انواع خطاهای دوربین‌های DSLR نیکون

انواع خطاهای دوربین‌های DSLR نیکون

بعضی پیغام های ناخوشایند دوربین شما می اورد این ها یک پیام خطا در LCD یا دوربین های DSLR عکاسی شماست که ظاهر می شود. با این حال، قبل از اینکه خیلی نا امید شوید، یک نفس عمیق بکشید.نگران نباشید. مزیت یک پیغام خطا این است که دوربین شما به عنوان مشکل به شما سرنخ می دهد، که بهتر از هیچ پیام خطا – و بدون سرنخ است نگران نباشید امروز می خواهیم درباره ی انواع خطاهای دوربین‌های DSLR نیکون صحبت کنیم اشنا شویم.

یک مثلث با حرف F

اگر یک مثلث کوچک با حرف F به خودی خود مشاهده کنید، به این معنا است که دوربین عکاسی شما  نمی‌تواند لنز را تشخیص دهد. اگر لنز را نصب کرده‌اید، مطمئن شوید که لنز به درستی متصل و قفل شده است. سعی کنید لنز را جدا و دوباره متصل کنید و خطا برطرف می‌شود.

انواع خطاهای دوربین‌های DSLR نیکون

پیغام پیوسته E

این خطای نیکون فقط به این معنی است که شما کارت حافظه در دوربین عکاسی ندارید. اگر مطمئن هستید که کارت حافظه وارد کرده اید ، سعی کنید آن را بیرون آورده و دوباره داخل آن قرار دهید و ببینید چه اتفاقی می افتد. کارت دیگری را امتحان کنید. در صورت ادامه پیام، این ممکن است به این معنی باشد که اتصالات کارت حافظه در DSLR شما خم شده یا آسیب دیده اند، در نتیجه شما باید دوربین عکاسی خود را برای تعمیر به نمایندگی ارسال کنید.

پیغام CHA/CHR

این خطای نیکون نشان می دهد که کارت حافظه شما مشکلی دارد. در ۹۰ درصد مواقع، وقتی افراد به جای فرمت کردن کارت، از کارت حافظه خود عکس کپی می‌کنند و سپس تصاویر را حذف می کنند، این خطا نشان داده می‌شود. حذف تصاویر بدون فرمت کردن کارت حافظه فکر بدی است و بسیاری از دوربین های DSLR سرانجام با نوشتن روی آن کارت‌ها مشکل خواهند داشت.

روش های آسان برای اجرای نورپردازی در عکاسی پرتره
این مقاله را بخوانید

بهترین کار این است که کارت حافظه را به جای اینکه روی رایانه شخصی یا Mac فرمت کنید، درون دوربین فرمت کنید. اگر نمی‌دانید چگونه یک کارت حافظه را در داخل دوربین خود فرمت کنید، برای راهنمایی به دفترچه راهنمای دوربین خود مراجعه کنید. در بسیاری از DSLR های کنونی مانند D7500، می‌توانید با فشردن همزمان دو دکمه برای چند ثانیه: سطل زباله (در پشت) و دکمه ISO (در بالا) این کار را انجام دهید. هنگامی که کلمه “FOR” در ال سی دی نشان داده شد و شروع به چشمک زدن کرد، برای فرمت کردن کارت باید هر دو دکمه را دوباره فشار دهید. همچنین می‌توانید کارت حافظه را از طریق منوی دوربین فرمت کنید.

اگر کارت حافظه خود را فرمت کرده‌اید و دوربین هنوز این پیام را نشان می‌دهد، کارت حافظه شما به درستی قرار نگرفته است (در این صورت سعی کنید آن را بیرون بیاورید و دوباره قرار دهید) یا اتصالات کثیف است. همچنین، سعی کنید از کارتهای تأیید نشده در DSLR خود استفاده نکنید، ممکن است این کارت حافظه توسط DSLR شما پشتیبانی نشود. اگر همه چیز را امتحان کرده‌اید و همچنان با همان خطای مشابه روبرو هستید، در داخل دوربین یا مشکل اتصال وجود دارد یا کارت حافظه شما آسیب دیده است.

پیام خطای FEE

پیام خطای FEE در دوربین عکاسی DSLR نیکون نشان می دهد که دوربین عکاسی شما نمی تواند عکس را در دیافراگم انتخاب کند. حلقه دیافراگم دستی را به بالاترین عدد تبدیل کنید، که باید پیام خطا را رفع کند. ممکن است نیاز است که اجازه دهید دوربین به طور خودکار دیافراگم را انتخاب کند تا عکس را در معرض مناسب قرار دهد.

آموزش عکاسی در طبیعت
این مقاله را بخوانید

پیام خطای رها کردن شاتر

یک پیام خطای خاموش شاتر با دوربین DSLR نیکون شما نشان می دهد که شاتر خاموش شده است . دکمه شاتر را برای هر عنصر خارجی یا هر لکه چسبنده که می تواند دکمه شاتر را مسدود کند بررسی کنید. دکمه را پاک کنید و دوباره امتحان کنید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی