بالاترین کیفیت فرمت تصویر

بالاترین کیفیت فرمت تصویر

بالاترین کیفیت فرمت تصویر

پاسخ به سوال بالاترین کیفیت فرمت تصویر ، جوابش بستگی به کاربرد آن دارد . عکس هایی که قرار است در فضای مجازی چاپ یا منتشر شوند می توانند فرمت های مختلفی داشته باشند. بسیاری از مردم تفاوت بین فرمت های مختلف عکس و قابلیت های آنها را نمی دانند. فرمت های مختلف ذخیره سازی برای عکس ها وجود دارد که بعضی از آنها فرمت هایی مانند JPEG ، PNG ، TIFF بیشتر از دیگران استفاده می شود.

فرمت عکس چیست؟

به طور خلاصه فرمت تصویری ، نحوه ذخیره و مدیریت یک تصویر دیجیتال است. اطلاعات یک تصویر به گونه ای ذخیره می شوند که می توانند روی صفحه نمایش نشان داده شده یا چاپ شوند. در حالت ایده آل یک تصویر شبکه ‌ای از پیکسل‌ها می باشد . مکانیسم مورد استفاده برای ذخیره و ویرایش تصویر می‌تواند استانداردهای مختلفی داشته باشد که با یکدیگر متفاوت می باشند و این همان چیزی است که هر فرمت تصویر را بی نظیر می کنند.

اکثر فرمت ها از تکنیک های فشرده یا غیر فشرده پیروی می کنند ، اگرچه برخی از فرمت های تصویری نیز برای بردارها اختصاص داده شده‌اند .به همین خاطر است که من  در این مطلب از نمایندگی نیکون  برخی از انواع متفاوتی از فرمت های تصویر عبارتند از : PSD ، PNG ، GIF ، BMP ، JPEG و TIFF به غیر از آن ها انواع مختلفی از فرمت ها نیز وجود دارد را برسی کردم.

فشرده سازی JPEG محبوب ترین نوع فرمت های تصویری است. دلیل این است که انواع فایل JPEG جهانی رمزگذاری شده و به راحتی می توانید فشرده سازی اطلاعات کنید.

  •  JPEG چیست؟

بالاترین کیفیت فرمت تصویرJPEG مخفف Joint photographic Expert Group است که محبوب ترین انواع فرمت های تصویری و شش فرمت اصلی یعنی JPE ، JPG ، JPEG ، JFI ، JIF و JFIF است.
نسبت تراکم بالاتر است ، یعنی ۱۰:۱ برای JPEG است. این به این معنی است که فرمت JPEG می توانید اطلاعات در حالی که حفظ کیفیت تصویر فشرده سازی کند.
این فرمت فضای کمتری مصرف می کند و حتی می تواند یک تصویر را تا ۵۰ ٪ از اندازه اصلی آن فشرده کند.

  • JPG چیست؟

فرمت فایل jpg یکی از فرمت های پشتیبانی شده توسط گروه فشرده سازی JPEG است. در این فرمت ، اندازه اصلی عکس کاهش می یابد ، اما اطلاعات را می توان در روند به خطر بیافتد. فرمت Exif/JPG بیشتر در ابزارهای عکاسی مانند دوربین های دیجیتال استفاده می شود. این فرمت برای ذخیره و انتقال تصاویر در وب مورد استفاده قرار می گیرد.

  •  JPEG 2000 چیست؟

این فرمت یک تکنیک فشرده سازی بسیار پیشرفته است و متعلق به گروهی از فرمت های JPEG است. این فرمت کیفیت تصویر کلی بهبود یافته است و بر روی سیستم عامل های مختلف در ویرایش تصویرو برای گرفتن فیلم فریم های فیلم تک استفاده می شود.

ریتم در عکاسی
این مقاله را بخوانید

 GIF

در صورتی که کاربر معمولی برنامه‌های وب یا رسانه‌های اجتماعی هستید باید از قبل با فرمت GIF باشید.

  • بالاترین کیفیت فرمت تصویر GIF چیست؟

GIF مخففGraphic Interchange Format به معنای قالب تبادل گرافیکی است. امروزه این فرمت بیشتر برای نمایش انیمیشن ها و کلیپ ها مورد استفاده قرار می گیرد. GIF در سال ۱۹۸۷ معرفی شد ، اما در چند سال گذشته به دلیل ظهور رسانه‌های اجتماعی محبوبیت عظیمی پیدا کرده است.
این فرمت از روش فشرده سازی بدون ضرر LZW پیروی می کند و بدان معناست که کیفیت اصلی اطلاعات حفظ می شود ، گرچه GIFها فقط از پیکسل های ۸ ‏بیتی پشتیبانی می کنند.
یعنی فقط ۲۵۶ ترکیب رنگ در این فرمت وجود دارد و از آنجا که GIF ها تصاویر متحرک را ذخیره می‌کنند اندازه فایل بیشتر از JPEG می باشد.
امروز از GIF ها برای بیان احساسات و سرگرمی و حتی با اهداف آموزشی نیز استفاده می شود.

 PNG

بالاترین کیفیت فرمت تصویر

PNG مخفف Protable Network Graphic می باشد و یک فرمت عکس گرافیکی بسیار شایع است که در سال ۱۹۹۷ معرفی شده و در سال ۲۰۰۴ توانست یک استاندارد ISO را دریافت کند.
در ابتدا PNG برای انتقال تصاویر به اینترنت (و نه برای چاپ) طراحی شده بود. به همین دلیل است که فقط از طیف RGB پشتیبانی می کند ، اگرچه به دلیل بک گراند شفافی که دارد از این فرمت معمولاً در طراحی استفاده می شود .

BMP

این فرمت مدت زمان طولانی است که معرفی شده اما به تدریج محبوبیت خود را از دست داده است. BMP که همچنین به عنوان Bitmap Image File شناخته می شود یک قالب گرافیکی شایع است که برای ذخیره نقشه های Bitmap مورد استفاده قرار می ‌گیرد .

آموزش عکاسی ماکرو
این مقاله را بخوانید

بالاترین کیفیت فرمت تصویر
این فرمت در ابتدا توسط مایکروسافت برای ذخیره تصاویر رنگی و تک رنگ ساخته شده بود که به غیر از BMP از یک فرم DIP نیز پیروی می‌کند . این یک روش فشرده سازی ساده است که از یک الگوریتم بدون ضرر پیروی می کند . در این فرمت بیشتر تکنیک های رمز گذاری ۴ یا ۸ ‏بیتی از طریق رمزگذاری هافمن یا RLE اجرا می شوند. بنابراین اندازه تصویر BMP به وضوح از سایر فرمت های دیگر مانند PNG و JPEG بزرگتر است .

RAW

بالاترین کیفیت فرمت تصویراگر عکاس هستید باید فایل های RAW را در دوربین خود مشاهده کرده باشید . همانطور که از نام آن پیداست فایل های RAW عکس های پردازش نشده‌ای هستند. یعنی آن ها فایل های اصلی هستند که هنوز توسط دوربین پردازش نشده اند ، بنابراین نمی‌توانند توسط برنامه های معمول ویرایش شوند .
این فرمت جزء فرمت های پیش از تبدیل می باشد که بعداً می‌توانند در ویرایش سطح بالا مانند فتوشاپ مورد استفاده قرار گیرند، اگرچه آنها برای چاپ مناسب نیستند. فرمت RAW گروهی از پسوند فایل ها است که در برخی از فرمت های متداول مانند ۳FR ، DNG ، DATA ، ARW ، SR2 و موارد دیگر استفاده می شود.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی