بهترین دوربین عکاسی طبیعت

بهترین دوربین عکاسی طبیعت

بهترین دوربین عکاسی طبیعت

در این مقاله ما به تعدادی از مشخصات دوربین عکاسی طبیعت اشاره خواهیم کرد و بهترین دوربین عکاسی طبیعت را معرفی میکنیم برخی بهترین هستند و طبیعتاً قیمت بالاتری هم دارند، و برخی مناسب افراد با بودجه محدود است. با نمایندگی نیکون همراه باشید. تا در میان این لیست مناسب‌ترین دوربین با اهداف خود را پیدا کنید.

طبیعت آمیزه‌ای از رنگ، نور و حرکت است. برای ثبت این شگفتیِ زیبا که در عین سادگی، پر از پیچیدگی‌های تو در تو است، لازم به یک دوربین عکاسی طبیعت هستیم. ابزاری که به بهترین شیوه ی ممکن بتواند جلوه‌های بی‌ نظیر طبیعت را برای ما ثبت کند.

عکاس طبیعت

اگر به  جهانِ اطرافِ دقت کنید می بینید که اطرافتان سرشار از زیبایی و شگفتی است. همه چیز برخی مواقع تکراری به نظر می‌رسد؛ اما اگر با دقت به جزئیات نظر بیاندازید، تفاوت را در خواهید یافت. برای نمایش این تفاوت دوربین عکاسی در طبیعت می‌تواند قدرتِ تفکیک شما را به رُخ بکشد.

عکاس می‌تواند ساعت‌ها در دل طبیعت به اکتشاف بپردازد. این سبک از عکاسی را حتی عموم هم می‌توانند انجام دهند. تفاوتی ندارد تازه کار باشید یا حرفه‌ای،‌ یک دوربین عکاسی حرفه‌ای داشته باشید یا با یک گوشی همراه این کار را انجام می‌دهید؛ اما این کجا و آن کجا‍!‌

تجهیزات شروع عکاسی

  • دوربین عکاسی در طبیعت
  • یک لنز درست و حسابی برای سبک‌های مختلف عکاسی در طبیعت
  • سه‌ پایه
  • تجهیزات گشت و گذار در طبیعت نظیر کوله و کفش مناسب و یا لوازم کمپینگ

راهنمای خرید دوربین

  • وزن

نخستین و اصلی ترین عاملی که باید خیلی به آن توجه داشته باشید وزن دوربین است. شما در طبیعت احتمال دارد  گاهی مسیر های بسیار طولانی را پیاده بروید و یا مجبور باشید از جایی بالا بروید و دوربین را با خود حمل کنید. اگر وزن دوربین شما بیشتر از اندازه زیاد باشد قطعا همیشه چیزی جز خستگی برای شما به جا نمی گذارد. بعضی  از دوربین ها به جز خود دوربین نیاز به یک لنز نیز دارند که وزن جدایی دارد درنتیجه همیشه وزن لنز مورد نظر خود را هم در نظر داشته باشید.

  • کیفیت تصویر

تفاوتی ندارد برای چه کاری دوربین بخرید همیشه کیفیت تصویر از مهم ترین پارامتر ها می باشد. کیفیت تصاویر یک دوربین را با مگاپیکسل بیان می کنند و بسیاری فکر می کنند هرچه این عدد بیشتر باشد یعنی کیفیت عکس بالاتر است. اما همیشه این فرمول جوابگو نیست و در برخی از دوربین ها این طرز تفکر اشتباه است. به همین دلیل راه درست و حسابی وجود ندارد که بتوانید دوربین ها را باهم از لحاظ کیفیت تصویر مقایسه کنید بنابراین بهترین کاری که می توانید بکند این است که از نظر افراد دیگر در این زمینه کمک بگیرید.

  • استفاده راحت

یکی از مواردی که در بسیاری از راهنمای خرید دوربین عکاسی برای طبیعت به آن پرداخته نمی شود سادگی در استفاده است. ویژگی های مختلفی مانند: عکاسی خودکار، حالت های مختلف عکاسی، منوی ساده و… می تواند در سادگی تاثیر زیادی داشته باشد.

جبران نوردهی
این مقاله را بخوانید

به عنوان مثال فوکوس کردن همیشه کار حوصله سر بری بود و امروزه برخی از دوربین ها به سیستم های اتوفوکس بسیار قدرتمندی مجهز هستند که می توانند خیلی ساده و راحت فوتوکس های بسیار حرفه ای بر روی سوژه داشته باشند.

بهترین دوربین عکاسی طبیعت

دوربین دیجیتال نیکون مدل D3400

مشخصات دوربین

  • وزن: ۳۹۵ گرم
  • دقت حسگر: ۲۴٫۲ مگاپیکسل
  • فیلم برداری: Full HD

اگر با دوربین های شرکت نیکون آشنا باشید قطعا نام D3400 را شنیده اید. این دوربین یکی از برترین ساخته های نمایندگی نیکون به حساب می آید که از یک حسگر CMOS با دقت ۲۴٫۲ مگاپیکسل جهت ثبت تصاویر استفاده می کند. برای این دوربین یک عدد صفحه نمایش ۳ اینچی با دقت ۹۲۱۰۰۰ نقطه قرار داده شده که البته لمسی نبودن آن کمی توی ذوق می کند.

وزن کم، مناسب و باتری قوی همه ی انها از جمله ویژگی هایی هستند که موجب شده تا این دوربین در لیست بهترین دوربین عکاسی برای طبیعت جای بگیرید. همچنین اگر علاقه مند به حیات وحش هستید این دوربین نیکون به لطف سرعت عکاسی پیاپی ۵ فریم بر ثانیه یک گزینه بسیار خوب برای شما به حساب می آید. به همه اینها قابلیت فیلم برداری Full HD و حذف فیلتر لو پس از سنسور را نیز اضافه کنید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی