عکاسی با فاصله زمانی

عکاسی با فاصله زمانی

عکاسی با فاصله زمانی

عکاسی با فاصله زمانی احتمالا از آنچه که فکر می‌کنید ساده‌تر است و نتیجه نهایی نیز، ویدیویی جذاب خواهد بود. اگر به این شیوه از عکاسی علاقه دارید، نکاتی ساده برای عکاسی تایم لپس را در ادامه از نمایندگی نیکون بخوانید. در این آموزش ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه دوربین DSLR خود را تنظیم کرده و برای تایم لپس خود عکس بگیرید، و چطور عکس های خود را قبل از تبدیل آنها به یک فیلم، ویرایش و پردازش کنید. بنابراین اجازه دهید این روند را به چند بخش قابل کنترل تقسیم کنیم.

سوژه در حال حرکت

 برای گرفتن بهترین عکس‌های تایم لپس از دوربین DSLR استفاده کنید. درحال حاضر دوربین‌های DSLR، حرفه‌ای‌ترین گزینه برای گرفتن عکس‌های تایم لپس هستند. به راحتی می‌توانید آن را به فاصله سنج زمانی متصل کنید (البته ممکن است دوربینتان فاصله سنج زمانی داشته باشد) و بهترین گزینه‌های تنظیمات را در اختیار دارید که برای سناریوهای مختلف می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید.

عکاسی با فاصله زمانی

 یک سوژه در حال حرکت انتخاب کنید. هدف اصلی در عکاسی تایم لپس این است که «حرکت» سوژه را با گذشت زمان ببینیم. اطراف سوژه و محیط آن بچرخید تا بهترین قاب و ترکیب‌بندی را برای عکستان پیدا کنید.

جایی را انتخاب کنید که بشود حرکات جذابی از سوژه ثبت کرد؛ مثلا، آسمانی پر از ابر، تقاطع شلوغی در خیابان، جمعیت افراد، طلوع یا غروب خورشید؛ همه‌ی این‌ها گزینه‌های خوبی برای خلق ویدیوهای تایم لپس هستند.

قانون یک سوم

زمانی که لوکیشن عکاسی را انتخاب می‌کنید، قانون یک سوم را برای ترکیب‌بندی کادر در ذهن‌تان داشته باشید؛ یعنی قاب انتخابی‌تان را به جدولی با ۹ مربع هم اندازه فرضی تقسیم کنید. جذاب‌ترین بخش عکس را روی محل تلاقی خطوط عمودی و افقی این جدول فرضی قرار دهید.

نکات منیپولیشن
این مقاله را بخوانید

سه پایه‌

سه پایه‌ای انتخاب کنید که در فرآیند عکاسی، دوربین را ثابت نگه دارداز سه پایه سنگین استفاده کنید که وزش باد آن را تکان ندهد. این باعث می‌شود هنگام عکاسی تایم لپس، دوربین تا حد امکان ثابت بماند و تمام تصاویر یکسان باشند.قرار است دوربین شما دو ساعت در یک مکان مشخص، ثابت بماند؛ بنابراین از سنگین‌ترین سه پایه‌ای که در دسترس‌تان است، استفاده کنید. زمانی که عکاسی می‌کنید، به کمک کیسه‌های سنگین یا قرار دادن سنگ در کنار پایه‌‌های سه پایه، می‌توانید آن را در جای خود محکم‌تر کنید.

از کارت حافظه حداقل ۳۲ گیگابایتی با سرعت نوشتن ۵۰ مگابایت یا بیشتر استفاده کنید.هنگام عکاسی تایم لپس، دوربین‌تان سخت کار می‌کند و تصاویر زیادی را ثبت می‌کند. کارت حافظه با فضای کافی و سرعت بالا، زمان بافر را کم می‌کند و به دوربین این فرصت را می‌دهد تا پیش از ثبت عکس جدید، عکس قبلی را سریع پردازش کند.هرچه فاصله بین عکس‌ها کمتر باشد، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

عکاسی با فاصله زمانیاز گریپ استفاده کنید

گریپ باتری این امکان را می‌دهد تا بتوانید همزمان از دو باتری استفاده کنید. حین عکاسی تایم لپس، باتری دوربین خیلی سریع‌تر تمام می‌شود.؛ بنابراین اتصال همزمان دو باتری به دوربین باعث می‌شود نیازی به تعویض باتری در فرآیند عکاسی پیدا نکنید.

اگر گریپ ندارید یا نمی‌توانید از گریپ برای دوربین‌تان استفاده کنید، حداقل یک باتری جداگانه که شارژ کامل دارد، همراه‌تان داشته باشد تا در صورتی که شارژ باتری اصلی تمام شد، بتوانید به‌سرعت آن را عوض کنید.

تنظیمات دوربین

برای اینکه مطمئن شوید نوردهی، رنگ و فوکوس در عکس ها ثابت می ماند و در طول ویدیو تایم لپستان تغییر نمی کند، دوربین را روی حالت دستی (Manual) بگذارید، برای تراز سفیدی هم یکی از گزینه های پیش فرض مانند Cloudy (ابری) یا Daylight (نور روز) را با توجه به شرایط موجود انتخاب کنید. لنز را هم روی فوکوس دستی بگذارید تا فوکوس دوربین هم بین عکس ها تغییر نکند.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی