استفاده از ایزوی اتوماتیک در دوربین نیکون

استفاده از ایزوی اتوماتیک در دوربین نیکون

ایزو اتوماتیک

یکی از پرکاربردترین تنظیمات دوربین عکاسی، ایزو ( ISO ) است. ایزو در دوربین عکاسی، یک مقدار عددی است که به شما اجازه می‌دهد تا حساسیت نور را تنظیم کنید و به دوربین اجازه دهید تا نور بیشتری دریافت کند. ایزو می‌تواند کاملاً برعکس عمل کند؛ به این صورت که با استفاده از ایزو می‌توان در روزهای آفتابی ، نورگیری دوربین را کم کرد و عکس فوق العاده‌ای گرفت.استفاده از ایزوی اتوماتیک در دوربین نیکون نیز یکی از ترفند هایی برای عکاسی بهتر وراحت تر است

من به شما پیشنهاد می‌کنم که عکاسی در شرایط نوری مختلف را امتحان کرده و ایزو ایده آل خود را پیدا کنید. اما مراقب باشید که اگر در فضاهای تاریک، ایزو دوربین خود را بیشتر از حد نرمال افزایش دهید، ممکن است در تصاویرتان نویز به وجود بیاید.

چگونه از ISO اتوماتیک به صورت مؤثر استفاده کنید

زمان تان را با تغییر دادن ایزو (ISO) برای هر عکس تغییر ندهید! در این آموزش به شما یاد خواهیم داد که چرا حالت اتوماتیک ISO می تواند در شرایط نوری پایین به کمک شما بیاید.

اغلب باید با احتیاط از مد های اتوماتیک دوربین SLR خود استفاده کنید. چون با این کار به دوربین اعتماد کردید که می تواند بهتر از شما در مورد تنظیمات دوربین تصمیم بگیرد، و در بسیاری از موارد تنها به صورت دستی است که می توانید عکسی که مد نظر دارید را بگیرید.

ولی در یک زمینه تنظیم اتوماتیک دوربین می تواند به خوبی به شما کمک کند. قابلیت تنظیم اتوماتیک ISO برای شرایط نوری کم و غیر قابل پیش بینی در نظر گرفته شده است. شما می خواهید بتوانید با کمترین ISO ممکن عکس بگیرید ولی در عین حال از سرعت شاتر خطرناکی که باعث ثبت لرزش دست می شود هم استفاده نکنید.

نکات مربوط به عکاسی با فلاش
این مقاله را بخوانید

این تنظیمات فقط بخشی از محاسبات می خواهد. شما به دوربین عکاسی نمی گویید که در مورد تنظیمات قضاوت کند، که بیشتر تنظیمات اتوماتیک به همین دلیل دچار مشکل می شوند. خواهید دید که دوربین همان تنظیماتی را انجام می دهد که شما خود می خواهید انجام دهید.

استفاده از ایزوی اتوماتیک در دوربین نیکونمحدودیت ها را بشناسید

کار را با باز کردن Shooting Menu در قسمت تنظمیات شروع کنید و بعد به قسمت ISO sensitivity بروید. در این پنجره، Auto ISO را On کنید، و بعد بیشترین مقدار ISO ای (حداکثر ISO) که قصد دارید دوربین عکاسی استفاده کند را در قسمت Maximum ISO تنظیم کنید و کمترین سرعت شاتری (حداقل سرعت شاتر) که می خواهید دوربین استفاده کند را در قسمت Minimum Shutter Speed وارد کنید، این تنظیمات را نسبت به جایی که هستید و عکسی که می خواهید بگیرید، تنظیم کنید.

عکس بگیرید

حالا عکس بگیرید و ببینید که چه اتفاقی می افتد. ما در یک سوپر مارکت عکس گرفته ایم، که فضای بسته است و نور زیادی ندارد. دوربین ما کمترین مقدار ISO را در برای این عکس در نظر گرفته (در این عکس ISO 640) تا بتواند از کمترین میزان سرعت شاتر تنظیم شده توسط ما یعنی ۱/۶۰ ثانیه استفاده کند.

هر چه حداقل مقدار سرعت شاتر شما پایین تر باشد دوربین انعطاف بیشتری در تغییر ISO خواهد داشت. اگر با سرعت شاتر ۱/۶۰ ثانیه عکس بگیرید، لرزش گیر لنز (Image Stabilization) را در صورت وجود روشن کنید، و دوربین را به جایی تکیه دهید، دوربین را به دیوار، میز، دَر یا هر جای دیگری که ممکن بود تکیه دهید تا از تار ثبت شدن عکس جلوگیری کنید.

نکات عکاسی از برگ های پاییزی
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی