عکاسی از میوه ها

عكاسي از ميوه ها

عکاسی از میوه ها

عکاسی از میوه ها سبک های ویژه ای از عکاسی غذا است که برای اهداف تجاری و خلاقانه استفاده می شود. اگر با عکاسی از میوه به شیوه ای خلاقانه رفتار کنیم ،میتوان آن ها را به نوعی، عکاسی از طبیعت بی جان دانست.در ادامه با نمایندگی نیکون همراه باشید.

هدف از عکاسی از میوه ها جهت تبلیغات، لذت بردن و بیان کردن خواص خاص یک محصول (به عنوان مثال آب میوه ، خوش طعم بودن) است. بیشتر مواقع، تبلیغ برای نوشیدنی های متنوع است ، جایی که خریدار باید میوه را با آبمیوه آن بشناسد.اگر تا به حال از میوه ها عکس نگرفته اید ،این نکات اساسی عکاسی از میوه ها را در مورد چگونگی رساندن کیفیت عکس های خود به سطح حرفه ای بررسی کنید.

پس زمینه عکس ها

ممکن است به عنوان پس زمینه ، از هر آنچه به تصورتان میرسد استفاده کنید. اما باید به یاد داشته باشید که اگر پس زمینه بسیار رنگارنگ و متنوع باشد ، باعث تداخل و پرت شدن حواس بیننده از طرح اصلی تصویر می شود.

یک دیوار محکم ، مقداری پارچه یا کاغذ می تواند به عنوان زمینه ای مناسب برای عکاسی از میوه ها عمل کند. همچنین ، ممکن است شما بخواهید از زمینه های عکسی که به صورت تخصصی ساخته شده اند مانند انواع فون عکاسی(ارزان ترین و کاربردی ترین) استفاده کنید که در فروشگاه های عکاسی به فروش می رسد.

عکاسی از میوه هاعمق میدان را کم کنید

روش های زیادی هست که به کمک آن می‌توانید به جذابیت میوه ها بیفزایید. آن هم کم کردن عمق میدان است. با این کار، تنها قسمتی از میوه را شارپ، و بقیه‌ی آن را تار ثبت می‌کنید. برای مثال می‌توانید یک ظرف  بزرگ توت فرنگی انتخاب کنید و فقط توت‌های جلویی را شارپ نمایید و بقیه تار ثبت شوند. این واقعاً به زیباتر و جذاب‌تر شدن عکس کمک می‌کند.

آموزش عکاسی استودیویی از کودکان
این مقاله را بخوانید

ترکیب های مختلف

در زمان عکس برداری از میوه ها ، مهم است که قانون یک سوم را حتما رعایت کنید. تلاش کنید اگر ضرورت ندارد اشیاء را در مرکز قاب خود قرار ندهید. سایر روش های عکاسی مانند ریتم تصاویر را فراموش نکنید.

عکس های متعددی بگیرید ، نمونه های متنوع را امتحان کنید، ترکیب بندی و نورپردازی های بداهه انجام دهید. این به شما امکان می دهد عکس های جالب و منحصر به فردی را ثبت کنید.

خلاقیت بیشتری به خرج دهید

عکاسی از میوه ها

این قابلیت را دارید تا از لحظه‌ی غوطه ور شدن میوه‌ها در ظرف آب و پاشیدن قطرات آب روی آن‌ها عکس بگیرید. می‌توانید از پارچه‌های حصیری، گونی یا چهارخانه استفاده کنید یا رنگ آن‌ها را با رنگ میوه‌ها ست کنید. به عکس‌ها حس پویایی و جان بدهید و با آن میل به خوردن این میوه‌ها را در مخاطب زیاد کنید. فقط حواستان باشد، اگر از یک ظرف برای نگهداری میوه‌ها استفاده می‌کنید، نباید چندان تجملی و زینتی باشد. هدف شما عکاسی از میوه‌ها و جلب توجه مخاطب به همان سمت است، نه تبلیغ ظرف و ظروفتان!

سادگی کلید موفقیت عکاسی شما است

تنوع وسیعی از عناصر تزئینی برای افزایش ترکیب تصویر وجود دارد ، اما در بسیاری از موارد ، توصیه می شودکه به حداقل عناصر پایبند باشید. میوه های رنگارنگ با اشکال منحصر به فرد در یک زمینه متضاد روشن ، ترکیب ساده ای را می طلبد. به این ترتیب ، تصویر میوه ها جذاب تر و چشم نوازتر به نظر می رسند.برای عکاسی از این دوربین های نیکون D7200 استفاده کنید. و عکس های جذابی ثبت کنید.

بهترین لوکیشن های عکاسی تهران
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی