سبک عکاسی معماری

سبک عکاسی معماری

سبک عکاسی معماری

امروزه عکاسان معماری مرزها را به صورت خلاقانه و غیرمنتظره جابجا می کنند. این که عکاسان مشغول عکاسی از تراکم فضای شهری با یک هواپیمای بدون سرنشین هستند یا قصد دارند ظاهر انتزاعی و جزییات یک ساختمان ساده را داشته باشند که برای نمایندگی مشهور است؛ آنها با سبک عکاسی معماری ظرافت این بناها را به تصویر می‌کشند.در ادامه با نمایندگی نیکون همه ی مواردی که برای ورود به این رشته نیاز دارید آشنا خواهید شد.

عکاسی معماری از نمای بیرونی

این نوع از عکاسی معماری از روشنایی روز یا منبع مناسب نور (مانند مهتاب، نور پیرامون چراغ های خیابان و چراغ های نمای بیرونی ساختمان ها) بهره میبرد. یک عکاس معماری از نمای بیرونی، مناظری با چشم انداز زیبا در اطراف یک ساختمان را برای عکاسی ترجیح میدهد.

او میخواهد تا زیبایی های ساختمان را با محیط اطراف ان ترکیب کند.این کار، شباهت بسیار زیادی به عکس گرفتن از یک منظره همراه با عناصر طبیعی یا محیط پیرامون خودش دارد.هممچنین، او دوست دارد عکسهایی بگیرد که خطوط یک ساختمان یا بنا را بطور کامل و واضح نشان دهد.بهترین روش برای انجام اینکار ان است تا بسوی اسمان صاف عکسبرداری کنیم. ایجاد رغبت و کنجکاوی در میان مخاطبان، هدف اصلی یک عکاس معماری از نمای بیرون است.

سبک عکاسی معماری

شروع عکاسی معماری

فاکتورهای مختلفی برای گرفتن عکس‌های معماری فوق‌العاده وجود دارد: زمان‌بندی، مکان و عناصر مختلف اطراف ساختمان همگی مهم هستند. شش موردی که در ادامه می‌آیند یک چک لیست خوب برای شروع عکاسی معماری هستند.

پیدا کردن لوکیشن

اصلی ترین گام در سبک عکاسی معماری پیدا کردن یک نقطه برتری است که بتوانید از آنجا به خوبی ساختمان موردنظر را به تصویر بکشید. شما باید زمان پیدا کردن لوکیشن نقاط دسترسی ساختمان موردنظر را در دسترس بگیرید. برای عکاسی از یک ساختمان بلند باید از فاصله دورتر به عکاسی بپردازید و برای یک ساختمان محبوب که احتمالا خیلی هم شلوغ است باید روشی را برای دور زدن جمعیت پیدا کنید.

نکات شگفت انگیز در عکاسی پرتره خیابانی
این مقاله را بخوانید

مطالعه ساختمان موردنظر

ظاهر همه‌چیز نیست. برخی از ساختمان‌هایی که قصد عکاسی از آن‌ها را دارید ممکن است تاریخچه یا مشخصه‌ی خاصی داشته باشند. در صورتی که از نقطه مهم مثل مجسمه یا اثر یادبود عکاسی می‌کنید که ممکن است معنای خاصی داشته باشد قبل از عکاسی در مورد آن تحقیق کنید. احتمال دارد بتوانید از چنین پیامی در عکس خودتان استفاده کنید.

استفاده از سه پایه برای حفظ وضوح تصویر

در سبک عکاسی معماری ممکن است نتوانید به همان شکلی که در سبک‌های دیگر از نور مصنوعی استفاده می‌کنید استفاده نمائید. این بدین معنی است که ممکن است نیاز باشد از سرعت شاترهای خیلی طولانی در عکس‌های خودتان استفاده کنید و به همین خاطر باید تا جای ممکن دوربین خودتان را ثابت کنید. همچنین سه پایه به شما کمک می‌کند بتوانید چند عکس پشت سر هم از یک نقطه بگیرید و بعدا در زمان ادیت تمام آن‌ها را با هم تلفیق کنید.

زمانبندی

زمان‌های مختلف روز منظره‌های مختلفی را به شما می‌دهند حتی در صورتی که فقط از یک نقطه عکاسی کنید. ساختمان‌هایی که پنجره‌های زیادی دارند ممکن است در زمان مشخصی از روز تابش زیادی داشته باشند یا ممکن است یک اثر تاریخی در برخی ساعات خیلی شلوغ باشد. در زمان‌های مختلف عکاسی کنید تا متوجه شوید در چه ساعاتی می‌توانید عکس‌های بهتری بگیرید و در چه ساعاتی نمی‌توانید.

از لحاظ نور The Photographer’s Ephemeris نرم‌افزار خیلی خوبی برای کسب دانش پایه درمورد رفتار نور در لوکیشن موردنظر است.

سبک عکاسی معماری

زوایای مختلف

لازم نیست سعی کنید کل ساختمان را در عکس خود تصور کنید. عکسی که ساختمان در مرکز قرار دارد از نظر ترکیب کاملا قابل پیش بینی است. حتی اگر قرار است چنین عکسی بگیرید بهتر است از اشیای طبیعی یا مصنوعی برای عکاسی خود استفاده کنید.

آموزش عکاسی لانگ اکسپوژر
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی