نکات مهم در خرید دوربین دست دوم

نکات مهم در خرید دوربین دست دوم

نکات مهم در خرید دوربین دست دوم

در این مقاله از نمایندگی نیکون قرار است برای شما در رابطه با نکات مهم در خرید دوربین دست دوم چیست توضیح دهیم. البته به این سوال جواب خواهیم داد که اگر دوربینی برای فروش گذاشته شود دلیل معیوب بودن آن است یا نه. همچنین به شما راهنمایی خواهیم کرد که چگونه و از کجا دوربین بخرید؟ این نکات به شما کمک خواهند کرد که در هنگام خرید دوربین کارکرده بتوانید انتخاب قابل اطمینان تری و مقرون به صرفه‌تری داشته باشید.

نمایشگر دوربین

امروزه بیشتر دوربین‌های دیجیتال دارای یک نمایشگر هستند. به کمک این نمایشگر این امکان را دارید تصاویر گرفته شده با دوربین را مشاهده نمود و همچنین تنظیمات دوربین را مشاهده و تغییر داد. برای بررسی سلامت نمایشگر دوربین تنها لازم است یک تصویر تمام سفید را بر روی آن مشاهده کنید. به این ترتیب، پیکسل‌های سوخته به سادگی نمایان می‌‌شوند.

نکات مهم در خرید دوربین دست دومسنسور دوربین

اجزای اصلی هر دوربین دیجیتال سنسور (حسگر) آن است. در واقع قسمت عمده کیفیت تصاویر ثبت شده دوربین‌ها به نوع، قطع و دقت سنسور آن‌ها باز می‌‌گردد. با این عبارت، می‌‌توانید پیش‌بینی کنید که خراب بودن این قطعه چقدر در کیفیت دوربین خریداری شده تاثیرگذار است.

برای بررسی سالم بودن سنسور دوربین، ابتدا میزان گشودگی دیافراگم لنز خود را روی حداقل مقدار خود (بیشتر مقدار F) قرار دهید و سپس از یک صحنه پرنور (مانند دیوار سفید که بر روی آن نور زیادی تابانده شده است) با یک سرعت شاتر پایین عکس بگیرید و سپس آن را در کامپیوتر به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید.

ژست عکس مادر و دختری
این مقاله را بخوانید

مقدار کارکرد

قطعا می‌دانید که شاتر دوربین‌های DSLR تا بی‌نهایت کار نمی‌کند؛ عمر محدودی دارد و پس از آن می‌بایست مکانیزم شاتر به طور کامل تعویض شود.

تولیدکنندگان دوربین‌ها در معرفی محصولات خود عمر مفید تعداد شات هایی که با هر مدل می‌توان زد را ذکر می‌کنند و با جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توانید عمر مفید شاتر هر مدل را پیدا کنید. می‌توان از فروشنده سوال کرد که دوربین وی تاکنون چند تصویر ثبت کرده و تخمین زد که چه مقدار از عمر مفید آن سپری شده است. البته راه بهتر این است که خودتان همه چیز را بررسی کنید. ما در مقاله‌ای به طور کامل نحوه محاسبه تعداد شاتر دوربین های کارکرده را آموزش دادیم.

بررسی شاتر

در بررسی شاتر باید به عامل های بسیار مهم دیگری نیز دقت کرد و آن عملکرد صحیح شاتر است. با دوربین تعدادی عکس بگیرید و سرعت شاتر های متنوع را امتحان کنید. همه چیز باید طبیعی باشد، گیر کردن و صدای جیرجیر غیر طبیعی علامت خوبی برای تشخیص خرابی دوربین است. در این شرایط دوربین باید تمیز و یا کاملاً تعمیر شود.

نکات مهم در خرید دوربین دست دومدوربین دست دوم را از جای معتبر بخرید

اگر از فردی خریداری می‌کنید، حواستان باشد که دوربینی را  خریداری ‌کنید که جعبه، فاکتور خرید و لوازم جانبی اصلی را حتما  داشته باشد. چون ممکن است دوربین سرقتی باشد و شما را در آینده دچار مشکل کند. پس بهتر است با فروشنده در یک مکان عمومی قرار بگذارید. برای اطمینان بیشتر می‌توانید از خدمات شرکت های معتبر که در زمینه‌ی خرید و فروش دوربین دست دوم به صورت قانونی فعالیت دارند، استفاده کنید.

بهترین میکروفن ها برای تولید محتوا
این مقاله را بخوانید

پین کارت حافظه

محل اتصال کارت حافظه را به خوبی بررسی کنید و آن را تست کنید، چون اگر کوچک ترین مشکلی در آن وجود داشته باشد، برای تعویض پین آن هزینه‌ی زیادی را باید صرف کنید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی