نکات شگفت انگیز در عکاسی پرتره خیابانی

نکات شگفت انگیز در عکاسی پرتره خیابانی

نکات شگفت انگیز در عکاسی پرتره خیابانی

اگر می‌خواهید بهترین پرتره‌های خیابانی ممکن را ثبت کنید، پس نباید با دوربین خود بیرون بروید و شروع به شاتر زدن کنید.هدفمند کار را شروع کنید.در این مقاله از نمایندگی نیکون نکات شگفت انگیز در عکاسی پرتره خیابانی را برای شما به اشتراک بگذارید.

به نوع عکس هایی که قصد دارید در عکاسی بعدی خود بگیرید فکر کنید. حتی ممکن است از یک ابزار رایگان مانند Pinterest الهام بگیرید. این عکس‌ها را زمان برنامه‌ریزی عکس خود در ذهن داشته باشید و از آنها به عنوان استانداردی برای هدف‌ گذاری استفاده کنید.

توجه کامل به ایمنی خود

در عکاسی شهری باید حواستان جمع باشد، ایمنی باید اولویت شماره یک شما باشد. من تنها در مورد سوژه صحبت نمی کنم.شما همچنین باید از اتومبیل ها، دوچرخه ها، عابران پیاده و غیره آگاه باشید. هر گونه خطری را قبل از عکاسی شناسایی کنید و به مدل خود از قبل توضیحات کافی بدهید. وقتی در حال عکاسی هستید، همیشه مراقب محیط اطراف خود باشید. اگر فضای شما مناسب نبود، بهتر است ادامه ندهید.

نکات شگفت انگیز در عکاسی پرتره خیابانیهمچنین هرگز کیف را بدون مراقبت روی زمین رها نکنید. چند لحظه کافی است که یک دزد تجهیزات شما را بدزد.

تصاویر خود را ویرایش کنید

در عکاسی پرتره خیابانی همیشه بهترین کار این است که تصاویر خود را مستقیماً در دوربین قرار دهید. با این حال، کمی ویرایش پرتره تقریباً همیشه ضروری است، مانند:

احتمال دارد بخواهید تصویر را نیز پاک کنید. محیط شهری ممکن است بسیار کثیف باشد، و بعضی وقت ها لازم است عناصر زشت داخل عکس ها را از اطراف مدل خود حذف کنید.

عکاسی از مناظر با لنز تله فوتو
این مقاله را بخوانید

برای کیفیت هدف عکاسی 

هنگام انجام پرتره شهری خوب ، هدف کمیت نیست، کیفیت است. در هر عکاسی، قصد من ده عکسی که واقعاً از آنها راضی هستم به دست بیاورم، و به شما نیز توصیه می‌کنم این کار را انجام دهید، حتی اگر به معنای عکسبرداری متفاوت از حالت عادی باشد.

به زبان دیگر، اگر به عکاسی سریع عادت دارید، سرعت خود را کم کنید. قبل از گرفتن هر عکس، برای کارگردانی مدل و درست کردن ترکیب بندی وقت بگذارید.

اطمینان حاصل کنید که عکس‌های متنوعی می‌گیرید: کلوزآپ، ترکیب‌بندی تمام قد، ​​نگاه مدل به دوربین، نگاه مدل به دور. و به خاطر داشته باشید که با درخواست از مدل برای پوشیدن اکسسوری مختلف مانند عینک آفتابی، کلاه و کت، ظاهر متفاوتی داشته باشید.

نکات شگفت انگیز در عکاسی پرتره خیابانی

یک پس زمینه خوب پیدا کنید و منتظر بمانید

یک سنت در عکاسی خیابانی هست که شما یک مکان را پیدا می کنید؛ یک پس زمینه، یک جاده، یا علامت، و سپس منتظر می مانید تا کسی یا چیزی در مقابل شما ظاهر شود. این کار نیازمند صبر است، که چیز بسیار خوبی برای پیشرفت می باشد. من متوجه شده ام که صبر چیزی است که مبتدیان اغلب فاقد آن هستند. احتمالا به دلیل اینکه ما در دنیایی زندگی می کنیم که آنقدر به رضایت فوری عادت دارد که انتظار داریم عکس های خوب به وفور پیش بیایند.

اما کم پیش می اید که اینطورشود. در نتیجه من این ایدۀ پیدا کردن یک چیز جالب در خیابان و یا تعدادی عنصر، یا مکانی که شما را مجذوب کند، سپس انتظار برای رخ دادن چیزی که دوست دارم. این راه بسیار خوبی برای آموزش چشم ها، و بهبود بخشیدن به زمانبندی شماست. همچنین نیز، وقتی شما به طور مداوم به یک مکان زل بزنید، با آن بسیار آشنا و صمیمی می شوید. شما متوجه چیزهایی خواهید شد که در ابتدا ندیده بودید.

فیلترهای اسکای لایت
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی