۵ دلیل برای خرید لنز نیکون ۷۰-۲۴ میلی‌متری

۵ دلیل برای خرید لنز نیکون 70-24 میلی‌متری

لنز نیکون ۷۰-۲۴ میلی‌متری

لنز نیکون ۷۰-۲۴ میلی‌متری که بسیاری از حرفه‌ای‌ها و افراد علاقه‌مند به دنیای عکاسی آن را با عنوان لنز همراه می‌شناسند، یکی از لوازم مهم در هر مجموعه ابزار عکاسی است.امروز قصد داریم ۵ دلیل برای خرید لنز نیکون ۷۰-۲۴ میلی‌متری را برسی کنیم.

لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری تنوع و قابلیت کاربردی بالایی را عرضه می کند و محدوده فاصله کانونی‌اش، آن را به ابزاری مناسب برای گستره وسیعی از سبک‌های عکاسی تبدیل می‌کند. از ثبت عکس‌های واید گرفته تا پرتره‌های کلوز آپ، ۷۰-۲۴ میلی‌متری انتخاب اول بسیاری از عکاسان است.

۵ دلیل برای خرید لنز نیکون ۷۰-۲۴ میلی‌متری

  •  استفاده از آن نیاز به یادگیری ندارد

محدوده کانونی لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری تا حد زیادی از چشم انسان الهام گرفته‌شده است. به همین دلیل ، این لنز به عکاسان تازه‌کار این قابلیت را می دهد که به دلیل عدم اعوجاج تصویر، عکاسی با آن را راحت‌تر از انواع دیگر لنزها یاد بگیرند.

یادگیری تکنیک‌های ترکیب‌بندی با عکاسی به‌وسیله لنزی که محدوده دیدش مشابه چشم شماست، بسیار راحت است. بعضی از لنزهای واید در شیشه خود دارای انحنای زیادی هستند که موجب می‌شود تا سوژه‌ها در صورت عکاسی نامناسب، تغییر شکل زیادی پیدا کنند. فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متر، با وجود گرفتن عکس واید، به‌هیچ‌ عنوان اعوجاج تندی مشابه لنز اولترا واید ایجاد نمی‌کند. به همین خاطر تمرکز کردن بر روی ترکیب‌بندی المان‌های عکس را برای عکاسان بسیار ساده می‌شود.

به همین صورت، عکاسی در دیگر رنج‌های فاصله کانونی این لنز نیز کم دردسر است. فاصله کانونی لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری، رنج ۵۰ میلی‌متر را نیز دربر می‌گیرد که فاصله کانونی معمول برای عکاسی پرتره است. ولی همچنان ، با استفاده از فاصله کانونی ۷۰ میلی‌متر، کلوزآپ‌های چشم‌نوازی می‌توان گرفت. این لنز می‌تواند یک مقدمه برای یادگیری عکاسی با لنزهایی با فواصل کانونی خاص، مانند لنز ۷۰-۲۰۰ میلی‌متر باشد.

آشنایی با دوربین‌های DSLR
این مقاله را بخوانید

۵ دلیل برای خرید لنز نیکون 70-24 میلی‌متری

 

  •  قابلیت فوکوس بسته

این لنز برای عکاسی از سوژهایی که نزدیک به دوربین هستند عالی است. حداقل فاصله فوکوس به مدل‌ لنز بستگی دارد، اما این فاصله به‌طور متوسط ۳۸ سانتی‌متر از دوربین است. برای درک بهتر این‌که این فاصله عدسی تا سوژه تا چه حد می‌تواند نزدیک باشد، باید بدانید که متوسط فاصله فوکوس برای اکثر لنزها ۴۸ سانتی‌متر ‏است، هرچند عواملی مانند این‌که دوربینتان فول فریم است یا نه، نوع لنز و دیگر عوامل نیز بر این فاصله تأثیرگذار است.

اگرچه لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری یک لنز ماکرو نیست (‏که حداقل فاصله فوکوس آن حدود ۲۰ سانتی‌متر است)‏، بااین‌حال می‌تواند عکس‌های کلوزآپ زیبا از گل‌ها، جانداران کوچک، غذا، محصولات و دیگر سوژه‌های ماکروی موردنظر شما بگیرد.

  •  رنج عکاسی متنوع

در واقع مهم‌ ترین مزیت لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری تطبیق‌پذیری بالای آن است. این محدوده فاصله کانونی، با سازگاری بسیار زیاد برای گرفتن عکس‌های مختلف، ویژگی های بی‌پایانی را فراهم می‌کند.

شما به‌ سادگی می‌توانید از زاویه واید به زوم بروید و با تغییرات حالت سوژه خود همراه شوید. این لنز همچنین به شما اجازه می‌دهد تا در یک جلسه عکاسی بدون نیاز به عوض کردن لنزتان عکس‌های متنوعی بگیرید. با توجه به این‌که اولویت در عکاسی با مشتریان در درجه اول سرعت و بهره‌وری است، لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری می‌تواند بهترین ابزار شما در مواجهه با این شرایط باشد.

قابلیت سازگاری بالای لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری به شما اجازه می‌دهد که وقتی برای تعطیلات یا پروژه‌های عکاسی سفر می‌کنید، برای رفع نیازهایتان بتوانید تنها همین یک لنز را با خود ببرید که به‌خودی‌خود یکی از مزایای مهم این لنز  محسوب می‌شود. لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری موردعلاقه عکاسان مراسم عروسی نیز هست، چون به آن‌ها اجازه می‌دهد بدون نیاز به تلف کردن زمان برای تغییر لنز لحظات طلایی را ثبت کنند.

هشت تفاوت D7200 و D7500 نیکون
این مقاله را بخوانید

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، رنج کانونی ۷۰-۲۴ میلی‌متری فواصل کانونی مهم در عکاسی، مانند ۵۰ میلی‌متر و ۷۰ میلی‌متر را پوشش می‌دهد.

  •  ساختار محکم و راحت

لنز نیکون ۷۰-۲۴ میلی‌متری طراحی‌های کوچک و محکمی دارند که هم مقاوم و دوام خوبی دارد و هم راحتی استفاده را نیز برای شما ایجاد کرده . با توجه به این‌که این لنز از سوی بسیاری از عکاسان به‌عنوان یک «لنز همراه» نامیده می‌شود، نمایندگی نیکون تضمین کرده‌اند که این همراه وفادار قادر است از پس بیشتر ماجراجویی‌های شما بر بیاید.

لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری با مزیت‌هایی چون مقاومت در برابر آب و عوامل محیطی که توسط برخی برندها ارائه می‌شود و همچنین بدنه مستحکم خود، توانایی زیادی در تحمل فشارها و تنش‌‌های احتمالی در هنگام جا‌به‌جایی دارد. همچنین، در دست گرفتن و عکاسی با دوربین با استفاده از این لنز نسبتاً راحت است، چراکه طول آن بیش‌ازحد بلند یا کوتاه نیست که برای عکاس مزاحمت ایجاد کند.

  • ۵ دلیل برای خرید لنز نیکون 70-24 میلی‌متریاندازه

و نکته ی اصلی که باید در نظر بگیرید بدون در نظر اندازه لنز نمی‌توانیم در مورد کیفیت ساخت آن صحبت کنیم. وزن تقریبی آن‌ ‏۱۰۷۰ گرم است. با این وزن و ابعاد، یک لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری جزو لنزهای بزرگ و سنگین‌ محسوب نمی‌شود. اتفاقاً این لنز در بیشتر کیف‌ها به‌ راحتی جای می‌گیرند و حمل‌ونقل آن‌ها راحت است.

درصورتی‌که با این توضیحات علاقه‌مند به خرید لنز نیکون ۷۰-۲۴ میلی‌متری شده‌اید،می توانید با مراجعه به نمایندگی نیکون ان را تهیه کنید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی