لوازم جانبی میکروفن

لوازم جانبی میکروفن

لوازم جانبی میکروفن

هنگام ضبط با یک میکروفون صدا ، روشن است که میکروفون تنها کسی نیست که شما نیاز دارید ، شما نیاز به لوازم جانبی میکروفن مختلف اساسی دارید. بعضی چیزها به وضوح برای شما واضح است ، مانند پایه میکروفون ، کابل میکروفون و باتری…. برخی از لوازم جانبی میکروفون دیگر در این مقاله خواهد شد نمایندگی نیکون برای شما توضیح می دهد, مانند بوم, آشکارساز سر و صدا, دارنده کلیپ, میکروفون لرزه ای…

پایه میکروفن

پایه میکروفن :به احتمال زیاد یکی ازلوازم جانبی بسیاررایج برای میکروفن میباشد .

پایه یا استند میکروفن در واقع برای نگه داشتن انواع میکروفن ها مانند کاندنسر،داینامیک و ریبون در یک محل ثابت مورد استفاده قرار گرفته میشود .این پایه های میکروفن به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند میکروفن ها را در انواع مختلفی به صورت ثابت نگه دارند.

لوازم جانبی میکروفنپایه میکروفن در دو مدل اصلی فلت و سه پایه طراحی و تولید میشود که مدل فلت بیشتر برای میکروفن رومیزی است و مدل سه پایه برای میکروفن ایستاده استفاده میشود.

برای انتخاب پایه میکروفن مناسب حتما باید قد و وزن پایه میکروفن و خود میکروفن را مد نظرگرفت و برخی از این پایه ها با گیره هایی که دارند قابلیت تنظیم و کوتاه و بلند شدن را دارند و دارای مکانیسم کلاچ هستند که ما میتوانیم ارتفاع مورد نظر را روی پایه میکروفن با استفاده از گیره های میکروفن .

تنظیم کنیم .

دسته بوم و کاوراستند خود یکی از لوازم جانبی های استند و پایه میکروفن میباشند.

کابل میکروفن

کابل میکروفن:تقریبا میتوان گفت که کابل میکروفن یکی ازضروری ترین  لوازم جانبی میکروفن است. همانطور که میدانیم میکروفن ها به دو دسته بی سیم و با سیم تقسیم میشوند .

مقایسه لنز های ۵۰ میلیمتر نیکون
این مقاله را بخوانید

میکروفن های بیسم که مشخص است از طریق گیرنده و فرستنده کار میکنند و منبع تغذیه آنها باتری میباشد .

اما برای استفاده ازمیکروفن های با سیم باید کابل مناسبی تهیه کنیم .نکته مهم این است که میکروفن های با سیم توسط کابل تغذیه میشوند و نیازی به خرید باتری و شارژ کردن ندارند .

میکروفن های با سیم به دو دسته تقسیم میشوند :

یک دسته ازمیکروفن ها دارای سیم ثابت هستند یک سرکابل به دستگاه وصل میشود که پورت  آنها انواع مختلفی دارد که برای مثال پورت یو اس بی نسل جدید میکروفن ها را تشکیل میدهند مخصوص کامپیوترمیباشد .

اما میکروفن هایی که جک ۳٫۵ میلی متری هستند را با یک تبدیل به آمپلی فایرمتصل کرد .

دسته ای هم دارای کابل دو سرهستند ومیشود یک سرآن را به میکسروصل کنید که این میکروفن ها بیشتردر کنسرت ها ومراسم ها و…استفاده میشود.

کابل xlr

این کابل از یک سربه میکروفن متصل میشود و از سر دوم به میکسروآمپلی فایر،این کابل دارای دو کانکتوراست که هرکانکتورآن دارای سه پین است که شامل مثبت و منفی و گراند میشوند . این نوع کابل برای اتصال میکروفن به اسپیکر مانیتورینگ هم استفاده میشود.

لوازم جانبی میکروفننویزگیرمیکروفن

نویزگیر میکروفن :یکی دیگر از لوازم جانبی میکروفن نویزگیر میکروفن است که یک صفحه یا روکش است که مقابل میکروفن قرار میگیرد و نویز حاصل از وزش باد را کاهش میدهد یا به طور کامل حذف میکند.

کیلیپس نگه دارنده میکروفن

کلیپس نگهدارنده میکروفن دستگاه مفیدی که به شما امکان میدهد  یک میکروفن یا چند میکروفن را به هم نصب کرده و کلیپس کنید تقریبا در مورد هر ژانری کاربرد دارد.

میکروفن سارامونیک
این مقاله را بخوانید

لرزه گیرمیکروفن

استفاده از لرزه گیر میکروفن یک امر نسبی است و به عوامل زیادی بستگی دارد به طور کلی میکروفن های استودیویی  نسبت به لرزش (یا نویز بدنه یا نویز ضربه )حساس هستند.

امروزه برخی میکروفن های جدیدتر دارای لرزه گیر داخلی میباشند و به عبارتی پایه کپسول ،جذب کننده لرزه میباشد.این ویژگی کمک میکند تا ضبط تمیزترازقبل انجام شود.اما این میان وجود لرزه گیرهای خارجی بسیار موثرتراست.

BOOM POLE

این وسیله جز لوازم جانبی میکروفن به کار میرود که امکان این را به شما میدهد تا میکروفن خود را تا نزدیکترین حد ممکن به منبع صوتی مورد نظر خود نزدیک کنید و خودتان فاصله مناسبی از صحنه و یا فریم داشته باشید .

لوازم جانبی میکروفنبرخی از بوم های دستی دارای ۵ بخش میباشد که هر یک به صورت تلسکوپی باز میشود.

جنس به کار رفته در برخی از بوم ها آلومینیوم می باشد که وزن سبکی هم دارند هم کاملا مستحکم و بادوام است .این بوم با جنس آلومینیوم و این مشخصات با اندازه ی مناسب برای صدابرداری سر صحنه فیلم میباشد و به قدری سبک و راحت است که میتوان آن را بسیار راحت وسریع جابه جا کرد. این ویژگی فیزیکی باعث میشود تا دست شما در طولانی مدت خسته نشود.

برخی از این بوم ها در قسمت انتهایی خود یک گیره چرخشی دارند که برای اتصال شاک مانت های استاندارد ومیکروفن ها مورد استفاده قرارمیگیرند وهمچنین یک بد کوچک به دسته برخی بوم ها وصل شده که این امکان را به وجود میاورد تا از BOOM POLE به عنوان یک مونوپاد نیز استفاده شود .

نمایندگی نیکون در غرب تهران
این مقاله را بخوانید

برخی از این بوم ها دارای کابل داخلی نیستند ولی جوری طراحی شده اند که به راحتی بشود به عنوان بوم دستی کابل دار استفاده کرد.

ما درشرایطی که میکروفن روی بوم دستی سواراست روشی بسیارانعطاف پذیر وسریع برای مستقر شدن میکروفن درمحل مناسب ایجاد میکنیم .البته حضوردستیاری در کنارصدابردارهمیشه لازم است و درانتخاب بوم باید ازخود بپرسیم چه بومی لازم داریم؟بوم ها دراندازه و سایزهای متفاوتی وجود دارند بوم باید مستحکم و درعین حال سبک باشد ولرزش های دست را به میکروفن منتقل نکند البته میتوانید با استفاده از صافی بالا گذر لرزش های ناشی از کار با بوم راحذف کنید و کیفیت صدا را بهتر کنید .

طریقه کار با بوم به این صورت است که کابل میکروفن را معمولا دوربوم میپیچند اما دراین صورت مواظب باشید که ازجایی آویزان نباشد که با تکان خوردن نویز ایجاد کند .

بسیاری از بوم های امروزی از الیاف سبک ساخته شده اند و اغلب پوشش از نوع نمد دارند و برخی از بوم ها هم از جنس فلز میباشند .

در انتهای این مقاله باید گفت که تمامی این لوازم که جز لوازم جانبی میکروفن هستند هر کدام بنا به سبک کاری که میخواهید انجام دهید ،برای سهولت در کار شما لازم و ضروری میباشد.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی