راهنمای عکاسی پنینگ

راهنمای عکاسی پنینگ

راهنمای عکاسی پنینگ

شما باید این عکس ها را دیده باشید که یک ماشین یا موتور سیکلت تیز است و در تمرکز دیده می شود در حالی که پس زمینه با اثر تاری بر روی حرکت ظاهر می شود. در ابتدا, شما ممکن است فکر می کردم که این یک ترفند فتوشاپ و یا چیزی است که تنها یک عکاس ورزشی حرفه ای می تواند به آن دست یابد. خب، اجازه دهید بگویم که این تکنیک عکاسی پنینگ (panning photography) نام دارد و یادگیری آن آسان است.با نیکون همراه باشید تا راهنمای عکاسی پنینگ را برایتان توضیح دهد.

تمام کاری که باید انجام دهید این است که این تکنیک را تمرین کنید، تا وقتی که بر هنر عکاسی پنینگ مسلط شوید. برای کمک به شما در انجام این کار، من شش نکته آسان را لیست کرده ام که به شما کمک خواهد کرد عکس های پنینگ عالی بگیرید.

راهنمای عکاسی پنینگنام های عکاسی پنینگ

از این تکنیک در اینترنت با نام هایی چون تکنیک مووینگ، تکنیک کشیدگی در عکاسی و عکاسی موشن نیز یاد شده است. که نام اصولی آن تکنیک عکاسی پنینگ می باشد که به حرکت یا کشیدگی دوربین طی نوردهی اشاره دارد.

تنظیمات دوربین

بر روی مُد اولویت شاتر تنظیم کنید

همانطور که دوربین خود را نگه داشته اید تا یک عکس پنینگ بگیرید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مُد دوربین خود را بر روی اولویت شاتر تنظیم کنید. عکاسی پنینگ چیزی جز انتخاب صحیح سرعت شاتر نیست. مقادیر دیافراگم و ایزو در اینجا نقش چندان مهمی ایفا نمی کنند.این مُد به شما این امکان را می دهد تا به شما برای تنظیم سرعت شاتر, در حالی که دوربین را به مقادیر دیافراگم و ایزو رسیدگی می کند, که بسته به شرایط نوری متفاوت خواهد بود.

آشنایی با اصطلاحات عکاسی با فلش
این مقاله را بخوانید

سرعت شاتر آهسته انتخاب کنید

همانطور در بالا اشاره کردم، مهم ترین المان نوردهی عکاسی پنینگ، سرعت شاتر است. بنابراین برای این که سوژه شارپ و پس زمینه در حرکت به نظر برسد، باید به شاتر اجازه دهید تا برای یک مدت زمان کافی باز بماند.

برای ثبت عکس های پنینگ عالی، سرعت شاتر ایده آل هر چیزی بین ۱/۳۰ و ۱/۱۲۵ ثانیه است (هرچه سوژه سریعتر حرکت کند، سرعت شاتر باید سریعتر باشد). این محدوده سرعت شاتر به دوربین زمان کافی می دهد تا حرکت را در عکس ثبت کند، در حالیکه سوژه را در فوکوس واضح یا شارپ نگه دارد.

استفاده از یک سه پایه

کلیک بر روی دکمه شاتر به صورت دستی در یک سرعت شاتر آهسته تر ممکن است کمی لرزش در عکس های شما ایجاد کند. برای اطمینان از این که عکس های پنینگ شارپ می گیرید، دوربین خود را بر روی یک سه پایه یا یک مونوپاد قرار دهید تا در طول پنینگ لرزش دوربین را به حداقل برسانید.

راهنمای عکاسی پنینگاین احتمال وجود دارد که در حین پنینگ دوربینتان همراه با سوژه در حال حرکت، بدن خود را نیز حرکت دهید و این کمی لرزش در دوربین ایجاد می کند. استفاده از یک سه پایه یا یک مونوپاد، حرکات رو به بالا یا رو به پایین دوربین را به حداقل خواهد رساند و تنها به دوربین اجازه می دهد که از یک طرف به طرف دیگر حرکت کند.

نکته:

اگر قصد داشتید عکاسی را دوربین در دست انجام دهید، چرخش از ناحیه کمر می تواند به کاهش لرزش کمک کند.

عکاسی از دکوراسیون داخلی
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی