بررسی عکاسی لایف استایل

بررسی عکاسی لایف استایل

بررسی عکاسی لایف استایل

در این مقاله از نمایندگی نیکون ، شما را با مفهوم دقیق بررسی عکاسی لایف استایل و شیوه ی گرفتن عکس‌های زیبا و فوق العاده در این سبک از عکاسی آشنا خواهیم کرد. اما پیش از آن، عکاسی لایف استایل را دقیق‌تر توضیح خواهیم داد.برای این نوع عکاسی نیکون به شما دوربین D7500 nikon را پیشنهاد میکند.

لحظه‌های معنادار را بیابید

از آنجایی که در عکاسی لایف استایل موضوع از آنچه که طول روز اتفاق می‌افتد بیان می‌شود گاهی مسیر عکاسی لایف استایل به بیراهه می‌رود. وجود اینستاگرام و دنیای مجازی نیز به این بیراهه دامن می‌زند. درست است که شما هر روز چای می‌نوشید، ورزش می‌کنید، از کنار درب منزل عبور می‌کنید و آشپزی می‌کنید اما خیلی مسخره می شود اگر فکر کنید هر کاری که می‌کنید و هر جایی که زندگی می‌کنید را باید بی جهت در قاب عکس ثبت کرد. به دنبال روایت و معنا باشید نه ثبت لحظات بی معنی هر چند به ظاهر تلاش کنید طبیعی نیز باشد. در نتیجه کاری که باید بکنید چیزی است میان زندگی و کارگردانی لحظات. نکته اینجاست که از دل سادگی و بی آلایشی تصاویر، لحظاتی معنادار را به تصویر بکشید.

بررسی عکاسی لایف استایلدقت داشته باشید

همه ی عکس‌هایی که می‌گیرید، حتما نباید وایلد یا مدیوم شات باشند. حتی برخی از این عکس‌ها ممکن است در طبقه‌ بندی عکاسی پرتره قرار نگیرند. به همین خاطر گرفتن یک سری عکس که نمایانگر سوژه‌هاستان هستند، نیاز است تا به جزئیات دقت کنید؛ جزئیاتی از قبیل یک جعبه از اسباب‌بازی‌ها یا گربه‌ای که زیر پنجره خوابیده است. عکس‌های لایف استایل فراتر از عکس‌های پرتره هستند و مخاطبان شما قدردان دقت و توجهی که نسبت به جزئیات از خود نشان می‌دهید، خواهند بود.

لوازم ضروری برای عکاس ها
این مقاله را بخوانید

بررسی عکاسی لایف استایلچالشی که در این سبک دارید.

چالش بزرگ در عکاسی سبک زندگی این است که یاد بگیرید چگونه بدون ایجاد دخل و تصرف ویژه در محتوی موجود، برای به تصویر کشیدن بهترین شرایط برای عکاسی کارگردانی لازم را انجام دهید. در برخی مواقع شرایط محیطی و فردی آنقدر مناسب عکاسی است که هیچ نیازی به کارگردانی نیست و تنها دوربین خود را در بیاورید و لحظه‌ای که شکل گرفته را ثبت می‌کنید اما در اکثر مواقع این گونه نیست و لازم به هنر شما دارید که طوری شرایط را تنظیم کنید که عکاسی لایف استایل به بهترین شکل ممکن انجام شود.

مطمئن شوید که همه راحت هستند

برای بیشتر افراد بودن در کنار غریبه‌ها ساده نیست، چه برسد به این که با یک غریبه و دوربین در دستش باشند. به عنوان یک عکاس، این وظیفه‌ی شماست که کاری کنید که سوژه با شما احساس راحتی بکند. به منظور دسترسی به این هدف، کارهای مختلفی وجود دارند که می‌توانید امتحان کنید.

با صحبت کردن در مورد موضوعات موردعلاقه‌ی آن‌ها، فضا را تلطیف دهید. اگر گام‌های درستی برداشته باشید، حتماً از علایق سوژه‌های عکاسی خود باخبر هستید. این می‌تواند از نتیجه‌ی بازی اخیر بسکتبال باشد تا شایعات و حقایقی در مورد دایناسورها. هر چه که هست، به صحبت کردن ادامه دهید و سعی کنید اجازه دهید آن‌ها بیشتر حرف بزنند.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی