معرفی عکاسی مادون قرمز

معرفی عکاسی مادون قرمز

معرفی عکاسی مادون قرمز

یک گونه جالب از عکاسی که می تواند تصاویر شما را تا حد زیادی تغییر دهد و برای همیشه از تصاویر دور شود عکاسی مادون قرمز است. این سبک عکاسی برای مدت زمان طولانی در اطراف بوده است و امروز ما قرار است با هم یاد بگیرند که چگونه به تصاویر مادون قرمز ببخشیم پس با نمایندگی نیکون همراه باشید تا به معرفی عکاسی مادون قرمز بپردازیم.

مادون قرمز (infrared)

زمانی که می خواهید به صورت مادون قرمز (infrared) عکس بگیرید باید به چندین چیز توجه کنید. نکته اول و مهمترین نکته این است که شما نمی توانید بدون استفاده از فیلتر با دوربین معمولی عکس دیجیتالی مادون قرمز بگیرید. در ادامه این مطلب شما را با عکاسی مادون قرمز آشنا خواهیم کرد.

که استفاده از فیلتر هم به این معنی است که شما به سرعت شاتر بسیار پایین احتیاج دارید و قسمت های پر نور و گرم در داخل کادر شما می توانند مشکل ساز باشند.

بهترین راه این است که دوربین خود را به دست اشخاصی بسپارید تا آن را به صورت حرفه ای به شکلی تغییر دهند که دوربین به صورت مادون قرمز ببیند. خیلی از عکاس ها زمانی که دوربین DSLR جدیدی تهیه می کنند دوربین DSLR قبلی خود را به مادون قرمز تبدیل می کنند. فقط حواستان باشد، زمانی که دوربین را به مادون قرمز تغییر دادید راه برگشتی وجود ندارد!

معرفی عکاسی مادون قرمزبهترین راه این است که دوربین خود را به مردم بسپارید تا به صورت حرفه ای در نحوه دید دوربین مادون قرمز تغییر کند. بسیاری از عکاسان دوربین دی اس ال قبلی خود را به مادون قرمز تبدیل می کنند. مراقب باشید, زمانی که دوربین را به مادون قرمز تغییر دادید راه برگشتی وجود ندارد!

عکاسی خیابانی با لنز تله فوتو
این مقاله را بخوانید

نور مادون قرمز چیست؟

بیشتر رنگ هایی که چشمان ما می بینید از نزدیکی ۴۰۰nm (یا ۱nm = یک نانومتر = یک میلیونیوم متر) شروع می شود که بالاترین مقدار قابل رویت الکترو مغناطیس (بنقش) است، و این طیف تا پایین ترین مقدار قابل رویت یعنی ۷۰۰nm (طول موج سرخ) ادامه پیدا می کند. از اینجا تازه امواج مادون قرمز شروع می شود، و طول موج آن به اندازه ۱ میلیمتر ادامه پیدا می کند.

مقدمات عکاسی

ممکن است عجیب به نظر برسد اما تقریباً همان کار هایی که برای عکاسی از منظره می کنید را باید برای عکاسی به صورت مادون قرمز انجام دهید، به غیر از دوربین مجهز شده به این قابلیت، که ما برای این کار دوربین Canon 50D را به قابلیت دیدن به صورت مادون قرمز مجهز کردیم. به دلیل حصار هایی که جلوی دوربین ما بود، باید از لنز خیلی واید استفاده می کردیم، به همین دلیل از لنز Canon EF-S 10-22mm f/3.5 – ۴٫۵ USM با فاصله کانونی ۱۰mm استفاده کردیم، برای این عکس ما از هود لنز، سه پایه، شاتر بیسیم و تراز حبابی نصب شده بر روی دوربین استفاده کردیم.

احتیاجی به فیلتر ندارید

این یکی از زیبایی های دوربین مجهز شده است، به ظاهر شبیه به یک دوربین DSLR معمولی است و مانند یک دوربین DSLR معمولی هم کار می کند. همچنان می توانید با نمایاب (Visor) به صورت عادی و رنگی تصویر را ببینید و ترکیب بندی کنید، و سرعت نورگیری هم به همان شکل قبل انجام می شود (فقط کمی سریعتر). اما بعد از این که عکس را گرفتید، تصویری که در LCD دوربین مشاهده می کنید، به رنگ قرمز در آمده و به شکل مادون قرمز خواهد بود.

نحوه کار اکتاباکس
این مقاله را بخوانید

معرفی عکاسی مادون قرمز

فیلتر های Anti-aliasing و Anti-Moire

دوربین مجهز شده به دید مادون قرمز فقط برای تغییر دادن رنگ های سبز، درختان و منظره های تابستانی نیست، بعد از اینکه دوربین به این قابلیت مجهز شود، شما یک دوربین سیاه و سفید خوب خواهید داشت. فیلتر های Anti-aliasing و Anti-Moire هم در طی فرایند اضافه شدن قابلیت دید مادون قرمز از بین خواهند رفت کار این فیلتر ها محافظت از اختلالات احتمالی در ثبت رنگ ها بوده. فلاش های اکسترنال و اکثر نور های خیابانی نور های مادون قرمز دارند، بنابراین با استفاده از این نور ها در عکاسی مادون قرمز با کمبود نور مواجه نخواهید شد و نور زیادی در دسترس است.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی