بهترین لنزهای مبتدی نیکون

بهترین لنزهای مبتدی نیکون

معرفی بهترین لنزهای مبتدی نیکون

اول از همه، چیزی به عنوان بهترین لنزهای مبتدی نیکون وجود ندارد. هر لنز وقتی در محدودیت‌های خود استفاده شود خوب و کاربردی می باشد. امروز می خواهیم در این مطالب به شما  تعدادی از بهترین لنز‌ های نیکون را به شما معرفی کنیم. پس اگر قصد خرید لنز برای دوربین DSLR نیکون خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم ما را تا انتهای  همراهی کنید.

AF-S 50mm f/1.8 G

اواین لنزی که درباره ی ان صحبت می کنیم یک لنز پرایم استاندارد است که برای کار با دایره تصویر بزرگتر DSLR های فول فریم / ۳۵ میلی متر Nikon (دوربین های با فرمت FX) طراحی شده است.

بنابراین  ، این لنز با DSLR های کوچکتر با فرمت DX نیز کار خواهد کرد. کراپ فاکتور DSLR های فرمت DX نیکون ۱٫۵ برابر است. در نتیجه، فاصله کانونی همه لنزهای سازگار «افزایش یافته» است. به همین خاطر، در این حالت، فاصله کانونی ۵۰ میلی متر f / 1.8G معادل لنز ۷۵ میلی متری سوار بر دوربین ۳۵ میلی متر می‌شود. در ۷۵ میلی متر از لنز می‌توان به عنوان یک ثبت کننده پرتره مناسب استفاده کرد. این در صورتی است که از دوربینی با فرمت DX استفاده می‌کنید.

بهترین لنزهای مبتدی نیکونجالت است بدانید که لنزهای Nikkor G دارای یک موتور داخلی با فوکوس خودکار هستند. برخلاف لنزهای D که دارای موتور داخلی فوکوس خودکار نیستند. در نتیجه، این لنزهای G حتی در ارزان‌ترین DSLR های Nikon بدون مشکل (فوکوس خودکار) کار خواهند کرد.

بنابراین ، اگر دوربین هایی مانند D3100، D5100 یا D5300 دارید، این لنز برای نیازهای شما مناسب است. علاوه بر این، این لنز دارای یک کلید برای لغو فوکوس دستی است. اگرچه، اگر موتور فوکوس خودکار به طور صحیح کار نمی‌کرد می‌توانید به سرعت تنظیمات فوکوس را انجام دهید. این موضوع در شرایط کم نور و کم کنتراست به شدت به کار می‌آید.

Nikon AF-S DX Nikkor 16-85mm f/3.5 – ۵٫۶ G ED VR

لنز بعدی که به تازگی معرفی کرده ایم AF-S DX Nikkor f / 3.5 – ۵٫۶G ED VR 16-85mm برای فرمت DX DSLR طراحی شده است. این لنز بر روی دوربین‌های FX سوار می‌شود ولی انجام این کار به دلیل کراپ فاکتور و همچنین Vignetting اصلاً منطقی نیست.. با مقایسه با لنز کیت و در tele-end این لنز دید طولانی‌تری به شما می‌دهد که دامنه این لنز بیشتر است.

الگوهای اصلی نورپردازی پرتره
این مقاله را بخوانید

این لنز برای دایره تصویر کوچکتر دوربین‌های عکاسی با فرمت DX Nikon طراحی شده است وبه این توجه کنید که به معنی این است که فاصله کانونی لنز در زمان نصب بر روی این دوربین‌های کوچکتر، ضریب برش ۱٫۵ برابر خواهد داشت. فاصله کانونی موثر معادل لنزهای ۲۴-۱۲۷٫۵ میلی متر است که بر روی یک دوربین ۳۵ میلی متری سوار می‌شوند.

بهترین لنزهای مبتدی نیکوناز قابلیت های این لنز دارای لرزشگیر داخلی است. دارای VR II Nikon است که بدین معنی است که این لنز می تواند تا چهار توقف جبران لرزش تصویر را فراهم کند. این لنز برای عکسبرداری در خیابان، منظره، پرتره و همه چیز مناسب است.

شما در عکاسی از حیات وحش با این لنز موفقیت چندانی نخواهید داشت زیرا این لنز فاصله کانونی را ندارد که شما را به سوژه هایتان نزدیک کند و همچنین دیافراگم حداکثر را ندارد که اطمینان حاصل کند لنز قادر به جمع آوری مقدار مناسبی خواهد بود. همانطور که می‌توانید تصور کنید حیات وحش همیشه در مطابقت با ما نیست و این ما هستیم که مجبوریم آنها را تعقیب کرده و در زیستگاه طبیعی خود قرار دهیم.

همانطور که تصور می‌کنید لنز فوکوس خودکار داشته و از فناوری قدیمی موتور موج خاموش پشتیبانی می‌کند و نه از فناوری جدید AF-P. یعنی این لنز با تمام DSLR ها کار خواهد کرد. علاوه بر این، همچنین دارای لغو فوکوس دستی است. این در شرایطی مفید است که لنز قادر به قفل کردن فوکوس به تنهایی نیست و کمی ضروری است.

AF-S DX Nikkor 35mm f/1.8G

این لنز به ۵۰mm استاندارد پرایم بسیار نزدیک است که برای سیستم دوربین کراپ سنسور نیکون طراحی شده است که می‌توانید دریافت کنید. همانطور که می‌دانید کراپ فاکتور دوربین‌های DX نیکون ۱٫۵ برابر است. علاوه بر این، این لنز دارای فاصله کانونی ۳۵ میلی متر است.

میکروفون های استودیویی
این مقاله را بخوانید

در نتیجه فاصله کانونی «موثر» ۵۲٫۵ میلی متر می‌شود. تقریباً ۵۰ میلی متر و در نتیجه، لنز برای عکاسی در خیابان و برای هر چیز دیگری که دید در سطح چشم لازم است بسیار مفید می‌شود.

به غیر از این ها ، این یک لنز G است و که دارای یک موتور فوکوس خودکار در داخل است. به همین دلیل  شما می‌توانید از این لنز در هر دوربین نیکونی که از لنزهای AF-S پشتیبانی می‌کند استفاده کنید.درست مانند ۵۰ میلی متر، که در بالا در مورد آن بحث کردیم، این لنز نیز با لغو فوکوس دستی همراه است. این به درد شما می‌خورد وقتی عملکرد AF متزلزل است و شما نیاز به مداخله دستی دارید.

بهترین لنزهای مبتدی نیکون به این دقت کنید که، از این لنز در دوربین فول فریم استفاده نکنید. به همین دلیل از هیچ لنز DX در دوربین‌های فول فریم استفاده نکنید. اگرچه این لنزها روی دوربین‌های فول فریم نصب می‌شوند و به خوبی کار می‌کنند، اما کراپ قابل توجهی ایجاد می‌شود و در نتیجه وضوح تصویر کاهش می یابد.

علاوه بر این، وینتینگ عظیم نیز وجود خواهد داشت. از این رو منطقی نیست که یک دوربین فول فریم را با یک لنز با فرمت DX جفت کنید. همانطور که گفته شد، این یکی از بهترین لنزهای نیکون برای افراد مبتدی به دلیل کیفیت بسیار بالا و قابلیت انعطاف پذیری است.

Nikon AF-S DX Micro-Nikkor 40mm f / 2.8G

بهترین لنزهای مبتدی نیکونلنز ۴۰ میلی متر به عنوان یک پرایم استاندارد بین ۵۰ میلی متر و ۳۵ میلی متر قرار می‌گیرد. ۴۰ میلی متر AF-S DX f / 2.8G برای دایره تصویر کوچکتر DSLR با فرمت DX طراحی شده است. به خاطر موتور داخلی با فوکوس خودکار (توجه داشته باشید G moniker روی لوله لنز)، این لنز بر روی تمام دوربین‌های نیکون، از جمله ارزان‌ترین دوربین‌های سیستم سطح پایین، به طور خودکار فوکوس می‌کند.

اندازه حسگر در فیلمبرداری آنامورفیک چگونه است ؟
این مقاله را بخوانید

در این لنز فاصله کانونی موثر معادل یک لنز ۶۰ میلی متری است که بر روی یک سیستم ۳۵ میلی متری سوار شده است. با این وجود یکی از جالب ترین ویژگی های این لنز فوق العاده ، قابلیت ماکرو لنز است. یا همانطور که نیکون آن را میکرو می‌نامد .

برای استفاده حداکثر از ویژگی‌های ماکرو لنز، باید از نزدیکترین فاصله کانونی آن یعنی ۶٫۴” استفاده کنید. از آن فاصله، لنز قادر به تولید مثل در اندازه واقعی هر چیزی است (به عنوان مثال منظره ۱: ۱). در نتیجه، این یک لنز ماکرو واقعی است.

AF-S DX Nikkor 18-140mm f/3.5 – ۵٫۶G ED VR

لنز ۱۸-۱۴۰ میلیمتر فاصله کانونی بسیار خوبی است زیرا هر دو دیدگاه اساسی را از زاویه باز و دیدگاه تله ای که نیاز دارید پوشش می دهد. به این ترتیب ، این لنزها فقط به عنوان لنزهای “همه کاره” واجد شرایط هستند درست مثل لنزهای ۱۸-۲۰۰ میلی متر که قبلا گفته ایم.

حداکثر دیافراگم لنز f / 3.5-5.6 است که دوباره در سمت کندتر قرار دارد. اگر چه در هنگام عکسبرداری در شرایط نوری خوب مشکل کار می کنند اما این لنز در شرایط کم نور به خصوص در هنگام عکسبرداری در فاصله دستی شده است و یک مشکل.

این لنز برای کوچکترین نیکون aps-c دوربین تصویر دایره ای (توجه داشته باشید نام مستعار DX) طراحی شده است. به طور مشابه ، فاصله کانونی موثر معادل لنزهای ۲۷-۲۱۰mm هنگامی که بر روی دوربین های DX مانند d520 ، D5600 ، D7200 و D500 نصب شده است.

از طرف دیگر ، لنز دارای ویبراتور است. تثبیت کننده تصویر vr II تضمین می کند که لنز می تواند تا چهار ایستگاه ارتعاش را جبران کند. در فاصله کانونی “موثر” از ۲۱۰ میلی متر ، این قطعا در مفید آمده است. علاوه بر این ، اگر چه حداکثر دیافراگم بسیار سریع نیست ، اما در نور کم کمی دشوار می شود. برای جبران کاهش سرعت شاتر ، تثبیت کننده تصویر مفید خواهد بود.

بهترین لنزهای مبتدی نیکون
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی