آموزش عکاسی استودیویی از کودکان

آموزش عکاسی استودیویی از کودکان

یکی از پر چالش ترین عکاسی ها آموزش عکاسی استودیویی از کودکان است . به خاطر این که کودکان معمولا از دوربین عکاسی خوششان نمی آید و دوست ندارند مدل ژست عکاسی کودک باشند.ولی در برابر تمام سختی های کار یکی از باارزش ترین عکاسی ها نیز می باشد.

به ویژه اگر در حال انجام کاری باشند که به آن علاقه دارند و دوست نداشته باشند آن را ترک کنند .به همین خاطر است که اکثریت عکس های کودکان تار و واضح نیست است و یا کودک به دوربین توجه نشان نمی دهد . این اولین قانون ما در آتلیه کودک است که باید بدانیم.

نورسنج

نورسنج به شما کمک می کند تا در شراط عکاسی در مُد نوردهی دستی (M)، دیافراگم، سرعت شاتر و ایزو مناسب انتخاب و تعیین کنید. و دیگر اینکه اگر همزمان از نور طبیعی و فلاش استفاده می کنید میزان تابش هر کدام را محاسبه و لحاظ کنید.

همچنین نورسنج در عکاسی استودیویی از کودکان یک وسیله ی ضروری است.

فرض کنید می خواهید سه تا شش فلاش استودیویی را همزمان برای یک کودک به کار ببرید

  • نور های Background (پس زمینه)
  • نور Head (نور سر)
  • نور Main (نور اصلی)
  • نور Fill (پر کننده ها)

فقط لازم است یکی از این نور ها شدت بیشتر یا کمتری نسبت به بقیه داشته باشد. بی شک نور عکس شما دچار مشکل خواهد شد.

پس زمینه

اول  با قرار دادن پس زمینه‌ی خود شروع ‌کنیم. در زمان عکاسی استودیویی از کودکان ، تنها لازم است تا یک پس زمینه‌ی بسیار ساده و بدون نقص را برایشان قرار دهیم.  من برای نور اصلی معمولا از یک چتر بزرگ نقره‌ای ساخته شده توسط Westcott استفاده می‌کنم. آستر نقره‌ای این امکان را دارد تا هایلایت‌های برجسته ‌تر و جزئیات بیشتری را به تصویر ببخشد. رنگ سفید کیفیت را نرم ‌تر می‌کند. و در بعضی از مواقع می‌توانید فقط با قرار دادن این نور در نزدیکی محور دوربین و ایجاد کیفیتی بهتر، از آن دور شوید.

حالت تقدم شاتر چیست؟
این مقاله را بخوانید

اگر نور را خیلی نزدیک به سوژه قرار دهید کیفیت تصویر و نور و جزئیات آن فرق خواهد کرد. چتر Westcott روی هد فلاش Dynalite همراه با یک رفلکتور مجموعه ‌ی من هستند.

این را نیز به یاد داشته باشید که متغیرهای زیادی وجود دارد که ممکن است بر نورپردازی نهایی عکس های شما تأثیر بگذارد و کیفیت نور را تغییر دهد. زمان قرار دادن منبع‌های نور، به محیط اطراف خود دقت کنید. و حتی در بعضی اوقات در یک استودیوی پر سر و صدا با کف مرمر سفید عکاسی کنید که به گونه ای باورنکردنی می بینید که سایه‌ها را کاهش می‌دهد. در مواقع دیگر من از یک رنگ خاکستری استفاده می‌کنم که جلوه‌ای متفاوت خواهد داشت.

منبع نور در عکاسی استودیویی از کودکان

عکاسی استودیویی از کودکان ، من دوست دارم از دو یا سه منبع نور همراه با یک نور پر کننده استفاده کنم. این به من سایه‌های بسیار کمی را در کل پرتره می‌دهد.

و یک نکته ی اساسی و کیلیدی  در این روش این است که به ازای هر یک متر فاصله، باید نیم استاپ قدرت نورتان را کم کنید. من از یک بیوتی دیش ۱۸ ″ Dynalite با یک زنبوری و یک دیفیوزر استفاده کردم تا نور نرم ‌تری داشته باشم و آنها را در سمت راست دوربین عکاسی قرار دادم. استفاده از یک بیوتی دیش به عنوان پر کننده کیفیت نور بسیار بهتری را نسبت به استفاده از یک چتر سفید به شما می‌دهد.

آموزش عکاسی استودیویی از کودکان

نور پردازی

اهداف من در مورد نورپردازی در عکاسی استودیویی از کودکان رسیدن به سه چیز است :

  1. من سوژه‌های خودم را با عمق و سایز های واقعی ارائه دهم، در نتیجه باید سایه‌هایی را در جای جای عکس‌هایم در کنار هایلایت‌ها داشته باشم.
  2. برای جلب توجه بیننده به سوژه باید نور را در مکان مناسبی قرار دهم.
  3. استفاده از نور کافی برای ثبت تصاویر واضح و شارپ، به ویژه در مورد کودکان پر جنب و جوش. با کودکان کمی بزرگتر، من می‌توانم با استفاده از منبع‌های نور ثابت کنار بیایم.
نکات مهم عکاسی در ابتدا کار
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی