راه های تقویت مهارت عکاسی

تمرینات ساده ی تقویت مهارت عکاسی

راه های تقویت مهارت عکاسی

ما لیستی از کاربردی ترین ایده‌های عکاسی را آماده کردیم، از راه های تقویت مهارت عکاسی تا از آن‌ها استفاده کنید با نمیاندگی نیکون همراه باشید.برای شروع عکاسی و استفاده از را های تقویتی مهارت هایتان با دوربین نیکون d7200 میتوانید استفاده کنید.

سوژه های درون تصویر

 به پس زمینه توجه کنید صحنه خود را به ویژه در پرتره ارزیابی کنید. سوژه های خود را با تنظیم عمق میدان، حرکت دوربین یا حرکت سوژه از پس زمینه جدا کنید مگر اینکه سوژه پس زمینه باشد.

نزدیک تر شوید اگر عکس های شما به اندازه کافی خوب نیستند، به اندازه کافی نزدیک نیستید. اگر می توانید کادر خود را با موضوع پر کنید. این یکی از دشوارترین کارها در عکاسی است، چون که ما گاهی نگران تهاجم به یک غریبه هستیم، یا با تنبلی برای «تقلب» به لنز تله می‌رسیم و وانمود می‌کنیم که نزدیک شده‌ایم. نزدیکتر شوید و شاهد بهبود کیفیت تصاویر خود باشید.

سرعت خود را کاهش دهید البته، مواقعی وجود دارد که نیاز به یک قرعه کشی سریع دارید، اما برای برنامه ریزی و سنجیده بودن، چیزی برای گفتن وجود دارد. به شوت فکر کن نتایج را تجسم کنید و آنچه را که برای دستیابی به آن باید انجام دهید محاسبه کنید. برنامه خود را عملی کنید. در صورت نیاز منتظر بمانید تا عناصر کنار هم جمع شوند و سپس یک عکس بسازید.

تمرینات ساده ی تقویت مهارت عکاسیسه پایه

از سه پایه استفاده کنید هیچ چیز شبیه به سه پایه سرعت شما را کاهش نمی دهد. این چیز درستی است. سه پایه به شما قابلیت های زیادی دارد. همچنین، به عنوان یک امتیاز دیگر، سه پایه دوربین شما را ثابت نگه می دارد و به شما کمک می کند تصویر واضح تری داشته باشید!

عکاسی منظره سیاه و سفید
این مقاله را بخوانید

بازتاب

استفاده از بازتاب در عکاسی می‌تواند عمق و ساختار فوق العاده‌ای را به تصاویر بیفزاید. بازتاب‌ها می‌توانند مناظر متوسط ​​و مناظر شهری را به منظره‌ای خارق العاده تبدیل کنند. برای تأثیرگذاری بیشتر، بهتر است  از یک لنز با زاویه دید عریض استفاده کنید. اما خود را محدود به عکس گرفتن از دریاچه‌ها یا رودخانه‌ها نکنید. چاله ها در خیابان‌های شهر، چشمه‌ها یا حتی حوضچه‌های کوچک می‌تواند نتیجه های خوبی را برای این ایده به همراه داشته باشد.

شکار غروب خورشید

در ساعات طلایی،برخی غروب خورشید، زیباترین صحنه را برای عکاسی ایجاد می‌کند. به خصوص وقتی که خط افق‌، کوه یا درختان یک جنگل در پیش زمینه قرار دارند و صحنه را برای یک عکس ضدنور آماده می‌کنند. این ایده‌ی عکاسی باعث تقویت ساختار کلی تصویر شما و همچنین ایجاد تمایز خیره کننده بین یک پس زمینه واضح و رنگارنگ و پیش زمینه تاریک‌تر و سایه‌دار می‌شود.

تقارن

 تقارن در امتداد همین خطوط، اگر به دنبال تقارن در عکسید، حتماً آن را میخ کنید. چند اینچ در یک جهت می تواند تقارن تصویر را بر هم بزند و مخاطب شما و عکاس متوجه می شود که به دنبال تقارن بوده اید و از دست داده اید. عکاسی می تواند یک بازی اینچ باشد.

تمرینات ساده ی تقویت مهارت عکاسی

به سراغ عکس های قدیمی بروید

برخی از مواقع شاید هیچ وقت به فکر یک عکاس حرفه ای شدن نباشید و برای سرگرمی از سوژه های متنوعی عکس بگیرید. شاید حتی دوربین حرفه ای هم نداشته باشید و با دوربین نیکون هر زمان که وقت داشته باشید عکس بگیرید. خیلی هم خوب است چون که اگر هنگامی به فکر یک عکاس حرفه ای شدن افتادید می توانید از همین عکس های معمولی که سال هاست با گوشی گرفته اید کمک بگیرید. شما می توانید به سراغ این عکس ها بروید و آنها را مقایسه کنید و تلاش کنید مشکلاتی که در این عکس های می بینید را با دقت مشاهده کنید تا دیگر در عکس های جدیدتان که می گیرید دچار این ایرادات و خطاها نشوید.

بهترین لنز ماکرو
این مقاله را بخوانید

کنتراست

کنتراست (تضاد بین روشنایی و تاریکی) بیشتر تقریبا همیشه بهتر است. اگر قادر باشید تُن های فوق العاده تاریک و فوق العاده روشن را در عکس های خود بگنجانید، عکس هایتان فورا پیشرفت خواهند کرد. در حالت ایده آل، پس زمینه و سوژه اصلی شما به شدت با هم کنتراست خواهند داشت.

پس زمینه خود را تا جایی که می توانید تمیز نگه دارید. نیازی نیست تا کاملا یکنواخت باشد، ولی باید ساه و به خوبی سازمان یافته باشد. هنگامی که تردید دارید، از یک پس زمینه تک رنگ (مونوکروم)، مانند سیاه، سفید یا سبز استفاده کنید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی