عکاسی High Key

عکاسی High Key

عکاسی High Key

در عکاسی High Key نورسنجی زیادی برای از بین بردن تمام یا چند قسمت از سایه های مشکل عکس استفاده می شود. سبک عکسبرداری در اصل برای نشان دادن عکس ها در صفحات ایجاد شده است که نمی تواند کنتراست زیادی داشته باشد اما با گذشت زمان به یک گزینه با خلاقیت عالی تبدیل شده است. تصویرهای High key معمولا یک تون مثبت و یا بسیار عالی خواهد شد و بیشتر مخصوص شخصیت های دلربا، خوش مشرب و زیبا از آن بهره برداری خواهد شد.برای اطلاعات بیشتر با نمایندگی نیکون در ادامه ی مطالب همراه باشید

عکاسی High Key

شما عموما میبینید که از این ژانر برای عکسبرداری مدل، عکسبرداری از گیاهان و دیگر شخصیت های که ذاتا به خانمها مربوط میباشند بهره برداری خواهد شد. از دیگر قسمت های که از عکاسی High key استفاده میکنند عکاسی از کالا میباشد. از منظر عملی طبیعت روشن این مدل عکسبرداری سبب بزرگ نمایی کالا خواهد شد و کنتراستی که ایجاد کرده سبب ایجاد نظر بیننده خواهد شد. از منظر روانکاوی نیز کالاهایی که برروی پس زمینه سفید نشان داده می‌شوند به نظر با زیباتر جلوه میکنند.

بر عکس عکاسی High Key، عکسبرداری Low Key میباشد. که در مطلب بعدی نمایندگی مرکزی کانن به آن میپردازیم در این ژانر به جای از بین بردن سایه‌ها، از مکان های تاریک و کنتراست بالا برای منتقل کردن حس درام بهره برداری خواهد شد.

تجهیزات ضروری

عکاسی High Key در محیط های داخلی با کمبود دستگاه های استاندارد کار ساده ای نیست اما در محیط های فضای باز راحت تر و کم هزینه تر است. در حالتی که تصمیم دارید به تصویرهای با ظاهر استودیویی دست پیدا کنید میبایست از چند مورد نور استودیویی بهره ببرید. آغاز کار با نورهای استودیویی ممکن است تا حد بالایی برای شما پر هزینه از آب دربیایید ولی شرکت های متفاوتی کیت‌های خوبی نیز به بازار آورده اند و به همین دلیل دست شما در گزینش کیت بسیار باز میباشد.

عکاسی از دوچرخه سوار
این مقاله را بخوانید

نور اصلی

در حالتی که نور اصلی را در یک طرف شخصیت گذاشتید، به یقین زیاد در طرف مقابل نور سایه‌های مشکل را میبنید. در این بخش می بایست یک سرچشمه نور با شدت پایین تعبیه کنید تا این سایه‌ها نرم‌تر بشوند. در حالتی که صرفا با این دو سرچشمه نور مشغول عکسبرداری بشوید، پس زمینه شما خاکستری رنگ میباشد و سایه‌ی شخصیت نیز روی آن خواهد افتاد. از آنجایی که ما به یک پس زمینه سفید یک دست لازم خواهیم داشت میبایست این سایه‌ها را با قرار دادن یک یا دو سرچشمه نور به طرف پس زمینه از میان برداریم.

راز موفق شدن در این مورد امتحان کردن چینش های متفاوت میباشد. به هیچ عنوان استرس به خود راه ندهید که در او کار امکان دارد با تعداد بیشتری تصویر بدون کیفیت برخورد بکنید. در شرایطی که به تازگی با نورسنجی استودیویی آشنا هستید، امکان دارد ساعتها زمان ببرد تا به یک پینش نور استاندارد برسید.

یکی از مواردی که تا حد زیادی باید از ان مراقبت بکنید، تایش نور از پس زمینه میباشد که امکان دارد سبب به وجود آمدن هاله‌های غیر منتظره ای در پیرامون شخصیت شما بشود. با این وجود میبایست اطمینان داشته باشید نورسنجی پس زمینه به گونه ای باشد که شما به یک پس زمینه‌ی سفید یک دست برسید.

عکاسی High Keyتنظیمات دوربین

برای تجزیه و تحلیل تنظیمات دوربین برای یک فن همیشه بهتر است به تجزیه و تحلیل یک نمونه تصویر واقعی و ببینید که چگونه عکاس می تواند دستیابی به اثر مورد علاقه خود است. مدت وقت نوردهی ۱/۵ ثانیه نسبتا بالا میباشد و در حالت های استاندارد چنانچه چند فاکتور متفاوت را در نظر دارید سبب ایجاد یک عکس تاریک میشود.

بررسی عکاسی لایف استایل
این مقاله را بخوانید

فاکتور اول باید این باشد که شخصیت تحرک ندارد. خوشبختانه گل‌ها تقریبا بدون حرکت میباشند و وقتی که عگسبرداری انجام ندهید به هیچ شکل تحرکت نخواهد داشت ولی متاسفانه این ممکن میباشد در وقت عکسبرداری از انسان‌ها وجود نخواهد داشت.  فاکتور بعدی نیز این میباشد که ممکن است دوربین بر روی یک سه پایه قرار گرفته باشد.

درباره نورسنجی هایی که تا این مقدار زمان بر میشوند، شما باید در صورت ممکن سعی داشته باشید که دوربین را روی یک سه پایه قرار بدهید تا تکان هایی آن تا جای امکان از میان برداشته شود. مورد آخر نیز این است که عموما از فلاش برای ثابت کردن تحرکات سوژه بهره برداری خواهد شد و به همین دلیل حتی در شرایطی نیز که به شکل روی دست و با مدت زمان نوردهی بلند مدت عکسبرداری خواهید کرد نیز انداختن یک تصویر نسبتا شفاف بسیار راحت به نظر خواهد رسید.

دیافراگم

دیافراگم f/5.6 نه خیلی باز است و نه خیلی بسته. ممکن است تصویر به نظر بیننده به نظر برسد که گویی با دیافراگم کمتر از f/3 گرفته شده است، اما به دلیل فاصله کم سوژه و عمق میدان دوربین، حتی بالاتر از f/5، بسیار کوچک به نظر می رسد و شما می تواند . بدون از بین بردن پس زمینه تار، آن را شفاف تر می کند. ISO 100 به این معنی است که صحنه بیش از حد روشن است و مقدار نوردهی روشنایی تصویر را افزایش می دهد.
چیزی که از این مثال می توانید یاد بگیرید این است که باید با ISO 100-200 در یک محیط روشن عکاسی کنید و دیافراگم را انتخاب کنید که صحنه نسبتاً روشنی را به شما ارائه دهد. اگر پس زمینه تار نمی خواهید، حتی می توانید دیافراگم را تا f/11 یا بیشتر افزایش دهید. همچنین باید زمان نوردهی را تا حدی افزایش دهید که بتوانید صحنه را تا حد امکان بدون از بین بردن هایلایت یا تاری حرکت نورپردازی کنید.
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی