لوازم ضروری برای عکاس ها

لوازم ضروری برای عکاس ها

لوازم ضروری برای عکاس ها

اگر تازه پا به دنیای عکاسی گذاشته اید و یک دوربین بدون آینه یا DSLR خریده‌اید و آزادی عکاسی با چنین دوربین‌هایی را تجربه کرده‌اید، ممکن است بخواهید در گام بعدی تجهیزات خودتان را بهتر کنید. در ادامه ی مقاله ی نمایندگی نیکون با لوازم ضروری برای عکاس ها آشنا خواهد شد.

سه پایه

سه پایه عکاسی  یکی از لوازم ضروری دوربین برای هر عکاس است.به شما کمک می کند دوربین خود را ثابت نگه دارید و دست ها را آزاد می کند. هنگامی که سرمایه گذاری بیشتری روی تجهیزات عکاسی شروع کنید، فقط بهترین لوازم جانبی DSLR را می خواهید. و وقتی نوبت به یک سه پایه می رسد، باید مطمئن شوید که می تواند وزن را حفظ کند و ثبات را ایجاد کند.

لوازم ضروری برای عکاس ها

تجهیزات تمیز کردن دوربین

مهم نیست که چقدر مراقب بدنه و سنسور دوربین خود باشید، خواه یا ناخواه کثیف می‌شوند. بنابراین، ضروری است که همیشه وسایل تمیز کردن لنز دوربین خود را در کنار دوربینتان داشته باشید. خوشبختانه، این موارد بسیار ارزان هستند، بنابراین هیچ بهانه‌ای برای نخریدن آنها وجود ندارد. در اینجا به طور خاص چند ابزار تمیز کننده را ذکر کرده‌ام :

  • دستمال میکروفایبر :

پارچه‌های تمیز کننده میکروفایبر، گرد و غبار و لکه‌ها را از فیلترهای لنز و قسمت جلوی لنزهای شما به خوبی پاک می‌کنند.

  • دمنده هوا :

این وسیله می‌تواند هوا را با فشار کمی به داخل شیارهای کوچک بدمد. اگر قصد دارید گوشه‌های لنزتان را تمیز کنید، خوب است از این وسیله کمک بگیرید. علاوه بر این اگر می‌خواهید سنسورتان را با این وسیله تمیز کنید، به خاطر داشته باشید که حتما دوربین را به سمت پایین بگیرید تا گرد و غبار به بیرون ریخته شوند.

  • قلم تمیز کننده :
عکاسی از ستارگان
این مقاله را بخوانید

این ابزار عملکردی شبیه به پارچه‌های تمیزکننده لنز دارد، اما هدف آن تمیز کردن نواحی کوچک و شیارها است.

  • مایع تمیز کننده لنز :

وقتی قلم یا پارچه تمیز کننده لنز نمی‌توانند به خوبی غبارها و کثیفی‌ها را پاک کنند، استفاده از مایع ویژه بهترین راه جایگزین است.

رفلکتور تاشو

مهم نیست که چه سبک عکاسی را انجام می‌دهید، باید یک رفلکتور داشته باشید. رفلکتورهای تاشو گزینه‌های بسیار خوب و جمع و جوری هستند که شکل‌های متفاوتی دارند. بهتر است یکی از آنها را در کوله عکاسی خود داشته باشید.

متنوع‌ ترین نسخه‌ای که از رفلکتورهای تاشو می‌توانید پیدا کنید ۵ در ۱ هستند که در سه رنگ سفید، نقره‌ای، طلایی، سیاه و شفاف عرضه می‌شوند.

رفلکتور در واقع به نرم کردن نور کمک کرده و می‌تواند با استفاده از سطح بازتابنده‌ای که دارد، نور دوم یا نور پر کننده را برایتان شبیه سازی کند. رفلکتورها اندازه‌ها و شکل‌های متفاوتی دارند و باید ببینید کدام مورد بیشتر برایتان مفید است. ممکن است یک رفلکتور جیبی را انتخاب کنید یا مدلی که برای ایستادن به پایه نور نیاز دارد.

هارد دیسک خارجی

هر وقتی که عکس های مهم را به رایانه خود انتثال می دهید، اطمینان حاصل کنید که آنها را همزمان به یک هارد اکسترنال صادر می کنید. این به معنایی است که من به پشتیبان گیری جداگانه دسترسی دارید. وقتی کار با آنها در رایانه تمام شد، عکس های اصلی را در دو هارد دیسک جداگانه جا به جا می کنید.

لوازم ضروری برای عکاس هاکیف دوربین

یکی از اصلی ترین و مهم ترین لوازم جانبی دوربین کیفی است که ابزاری که دوربین خود را در آن حمل می کنید. یک کوله پشتی دوربین Thule Aspect DSLR بهترین انتخاب شماست. این کیف امکان استفاده و ذخیره سازی بسیار خوبی دارد. بسیاری از جیب های آن به شما امکان می دهد تا تمام لنزها ، وسایل شخصی ، فلش و سایر تجهیزات خود را با خیال راحت ذخیره کنید.

اعداد روی لنز
این مقاله را بخوانید

جمع‌بندی

درست است استفاده از لوازم جانبی موجب می‌شود عکاسی برای شما لذت بخش‌ تر باشد. اما برخی از آنها آنقدر گران قیمت هستند و شاید هر شخصی توان تهیه آن‌ها را نداشته باشد. پس بهتر است لوازم جانبی ارزان قیمتی را امتحان کنید که کاربردهای گسترده‌ای دارند.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی