راهنمای خرید دوربین نیکون

راهنمای خرید دوربین نیکون

راهنمای خرید دوربین نیکون

ما برای این راهنمای خرید بهترین دوربین نیکون ، تلاش میکنیم برای همه ی سلیقه‌ها دوربین عکاسی  مناسب را ارائه کنیم. با وجود اینکه بحث‌های خیلی زیادی هم پیرامون دوربین عکاسی DSLR و بدون آینه وجود دارد، ولی هر دو گروه طرفداران زیادی دارند. از نظر ما هر دو گروه دوربین‌های خوبی هستند و مهم ‌تر از هر چیز ذائقه و سلیقه‌ی شما می‌باشد.

در بخش دوربین‌های SLR، نیکون D780 تمامی قابلیت‌ها و ویژگی های این دوربین DLSR مثل منظره ‌یاب اپتیکال، عمر باتری بالا، ابعاد و مقاومت را دارا می‌باشد. نیکون Z6 نیز در بخش دوربین‌های عکاسی بدون آینه نیکون قابلیت‌هایی مثل فیلمبرداری ۴K، اتوفوکوس روی سنسور و Live View بسیار با کیفیتی دارد.

ولی همه ی این ها در اینجا تموم نمیشه. نیکون از دوربین ورزشی حرفه‌ای خودش یعنی نیکون D6 هم رونمایی کرده است. این دوربین عکاسی از نظر سبک کاری، دنباله‌ روی دوربین‌های DSLR سنتی نیکون است. البته برای خرید بهترین دوربین نیکون لزوما نیازی نیست که یک کاربر حرفه‌ای باشید. محدوده دوربین‌های DSLR نیکون از دوربین مبتدی D3500 شروع می‌شود و تا دوربین رده بالای D850 ادامه خواهد داشت.

دوربین‌های بدون آینه

در صورتی که بیشتر به فیلمبرداری و سفر علاقه دارید هم امروزه نیکون برخی از بهترین دوربین‌های بدون آینه را به بازار ارائه می‌کند. این موضوع با دوربین‌های فول فریم فوق‌العاده‌ی Nikon Z6 و Nikon Z7 آغاز شد اما پس از آن نیز از یک دوربین کامپکت، قدرتمند و ارزان قیمت APS-C نیز به نام Nikon Z50 رونمائی کرده است. این دوربین برای افراد مبتدی که کمی حرفه‌ای هستند و افراد علاقه‌مند به عکاسی مناسب است.

بهترین اسپیدلایت های نیکون
این مقاله را بخوانید

البته یک دوربین با لنز قابل تعویض ممکن است بیشتر از چیزی باشد که شما به آن نیاز دارید. بهترین دوربین نیکون لزوما نیازی نیست که یک دوربین DSLR باشد. برای عکس‌های خانوادگی و تفریحی یک دوربین کامپکت سری Coolpix با لنز ثابت نیز مناسب است و در عین حال قیمت کمتری هم دارد. در سری Coolpix برخی از بهترین دوربین‌های Point And Shoot بازار به علاوه مدل‌های تخصصی مثل دوربین‌های تخصصی‌تر مثل مدل الترازوم Coolpix P950 وجود دارد. همچنین نیکون تعدادی دوربین مخصوص زیرآب نیز دارد که می‌توانید در اعماق آب‌ها از آن‌ها استفاده کنید.

دوربین‌های عکاسی DSLR

 نقاط قوت و نقاط ضعف نیکون D7500 

  • داشتن نقاط قوت D500
    وزن کم
  • مقاومت کمتر نسبت به D500
    سیستم اتوفوکوس تنزل یافته

در حالتی که به دنبال بهترین دوربین نیکون هستید و قصد دارید دوربین خودتان را از یک محصول مبتدی به یک محصول با کیفیت‌تر ارتقاء دهید، نیکون D7500 برای شما مناسب است. این محصول یک دوربین عکاسی  بزرگتر و مقاوم ‌تر است که عکاسی پیاپی ۸ فریم بر ثانیه، سیستم اتوفوکوس قوی ۵۱ نقطه‌ای نیکون و توانایی فیلمبرداری ۴K را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این دوربین برخلاف D5600 که یک صفحه نمایش کاملا چرخان داشت، از یک صفحه نمایش متحرک با قابلیت چرخش عمودی استفاده شده است. به همین خاطر گرفتن عکس‌های عمودی کمی سخت‌تر است اما برای فیلمبرداری و عکاسی افقی مشکلی نخواهید داشت. سنسور مورد استفاده در این دوربین رزولوشن کمتری نسبت به D5600 دارد اما از یک طراحی جدید استفاده می‌کند که چند مگاپیکسل را در ازای داشتن کیفیت تصویر بیشتر در ایزو بالا و همچنین عکاسی با سرعت بیشتر از دست داده است.

اصطلاحات عکاسی
این مقاله را بخوانید

نقاط ضعف و قوت دوربین نیکون D780

  • ارگونومی فوق‌العاده
  • اتوفوکوس Live View سریع
  • فیلمبرداری ۴K کراپ نشده
  • داشتن دو عدد سیستم اتوفوکوس برای یادگیری
  • تغییر Live View دستی
  • قیمت گران

راهنمای خرید دوربین نیکون

نیکون D780 از سیستم اتوفوکوس تشخیص فاز روی سنسور دوربین بدون آینه Z6 استفاده می‌کند تا یک دوربین DSLR با عملکرد Live View دوربین‌های بدون آینه عرضه کند. اساسا D780 مثل یک نسخه‌ی مدرن و تقویت شده از دوربین محبوب D750 است. این دوربین علاوه بر داشتن اتوفوکوس Live View پیشرفته از یک صفحه نمایش متحرک با رزولوشن بالا، فیلمبرداری ۴K UHD، اسلات دوگانه‌ی کارت حافظه UHS-II و سرعت عکاسی پیاپی تا ۱۲ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. این موارد در کنار طراحی فوق‌العاده و گریپ راحت این دوربین باعث خواهند شد شما با استفاده از این محصول احساس یک دوربین کلاسیک را داشته باشید.

نقاط قوت ونقاط ضعف نیکون D750

صفحه نمایش پشتی متحرک
محدوده داینامیک وسیع

عدم پشتیبانی از فیلمبرداری ۴K
اتوفوکوس Live View آهسته و غیرقابل اعتماد است

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی