مزایای لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری

مزایای لنز 70-24 میلی‌متری

مزایای لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری

احتمالاً شما در حرفه‌تان با این مسئله برخورد کرده‌اید که بهترین لنز پرتره برای عکاسی عروسی کدام است؟ در این مقاله از نمایندگی نیکون قصد داریم درباره ی مزایای لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری صحبت کنیم و این لنز را  مورد بررسی قرار دهیم.

ساختار محکم و راحت

اکثر مدل های لنز ۷۰-۲۴ میلی متر دارای طرح های کوچک و قوی هستند که در عین حال سهولت استفاده را فراهم می کنند. از این لنز است که به نام “لنز همراه” توسط بسیاری از عکاسان اکثر مارک های اطمینان حاصل کنید که این همراه وفادار قادر است از پس بیشتر ماجراجویی‌های شما بر بیاید.

لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری با مزیت‌هایی چون مقاومت در برابر آب و عوامل محیطی که توسط برخی برندها عرضه می‌شود و همچنین بدنه مستحکم خود، توانایی زیادی در تحمل فشارها و تنش‌‌های احتمالی در هنگام جا‌به‌جایی دارد. همچنین، در دست گرفتن و عکاسی با دوربین با استفاده از این لنز نسبتاً راحت است، چراکه طول آن بیش‌ازحد بلند یا کوتاه نیست که برای عکاس مزاحمت ایجاد کند.

اندازه

همچنین بدون در نظر اندازه لنز نمی‌توانیم در مورد کیفیت ساخت آن صحبت کنیم. میانگین اندازه این لنزها ۸٫۴*۸٫۴*۱۲٫۳۵ سانتی‌متر و وزن تقریبی میانگین آن‌ها ‏۹۰۰ گرم‏ است. با این وزن و ابعاد، معمولاً یک لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری جزو لنزهای بزرگ و سنگین‌ محسوب نمی‌شود. اتفاقاً این لنز در اکثر کیف‌ها به‌راحتی جای می‌گیرند و حمل‌ونقل آن‌ها راحت است.

مزایای لنز 70-24 میلی‌متری

در مقایسه، مثلاً بعضی مدل‌های لنز ۵۰mm f/1.2 با وجود طول کوتاه‌تر، وزن بیشتری دارند. میزان کارایی و سازگاری این لنز بسیار بیشتر از هر محدودیت و فشار فیزیکی ناشی از حمل‌ونقل آن است و بسیاری باور دارند که اندازه لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری با لنزهای رایج متوسط یکسان است.

تنظیمات میکروفون بی سیم
این مقاله را بخوانید

درصورتی‌ که با این توضیحات علاقه‌مند به خرید لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری شده‌اید، باید مدل مناسب برای خودتان را انتخاب کنید. انواع مختلفی از لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری وجود دارند که نه‌تنها ازنظر برند، بلکه ازنظر دیافراگم و وزن نیز متفاوت هستند. در اینجا چند مورد را به شما معرفی می‌کنیم.

استفاده از آن نیاز به یادگیری ندارد

محدوده کانونی لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری تا حد زیادی از چشم انسان الهام گرفته‌شده است. به‌این‌ترتیب، این لنز به عکاسان تازه‌کار اجازه می‌دهد که به دلیل عدم اعوجاج تصویر، عکاسی با آن را راحت‌تر از انواع دیگر لنزها یاد بگیرند.

مزایای لنز 70-24 میلی‌متری

یادگیری تکنیک های ترکیب با عکاسی توسط یک لنز که محدوده شبیه به چشم شما است بسیار ساده تر است. برخی از لنزهای موجود در شیشه دارای انحنای زیادی هستند که موجب می شود سوژه ها در صورت عکاسی نامناسب تغییر شکل دهند. فاصله کانونی ۲۴ میلی متر, با وجود یک عکس گسترده می کند اعوجاج در همان راه به عنوان لنز فوق العاده گسترده ایجاد نمیکند. به همین خاطر است که تمرکز بر روی ساخت عناصر عکس برای عکاسان بسیار ساده است.

به همین صورت، عکاسی در دیگر رنج‌های فاصله کانونی این لنز نیز کم دردسر است. فاصله کانونی لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری، رنج ۵۰ میلی‌متر را نیز دربر می‌گیرد که فاصله کانونی معمول برای عکاسی پرتره است. درعین‌حال، با استفاده از فاصله کانونی ۷۰ میلی‌متر، کلوزآپ‌های چشم‌نوازی می‌توان گرفت. این لنز می‌تواند یک مقدمه برای یادگیری عکاسی با لنزهایی با فواصل کانونی خاص، مانند لنز ۷۰-۲۰۰ میلی‌متر باشد.

مزایای لنز 70-24 میلی‌متریرنج عکاسی متنوع

قطعا مهم‌ ترین مزایا ی لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری تطبیق‌ پذیری بالای آن است. این محدوده فاصله کانونی، با سازگاری بسیار زیاد برای گرفتن عکس‌های مختلف، ویژگی های بی‌پایانی را فراهم می‌کند.

روش های آسان برای اجرای نورپردازی در عکاسی پرتره
این مقاله را بخوانید

شما به‌ سادگی می‌توانید از زاویه واید به زوم بروید و با تغییرات حالت سوژه خود همراه شوید. این لنز همچنین به شما این قابلیت را می دهد تا در یک جلسه عکاسی بدون نیاز به عوض کردن لنزتان عکس‌های متنوعی بگیرید. با توجه به این‌که اولویت در عکاسی با مشتریان در درجه اول سرعت و بهره‌وری است، لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری می‌تواند بهترین ابزار شما در مواجهه با این شرایط باشد.

ویژگی سازگاری بالای لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری به شما اجازه می‌دهد که وقتی برای تعطیلات یا پروژه‌های عکاسی سفر می‌کنید، برای رفع نیازهایتان بتوانید تنها همین یک لنز را با خود ببرید که به‌خودی‌خود یک مزیت مهم محسوب می‌شود. لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری موردعلاقه عکاسان مراسم عروسی نیز هست، چون به آن‌ها اجازه می‌دهد بدون نیاز به تلف کردن زمان برای تغییر لنز لحظات طلایی را ثبت کنند.

همان‌ طور که میدانید، رنج کانونی ۷۰-۲۴ میلی‌متری فواصل کانونی مهم در عکاسی، مانند ۵۰ میلی‌متر و ۷۰ میلی‌متر را پوشش می‌دهد.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی