میکروفن های بی سیم

میکروفن های بی سیم

میکروفن های بی سیم

میکروفن های بی سیم دارای مزایای بسیاری هستند که یکی از آنها این است که آزادی حرکت بدون نیاز به کابل بسیار بیشتر است.یکی دیگر از مزیت های یک میکروفون بی سیم راه اندازی سریع آن است, و با کاهش تعداد کابل میکروفون, پایه میکروفون و مانیتور در مرحله کمک می کند تا به علت جمعیت نیست.کاربران نیازی به دستیار برای راه اندازی و حمل میکروفن های بی سیم ندارند.

و سخنرانان و مجریان و هنرمندان به راحتی میتوانند بر روی صحنه حرکت کنند.

با بهبود کیفیت صدا درمیکروفن بیسیم و اطمینان ازپایداری آنها ومقرون به صرفه بودن ،خرید میکروفن بیسیم در سال های اخیر به طور چشمگیری افزایش داشته است .

یکی دیگر ازنکات درمورد میکروفن بیسیم اضافه کردن میکروفن های بیشتردر آینده است که به شما این امکان را می دهد طبق نیازهای در حال گسترش خود میکروفن های دیگری اضافه کنید.

در حالت کلی میکروفن ها ی بی سیم دو نوع میباشد:

میکروفون بی سیم دستی این میکروفون بی سیم از سه جزء اصلی تشکیل شده است: گیرنده ، فرستنده و میکروفون و گیرنده این دستگاه معمولاً به اندازه گیرنده تلویزیون دیجیتال است.

میکروفون بی سیم گردن محبوب ترین میکروفون بی سیم میکروفون گردن است. فرستنده این میکروفن ها عموما دستگاهی به اندازه یک جعبه نوار کاست است که به وسیله گیره ای به کمر شخص وصل میشود .

در پایان روز باید دوباره گفت ، برای خرید و انتخاب میکروفون بی سیم ، چه دستی یا یقه ای ، باید تمام موارد مورد نیاز کاربر را در نظر بگیرید تا بتوانید یک محصول خوب و انتخاب هوشمندانه داشته باشید.

لوازم جانبی میکروفن
این مقاله را بخوانید

میکروفن های بی سیم

منبع تغذیه آنها یک باتری است و اکثر موارد در فضاهای پر ترافیک استفاده می شود. این یکی از مزایای میکروفن های بی سیم است.چرا که اگر دریک سمینار میکروفن ازده استفاده می شود قطعا باید میکروفون های بی سیم درجمعیت قرارداد رابط کاربری آسانتری دارد و سیم این نوع میکروفون حتی دررفت و آمد مشکل مردم ایجاد نمیکند. این میکروفن ها گران تر از میکروفن سیمی اما این طبیعی است با توجه به گیرنده و فرستنده در میکروفون های بی سیم می باشد.

اجزای سیستم میکروفن بی سیم

همه ی میکروفن های بیسیم ازدو قسمت اصلی تشکیل شده اند : فرستنده وگیرنده

فرستنده ها،سیگنال صوتی دریافت شده را به یک سیگنال رادیویی تبدیل کرده وسپس آن را به یک گیرنده ارسال میکنند که آن را به یک سیگنال صوتی تبدیل کند و بعد به سیستم صوتی انتقال دهد.

مسافتی که سیگنال میتواند به طور موثر حرکت کند بسته به شرایط از ۳۰ تا سیصد متر است ،فرستنده ها دو نوع اساسی دارند یک نوع به نام فرستنده کمری ،یک جعبه کوچک است که به کمر کاربرمتصل میشود یا زیر لباس قرار میگیرد که برای ضبط صدا مستقیما به ابزاری مانند ترومپت یا ساکسفون وصل شوند.

نوع دیگر فرستنده هم این است که درون دسته میکروفن قرار داده میشود .این نوع میکروفن ها در لحظه اول شبیه میکروفن سیمی است فقط کمی بزرگتر و انواع متنوعی میکروفن ،برای این فرستنده وجود دارد و تمامی این فرستنده ها به باتری نیاز دارند.

قسمت بعدی میکروفن بیسیم گیرنده است ،این میکروفن سیمی معمولی ،امواج صوتی را به سیگنال الکتریکی تبدیل کرده و از طریق کابل به سیستم صوتی ارسال میکند.دستگاه میکروفن بیسیم یک قدم جلوتر رفته و سیگنال صوتی تولید شده را به سیگنال رادیو تبدیل میکند که توسط فرستنده به سیستم صوتی ارسال میشود سیگنال رادیویی شبیه آنچه که درایستگاه رادیو وتلویزیون استفاده میشود است وظیفه گیرنده این است که سیگنال رادیویی که توسط فرستنده ارسال میشود بر اساس کیفیت قدرت ووضوح بیشتر انتخاب کند و به سیگنال صوتی تبدیل نماید .خروجی از نظر الکتریکی با سیگنال میکروفن یکسان است و میتواند به آن متصل شود.

بهترین میکروفن یقه ای
این مقاله را بخوانید

چگونه میکروفن بی سیم انتخاب کنیم ؟ مانند انتخاب های دیگر،درانتخاب میکروفن بیسیم نیز باید توجه داشت که متناسب با نیاز وکارایی میکروفن برای هر فرد تهیه شود.برای مثال خوانندگان از میکروفن دستی با فرستنده داخلی استفاده میکنند برای اتصال به گیتار،یا کیبورد میکروفن با فرستنده کابل کوتاه لازم دارد .یا برای مربیان ورزش یا کسانی که فعالیت بدنی دارند از میکروفن نصب شونده روی لباس یا گوشی استفاده میشود.

میکروفن های بی سیم چند ویژگی دارند؟

  1. پاکسازی صدای محیط
  2. سازگاری این میکروفن ها با گوشی ،تبلت،دوربین و….
  3. سبک و کم حجم بودن میکروفن های بیسیم
  4. قابلیت جابه جایی راحت و قابل حمل بودن میکروفن های بی سیم
  5. سهولت در استفاده ازمیکروفن های بیسیم
  6. محدوده ی عملیاتی تا ۵۰متر
  7. منبع تغذیه توسط دو باتری aa
  8. مجهزبه صفحه نمایش برروی فرستنده و دسترسی آسان به منو

میکروفن های بی سیم

مواردی که باید در مورد انتخاب خرید یک میکروفن بی سیم بدانیم؟

۱٫باید به این موضوع توجه داشت که ما میخواهیم این میکروفن بی سیم را کجا استفاده کنیم .اگر قصد استفاده از میکروفن را در یک مکان ثابت دارید شرایط آسان است فقط مطمئن شوید که سیستم بی سیم روی فرکانس های UHFوVHFبا فرکانس آنتن پخش تلویزیون محلی و سایر دستگاههای بی سیم که در محل ودرنزدیکی آن استفاده می شود و تداخل نکند.

اگر قصد خرید در شهرها واماکن را دارید یک سیستم frequency agilityبه شما کمک میکند تا با شرایط محلی تطبیق پیدا کنید.

و اینکه چه تعداد میکروفن بی سیم مورد استفاده قرارخواهد گرفت ؟یعنی اگر قصد دارید از دو یا چند سیستم بی سیم استفاده کنید هر کدام با فرکانس های مختلف کار میکند این فرکانس ها نباید با هم تداخل پیدا کنند .

نمایندگی رسمی نیکون در تهران
این مقاله را بخوانید

چند مدل میکروفن بی سیم را در اینجا معرفی کنیم،میکروفن بی سیمBOYA-BY-WM4MARK II این میکروفن برای کاربران با بودجه محدود و سرگرمی های ویدیویی است که نسل جدید یک میکروفن دیجیتال میباشد که به راحتی سیستم بیسیم ۲٫۴ گیگاهرتز را به ارمغان می آورد.واین میکروفن  قابلیت اتصال به دوربین و گوشی و تبلت ورایانه و… را دارد.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی