نحوه عکاسی با نوردهی طولانی در روز

نحوه عکاسی با نوردهی طولانی در روز

نحوه عکاسی با نوردهی طولانی در روز

نحوه عکاسی با نوردهی طولانی در روز طی زمان سپری شده در یک فریم را ثبت می کند. با استفاده از این روش ها، می توانید دنیایی ایجاد کنید که ما اغلب نمی بینیم. ابرها لکه دار می شوند، آب به شیشه تبدیل می شود و انبوهی از مردم گویی با جادو ناپدید می شوند. در این مقاله از نمایندگی نیکون، من شما را از سوی مراحل ثبت عکاسی با نوردهی طولانی در طول روز آشنا می کنم.

عکاسی با نوردهی طولانی، شاتر دوربین شما را برای مدت زمان طولانی باز می کند. این به دوربین شما امکان می دهند که نور بیشتری را ثبت کند. هیچ تعریف ثابتی از “طولانی” وجود ندارد. من نوردهی طولانی را به عنوان سرعت شاتر ۰٫۵ ثانیه یا بیشتر تعریف می کنم. اما تنظیمات نوردهی طولانی می تواند به چند دقیقه افزایش یابد.

در طول روز، نور طبیعی زیادی وجود دارد. استفاده از نوردهی طولانی مدت در طول روز یک الزامی نیست. این در مورد ایجاد یک اثر است. چند مرحله وجود دارد که باید بدانید، بنابراین بیش از حد نوردهی نکنید و تصویر خود را خراب نکنید.

نحوه عکاسی با نوردهی طولانی در روزتجهیزات لازم را جمع آوری کنید

عکاسی با نوردهی طولانی در نور روز نیاز به تجهیزات خاصی دارد.

  • دوربین با حالت دستی
  • سه پایه
  • فیلتر چگالی خنثی
  • رها کردن شاتر از راه دور (اختیاری)
  • دوربین نیکون

فیلترهای چگالی خنثی

یک فیلتر تراکم خنثی (ND) به لنز خود افزایش دهید. فیلترهای ND ورقه های شیشه ای هستند که میزان نور وارد شده به دوربین شما را کاهش می دهند. آنها کمی مانند عینک آفتابی برای دوربین شما کار می کنند. فیلترهای ND انواع مختلفی دارند. رایج ترین فیلترهای ۳، ۶ و ۱۰ استاپ هستند. هرچه توقف های بیشتر باشد، نور کمتری به دوربین شما وارد می شود و شاتر شما بیشتر می تواند باز باشد.

سرعت شاتر در دوربین
این مقاله را بخوانید

دو نوع فیلتر ND وجود دارد. یک نوع مربعی با سیستم نصب است که به جلوی لنز شما متصل می شود. نوع دیگر فیلتر روی جلوی لنز شما پیچ می شود.

در زمان خرید فیلترهای پیچی، به اندازه نخ لنزهای خود توجه کنید. فیلترهای ND را بخرید که متناسب با بزرگترین لنز شما باشد. سپس مجموعه‌ای از حلقه‌های کاهنده بخرید که به شما امکان می‌دهد فیلتر بزرگ را به لنزهای کوچکتر خود وصل کنید. بالا رفتن، پیچاندن یک فیلتر کو

نقاشی با نور

نقاشی با نور هم حدودا همان تنظیماتی را لازم دارد که برای نوردهی طولانی خطوط نور اتومبیل‌ها استفاده می‌کردید. باز هم باید زمان نوردهی را چیزی بین ۲۰ تا ۳۰ ثانیه قرار دهید. با این فرقی که این بار، منبع نورانی در دست شماست و باید آن را در طول تصویر حرکت دهید. در اینجا نیز نیاز هست که محیط به اندازه کافی تاریک و بدون منابع نورانی اضافی باشد.

چکتر روی یک لنز بزرگتر، تصویری روی تصاویر شما ایجاد می کند.

من از فیلترهای Breakthrough استفاده می کنم، اما گزینه های ارزان تر دیگری نیز وجود دارد. وقتی خرید فیلترهای ND، بررسی های منتشر شده را برای وضوح بررسی کنید. فیلترهای ارزان‌تر ممکن است رنگی را روی تصویر ایجاد کنند و دارای رنگ‌بندی تیره شدن لبه‌ها باشند.

نحوه عکاسی با نوردهی طولانی در روزتاری حرکت

عکس‌های با نوردهی طولانی در طول روز وقتی که بهترین عملکرد را دارند که ترکیب بندی شامل مقداری حرکت تار باشد. صحنه های متداول شامل حرکت آب (مانند آبشارها، نهرها یا امواج) و ابرها است. در زمان ساختن تصویر خود، باید فرض کنید که چگونه ابرها یا شکل آب متحرک رگه می شوند.

کروماکی چیست و کاربرد آن در کجاست؟
این مقاله را بخوانید

یادداشتی در مورد تار شدن ابرها برای ایجاد اثر، باید آسمانی باز بین ابرها وجود داشته باشد. در یک روز ابری، ابرها فضای کافی برای جاری شدن ندارند. با نوردهی طولانی، هر چیزی که در صحنه حرکت می کند تار می شود. این شامل برگ های روی درختان یا قایق های روی آب می شود.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی