مقایسه مشخصات دوربین نیکون p950 با نیکون p1000

مقایسه مشخصات دوربین نیکون p950 با نیکون p1000

با معرفی دوربین نیکون P1000 حالا می خواهیم این دوربین نیکون را با مدلی کمی مشابه یعنی مقایسه مشخصات دوربین نیکون p950 با نیکون p1000 را داشته باشیم و انتخاب را برای شما کمی راحت کنیم. در حال حاضر طبق معمول مشخصات فنی این دو دوربین را باهم مقایسه خواهیم کرد و در آینده نیز بررسی دقیق‌تر را با نمونه عکس‌های آن‌ها ارائه خواهیم داد.

مقایسه سنسور نیکون P950 با نیکون P1000

  1. تعداد پیکسل موثر= ۱۶ مگاپیکسل _________۱۶ مگاپیکسل
  2. حداکثر رزولوشن= ۴۶۰۸ در ۳۴۵۶ _________ ۴۶۰۸ در ۳۴۵۶
  3. نسبت تصویر= ۴:۳ _________ ۴:۳
  4. اندازه‌ی سنسور= ۱/۲٫۳ اینچی _________ ۱/۲٫۳ اینچی (۶٫۱۷ در ۴٫۵۵ میلی‌متر)
  5. نوع سنسور= CMOS _________ BSI-CMOS
  6. پردازنده نیکون= Expeed

مقایسه لنز نیکون P950 با نیکون P1000

  1. فاصله کانونی لنز = ۲۰۰۰–۲۴ میلی‌متر  _________  ۲۴-۳۰۰۰ میلی‌متر
  2. حداکثر گشودگی دیافراگم = F2.8–۶٫۵ _________F2.8–۸
  3. حداکثر زوم اپتیکال = ۸۳٫۳ برابر_________ ۱۲۵ برابر
  4. حداقل فاصله فوکوس عادی =۵۰ سانتی‌متر_________ ۳۰ سانتی‌متر
  5. حداقل فاصله فوکوس ماکرو =۱ سانتی‌متر _________ ۱ سانتی‌متر

مقایسه مشخصات فیزیکی دوربین نیکون P950 و نیکون P1000

  1. ابعاد۱۴۰ در ۱۱۰ در ۱۵۰ میلی‌متر_____________۱۴۶ در ۱۱۹ در ۱۸۱ میلی‌متر
  2. وزن (با احتساب باتری)۱۰۰۵ گرم_____________۱۴۱۵ گرم
  3. نوع باتریباتری لیتیوم یون EN-EL20a_____________باتری لیتیوم یون EN-EL20a
  4. عمر باتری (تعداد عکس بر اساس استاندارد CIPA)290_____________250

معرفی دوربین های نیکون

 شما با یک دوربین با امکانات و قابلیت های بی نظیر و اما با کاربری ساده روبرو هستید. دوربین عکاسی نیکون P950 بروز ترین دوربین عکاسی سوپرزوم نیکون است که یک دوربین عکاسی کامپکت و جمع و جور است که برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار مناسب می باشد. در مقابل ان دوربین دیجیتال نیکون مدل Nikon coolpix p1000 یکی از دوربین‌های نیمه ‌حرفه‌ای این شرکت است که قصد داریم در ادامه به مقایسه این دو دوربین نیکون بپردازیم.

نمایندگی نیکون در ایران
این مقاله را بخوانید

مقایسه مشخصات دوربین نیکون p950 با نیکون p1000

مقایسه فوکوس دوربین های نیکون

شرکت نیکون هیچ اشاره‌ای به ارتقاء سیستم اتوفوکوس دوربین عکاسی P1000 نمی‌کند و در اصل  سیستم اتوفوکوس این دوربین مثل سیستم مبتنی بر تشخیص کنتراست به کار رفته در مدل P900 است.

ولی در برلبر دوربین P950  نیکون دارای محدوده فوکوس طبیعی: ۱/۶۴ فوت تا بی نهایت/۵۰ سانتی­ متر تا بی­ نهایت (گسترده) و۱۶/۴ فوت تا بی­ نهایت/۵ متر تا بی­ نهایت (تله فوتو) می باشد.

عکس برداری دوربین های نیکون

دوربین نیکون P1000 : عکس‌برداری نیز می‌تواند بسیار جذاب باشد. شما می‌توانید با دوربین نیکون Coolpix P1000 و با سرعت ۷ فریم بر ثانیه عکاسی پی‌درپی در زمینه‌ های متفاوت به ثبت برسانید. رزولوشن تصاویر این محصول شرکت نیکون ۳۴۵۶*۴۶۰۸ است. این دوربین دیجیتال همچنین زمان‌سنج خودکار نیز دارد. سرعت شاتر نیز در دوربین دیجیتال نیکون مدل Nikon coolpix p1000 در حال کمینه ۱۵ ثانیه و در حالت بیشینه ۴۰۰۰/۱ ثانیه است.

دوربین نیکون P950 : طراحی BSI حسگر سبب کاهش میزان نویز و وضوح بیشتر عکس هنگام تنظیمات ایزو در محدوده ۶۴۰۰-۱۰۰ ISO می ­‌شود. حسگر و پردازنده­‌ EXPEED، امکان گرفتن­ تعداد زیادی عکس به صورت پشت سرهم و پیاپی با سرعت ۷ فریم بر ثانیه و رزولوشن مناسب برای سوژ‌ه ‌­های متحرک را فراهم می ­آورد.

دوربین P950 دارای دو حالت مستقل Bird-watching (تماشای پرنده) و moon (ماه) است که علاوه بر مودهای دیگر بسیار کاربردی می باشند. به سادگی می­‌توانید با تنظیمات مود این حالات را انتخاب کنید. وقتی که می‌­خواهید از یک پرنده در فاصله ‌­ای دور و در حال حرکت یا از ماه عکس بگیرید، با استفاده از این حالات، دیگر نیازی به تنظیمات پیچیده نخواهید داشت.

لنز برای عکاسی در شب
این مقاله را بخوانید

ویژگی مشترک

این دو دوربین نیکون امکان این را دارند تا از طریق بلوتوث یا Wi-Fi به شما اجازه دهند عکس‌ها را از دوربین به صورت مستقیم به گوشی هوشمند خود ارسال و سپس ویرایش کنید و به اشتراک بگذارید.

مقایسه مشخصات دوربین نیکون p950 با نیکون p1000

اتوفوکوس دوربین نیکون P950

یکی از ویژگی های که نیکون P950 را بر P1000 برتری داده است حالت MF می باشد، برای فوکوس دستی استفاده می ­‌شود. وقتی که دوربین را در حالت فوکوس اتومات یا AF قرار می ­‌دهید، دوربین خود به خود جبران نوردهی، تعادل وایت بالانس یا حساسیت ISO را تنظیم می کند. مانند دوربین های DSLR، یک صفحه مدرج حالت PSAM برای عکاسان حرفه ‌­ای ­‌تر، روی دوربین قرار گرفته است. می توانید سرعت دیافراگم و شاتر را برای کنترل عکس ‌­های خود، انتخاب کنید. ولی برای گرفتن عکس ‌­های عالی، نیازی نیست که کنترل­‌ های نوردهی را یاد بگیرید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی