع بر خلاف عکاسی دیجیتال, دیگر لازم نیست به شما یک تصویر با نوردهی های مختلف ثبت نام تلفن می کند و این در واقع چند عکس با نوردهی متفاوت آنها را ذخیره کنید و آنها را با هم ادغام می کند.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی