بهترین دوربین عکاسی برای خانواده

بهترین دوربین عکاسی برای خانواده

بهترین دوربین عکاسی برای خانواده

زمانی که صحبت از یک دوربین عکاسی برای خانواده به میان است همانطورکه خودتان میدانید ، هدف  نمایندگی نیکون بهترین دوربین عکاسی برای خانواده است. هدف او ما پیدا کردن یک دوربین جمع و جور، کاربردی و بادوام هستیم که بتواند بیش از حد و اندازه‌های یک گوشی هوشمند عمل کند. در ادامه با مناسب‌ترین مدل‌های کامپکت یا point and shoot خانگی آشنا می‌شویم.

دوربین‌ Nikon Coolpix P1000

دوربین‌های کامپکت نیکون با لنز زوم ثابت و حسگرهای کوچک دوران سختی را می‌گذرانند. ویژگی های عکسبرداری در گوشی‌های هوشمند هر روزه درحال افزایش است و بسیاری از مردم دیگر رغبتی برای داشتن یک دوربین عکاسی کامپکت ندارند. اما فقط قلمروی دوربین‌های کامپکت که هنوز توسط گوشی‌های همراه فتح نشده، گروه دوربین‌های کامپکت سوپر زوم است که البته تعداد آن‌ها کم هم نیست. در این گروه دوربین‌هایی با زوم خارق العاده قرار دارند که پرچمدار آن‌ها دوربین نیکون Coolpix p1000  است.

نیکون P1000 دوربینی سوپر زوم با حداکثر بزرگنمایی خیره کننده ۱۲۵ برابر است. این میزان بزرگنمایی تا کنون در هیچ دوربین سوپر زوم دیگری دیده نشده است. فاصله کانونی معادل ۳۵ میلیمتری این دوربین برابر با ۳۰۰۰-۲۴ میلیمتر است و براحتی می‌توانید از آن برای عکسبرداری از ماه استفاده کنید. این میزان بزرگنمایی البته باعث افزایش وزن این دوربین شده‌است. کافی است وزن ۱۴۰۰ گرمی آن را با مدل قبلی یعنی نیکون P900 به میزان ۸۹۰ گرم مقایسه کنید.

نیکون p1000

پردازشگر دوربین از نوع EXPEED ارتقاء یافته بوده و سیستم لرزشگیر اپتیکال Dual Detect کاهش لرزشی معادل ۵ استاپ افزایش در سرعت شاتر ایجاد می‌کند که برای عکاسی بر روی دست مناسب است. در نظر داشته باشید به طور کلی عکسبرداری بر روی دست در فواصل کانونی بیش از ۲۰۰۰ میلیمتر بسیار مشکل و بلکه غیر ممکن است و حتماً بایستی از سه پایه استفاده کنید.

ایزو خودکار
این مقاله را بخوانید

استفاده از المان های ED و Super ED در ساختار لنز باعث کاهش خطای انحراف رنگی شده است . دوربین نیکون P1000 می‌تواند با سرعت ۷ فریم در ثانیه بطور پیوسته عکسبرداری نماید. ( البته فقط به تعداد ۷ عکس ) اندازه دهانه لنز بزرگتر از ابعاد دوربین‌های مشابه بوده و برابر با ۷۷ میلیمتر است و می‌توانید از فیلترهای استاندارد استفاده نمایید. همچنین به همراه دوربین هود لنز نیز ارائه می‌شود.

دوربین عکاسی خانواده Canon EOS 4000D

در دنیای عکاسی ما به دوربین‌هایی که به کاربر توانایی تعویض لنز را می‌دهند، حرفه‌ای گفته می شود. اغلب با دو دسته DSLR و بدون آینه Mirrorless آن‌ها را می‌شناسیم. هر چند به دلیل کاربری آن‌ها شاید انتخاب خوبی برای دوربین عکاسی خانواده نباشند، ولی به دلیل ویژگی که در تعویض لنز به کاربر می‌دهد، ممکن است برای برخی بهترین انتخاب هم باشد.

شما می‌توانید یک ۱۸ مگاپیکسلی از کانن Canon EOS 4000D با قابلیتِ فیلمبرداری Full HD در دست بگیرید که مطابق با نیاز خود انواع لنزها را متصل کنید و در سبک‌های مختلف عکاسی کنید. اگر فیلمبرداری ۴K برای شما حائز اهمیت است و به دنبال رزولوشن‌ ۲۴ مگاپیکسلی هستید، Canon 250D انتخابِ مناسب دیگری است.

هر چند ما نمی‌خواهیم در این متن چندان به دوربین‌های حرفه‌ای اشاره کنیم و این دو نمونه به عنوان حرفه‌ای مبتدی فقط جهت آشنایی به شما معرفی شدند؛ اما شک نکنید که تعویض لنز امکانِ بسیار جذابی است که نتایج کار را به کل متفاوت خواهد کرد.

بهترین دوربین عکاسی برای خانوادهدوربین عکاسی Fujifilm INSTAX Mini 11

یک دوربین عکاسی چاپ سریع که ابزاری فوق العاده و بسیار جالب با کیفیت برای ثبتِ لحظات و چاپ درجای آن‌هاست. لذتِ چاپ همچنان در نسبت با ثبت روی صفحه نمایش شدیداً متفاوت است. حتی برخی ترجیح می‌دهند عکسی با کیفیتِ متوسط را روی کاغذ چاپی ببینند تا یک پرتره بی‌نظیر توسط یک دوربین حرفه‌ای را روی صفحه نمایش. مشخصات INSTAX Mini 11 را ببینیم:

  • اندازه عکس ۶۲ در ۴۶ میلی‌متر
  • فاصله کانونی لنز ۶۶ میلی‌متر
  • حداکثر فاصله‌ای که می‌توان به سوژه نزدیک شد تا ۳۰ سانتی‌متر
  • تنظیم شاتر از ۱/۲ to 1/250sec
  • فلاش دارد
  • آینه سلفی دارد
  • ۲۹۳ گرم
روش های نورپردازی در عکاسی پرتره
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی