راهنمای خرید پهپاد برای فیلمبرداری

راهنمای خرید پهپاد برای فیلمبرداری

امروز دیگر هر کسی با خرید پهپاد می تواند از زوایای بسیار دشواری که تا پیش از این امکان فیلمبرداری از آن ها نبود به راحتی فیلمبرداری و یا عکاسی کند و تصاویر شگفت انگیزی خلق کند.در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره ی راهنمای خرید پهپاد برای فیلمبرداری توضیح دهیم.

بهترین پهپاد

بهترین پهپاد های فیلمبرداری از هنگامی که نخستین پهپاد قابل پرواز در ۱۰ سال پیش ارائه شد تا به امروز دچار تغییر و تحول شده‌اند و حالا  پهپادها همه جا هستند. تمامی پهپادهای این لیست یک دوربین عکاسی  دارند که توسط گیمبال از آن محافظت می‌شود و لرزش‌های ناشی از چرخش پروانه‌ها را کاهش می‌دهد. سایز حسگر دوربین مورد استفاده در پهپادها هنوز برای عکاس‌ها یک مشکل بزرگ است اما بسته به نیازهای شما گزینه‌های خیلی زیادی در اختیار شما قرار دارد. به صورت کلی هرچقدر که ابعاد حسگر بزرگ‌تر باشد، عملکرد دوربین در نور کم نیز بهتر است.

راهنمای خرید پهپاد برای فیلمبرداریخلبانی هم تا قسمتی اختیاری شده است : با سیستم هوش مصنوعی مثل محصولات تسلا، کار کرد هایی مانند جلوگیری از برخورد، تعقیب سوژه و عکسبرداری سریع و اتوماتیک، اموری کاملاً عادی هستند. به عنوان یک فناوری جدیدتر، کاربردها نیز متفاوت هستند. برای مثال Skydio 2 با دوربین عکاسی  ۴۵ مگاپیکسلی مختص هوش مصنوعی خود ویژگی های زیادی را وعده داده است اما یافتن آن هنوز در فروشگاه ها امکان پذیر نیست. بعضی از پهپادها نیز هنوز هیچ قابلیت پرواز هوشمندی ندارند (البته به جز حسگر فرود). در اصل شما همیشه باید به یاد داشته باشید که همه ی پهپادها نمی‌توانند موانع را در تمامی جهات تشخیص دهند، اما می‌توانند در تمامی جهات پرواز کنند.

اکستندر لنز چیست؟
این مقاله را بخوانید

در عین حال DJI Mavic Air 2 که اخیرا به بازار عرضه شده است توانسته است به سرعت جزء ۱۰ پهپاد فیلمبرداری برتر ما قرار بگیرد و Autel EVO 2 نیز به خوبی تاثیرگذاری خود را ثابت کرده است.

بهترین پهپادهای فیلمبرداری در سال ۲۰۲۰

۱- DJI Mavic 2 Zoom

  • وزن: ۹۰۵ گرم
  • سایز (تاشده): ۲۱۴×۹۱×۸۴ میلیمتر
  • سایز (باز شده): ۳۲۲×۲۴۲×۸۴ میلیمتر
  • کنترلر: دارد
  • رزولوشن فیلمبرداری: ۴K HDR 30 فریم بر ثانیه
  • رزولوشن دوربین: ۱۲ مگاپیکسل
  • عمر باتری: ۳۱ دقیقه (۳۸۵۰ میلی آمپر ساعت)
  • محدوده برد: ۸ کیلومتر
  • بیشترین سرعت: ۷۲ کیلومتر بر ساعت

نکات ضروری  در خرید پهپاد برای فیلمبرداری
گفتنی است که هر چقدر هم که نسبت به پهپادها نا آشنا باشید، در زمان خرید پهپاد باید مسائلی را در نظر داشته باشید تا دچار اشتباه و یا صرف هزینه بیش از حد در خرید پهپاد نشوید.

میزان حفظ شارژ باتری

توجه داشته باشید پهپادها پرندگان پر مصرفی از نظر میزان مصرف باتری هستند. بسته به میزانی که قصد دارید پهپاد را در آسمان نگه دارید به مدت زمانی که باتری آن شارژ نگه می دارد توجه کنید. برخی پهپادها پانزده تا سی دقیقه و برخی دیگر تا چهل و پنج دقیقه و بیشتر می توانند در آسمان پرواز کنند.

سیستم مانع یاب

در زمان خرید پهپاد ها به این نیز دقت کنید که سیستم مانع یاب ۳۶۰ درجه ای داشته باشد. این سیستم به پهپاد اجازه می دهد تا موانع را شناسایی و از آن ها عبور کند. اگر پهپاد شما مجهز به سیستم ضعیف مانع یاب باشد ممکن است در پرواز به مشکل بخورد و یا در اثر برخورد با موانع سقوط کند.

فریمور دوربین چیست
این مقاله را بخوانید

در پهپادهای پیشرفته تر همچون فانتوم ۴ پرو DJI phantom 4 pro از امکانی به نام بازگشت به خانه یا return to home برخوردارند. توسط این سیستم، پهپاد به محض تشخیص تمام شدن باتری به سمت مبدا خود بر می گردد که بسیار امکان کاربردی و مفیدی در اختیار شما قرار می دهد.

اگر تازه برای اولین بار قصد دارید یک پهپاد خریداری کنید بهتر است تا با یک کوادکوپتر ارزان قیمت شروع کنید تا اگر اتفاقی برای ان افتاد مثل کوبیدن کوادکوپتر به دیوار یا پرت شدن آن در رودخانه و دریا دلسرد نشوید. در هر صورت مطمئن باشید که در روزها ابتدایی با این اتفاق‌ها روبه‌رو می‌شوید و احتمالا اولین کوادکوپتر خودتان را از دست می‌دهید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی