بهترین اسپیدلایت های نیکون

بهترین اسپیدلایت های نیکون

اسپیدلایت یا همان فلش اکسترنال، یکی از تجهیزات نورپردازی کوچک و جمع و جور که از لوازم محبوب اکثر عکاسان پرتره بوده و کاربرد های بسیار زیادی هم دارد. البته که کاربرد اسپیدلایت‌ها به عکاسی پرتره ختم نمی‌شود؛ از آنها می‌توان در عکاسی از طبیعت بی جان، عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی، عکاسی ماکرو و یا انواع دیگری از سبک‌های عکاسی استفاده کرد.که امروز قرار است تا ما بهترین اسپیدلایت های نیکون را به شما معرفی کنیم.

اسپیدلایت‌ها در سایز های بسیار کوچکی نیز وجود دارد و وزن آنها نیز بسیار کم است، عکاس می‌تواند آن‌ها را به صورت تکی یا چندتایی استفاده کند. همچنین امکان استفاده به دو صورت وجود دارد، حالت اول که به صورت مستقیم روی کفشک دوربین متصل می‌شود و حالت دوم که به صورت اکسترنال مورد استفاده قرار گرفته و باید توسط یک رادیو تریگر کنترل شود.

انواع اسپیدلایت‌ها

به طور کلی اسپیدلایت های نور را می توان به سه دسته مختلف از نظر نرم افزار و قیمت تقسیم شده است.

  • دستی : در این نوع اسپیدلایت عکاس نمی تواند به کم یا زیاد کردن قدرت نوردهی دسترسی داشته باشد و نور خارج شده از فلش به صورت یکنواخت به سمت سوژه پرتاب می‌شود.
  • خودکار : این نوع اسپیدلایت قادر به اندازه‌ گیری نور محیط بوده و با توجه به شرایط نوری مختلف، نور را به سمت سوژه می‌تاباند.
  • TTL : در این نوع اسپیدلایت نور وارد شده به دوربین از طریق نورسنج دوربین اندازه گیری شده و بر اساس آن به سوژه نور با میزانی مشخص تابیده می‌شود.
چرا باید با فرمت RAW عکاسی کنیم؟
این مقاله را بخوانید

انتخاب بین این سه مدل اسپیدلایت به نیازها و البته بودجه‌ی شما بستگی دارد. ضمنا هر دو کمپانی کانن و نیکون اسپیدلایت‌های متفاوتی تولید می‌کنند که در این سه دسته قرار می‌گیرند و در ادامه آنها را به شما معرفی خواهم کرد.

بهترین اسپیدلایت های نیکون

انتخاب بین این مدل های اسپیدلایت بستگی به نیازهای شما و البته بودجه شما دارد. ولی هم اکنون ، هر دو شرکت کانن و نیکون تولیدکننده ی اسپیدلایت‌های متفاوتی هستند ، که در این سه دسته قرار می گیرد و من آن را به شما معرفی میکنم.

Nikon Speedlight SB-300

نیکون SB-300 به طرز حیرت انگیزی کوچک و سبک بوده و یک اسپیدلایت جیبی به محسوب می شود که تنها با دو باتری AAA انرژی آن تأمین می‌شود. قدرت ۱۸ متری آن نیز بسیار قابل احترام است، با توجه به اینکه سری قابل بزرگنمایی ندارد و فاصله کانونی معادل آن با زاویه‌ی باز ۲۷ میلی متری روی یک سنسور فول فریم قفل شده است. امکان چرخش نیز برای آن در نظر گرفته شده که تا ۱۲۰ درجه از این حالت پشتیبانی می‌کند و واقعا عالی است، الببته که قادر به چرخش در جهت افقی نیست.

به همین خاطر، این تنها اسپیدلایت فعلی نیکون است که فاقد حالت بی سیم می‌باشد، درنتیجه نمی‌توان آن را از راه دور توسط فلش پاپ آپ دوربین فعال و کنترل کرد. همچنین این تنها مورد فاقد حالت Auto FP است، بنابراین نمی‌توانید با سرعت شاتر سریع عکاسی کنید، که می‌تواند هنگام استفاده از فلش به عنوان نور پر کننده در زیر نور خورشید چندان دلچسب نباشد.

شراره نوری در عکاسی
این مقاله را بخوانید

یکی دیگر از معایب این اسپیدلایت این است که هیچ کنترل داخلی و صفحه نمایش LCD نیز برای آن وجود ندارد، بدین ترتیب همه‌ی تنظیمات را باید از منوهای داخل دوربین اعمال کنید که می‌تواند کار سخت‌تری باشد. حتی در این صورت، اگر شما به دنبال یک چیز اساسی هستید که استفاده از آن آسان است و شما را به سختی نمی‌اندازد، SB-300 ممکن است فقط یک گزینه‌ی مناسب برایتان باشد.

بهترین اسپیدلایت های نیکون

ویژگی های نیکون SB-300

  • قدرت فلش ( در ایزوی ۱۰۰ ) : ۱۸ متر
  • قابلیت چرخش عمودی / افقی : ۰ تا ۱۲۰ درجه، ندارد
  • محدوده‌ی زوم : ۲۷ میلی متر، بدون زوم
  • سیستم وایرلس : ندارد IR
  • ابعاد : ۵۷ در ۶۵ در ۶۲ میلی متر
  • وزن : ۱۲۰ گرم
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی