نحوه در دست گرفتن دوربین

نحوه در دست گرفتن دوربین

نحوه در دست گرفتن دوربین

 در این مقاله از نمایندگی نیکون درباره ی  نحوه در دست گرفتن دوربین را یاد بگیرید. شما با مطالعه این مقاله روش صحیح در دست گرفتن دوربین را یاد خواهید گرفت و به طرز چشمگیری تعداد تصاویر تاری که می‌گیرید را کاهش خواهید داد.

روش صحیح در دست گرفتن دوربین در حالت ایستاده

هنگامی که در یک پوزیشن ایستاده معمولی قرار دارید، نکته‌های زیر را دنبال کنید تا از لرزش دوربین مقابله کنیم:

 پای خودتان را به صورت عمود بر هم قرار دهید: 

هنگامی که یک دوربین را در دست می‌گیرید، اگر پاهای خودتان را به صورت عمود بر هم قرار دهید، بدن شما نسبت به مواقع دیگر کمتر عقب و جلو می‌رود. اگر تا بحال با یک اسلحه خودکار شلیک کرده باشید، می‌دانید که این روش ایستادن خیلی تاثیرگذار است. در صورتی که از این روش در زمان عکاسی هم استفاده کنید، می‌توانید به خوبی لرزش ناشی از حرکت را کاهش دهید.

نحوه در دست گرفتن دوربینآرنج‌های خودتان را به بدنتان فشار دهید:

 شما نباید در زمان عکاسی آرنج‌های خودتان را آزاد بگذارید زیرا در این شرایط به سادگی حرکت می‌کنند و باعث می‌شوند دستانتان هم حرکت کنند. شما باید آرنج‌های خودتان را به سمت داخل بدنتان قرار دهید و آن‌ها را به بدن خودتان تکیه دهید. بدن شما به عنوان یک نقطه استراحت‌ گاه برای آرنج‌ هایتان عمل خواهد کرد و علاوه بر مقابله از لرزش دوربین کمک می‌کند دیرتر خسته شوید.

دوربین را در نقطه تعادل نگه دارید:

فرقی نمی‌کند چه دوربین و لنزی دارید، هر نوع دوربین و لنزی که داشته باشید، همیشه یک نقطه تعادل وجود دارد که دوربین نه خیلی رو به جلو است و نه خیلی رو به عقب! در صورتی این نقطه را پیدا کنید و دست خودتان را درست زیر آن بگذارید، شما می‌توانید دوربین را به خوبی متعادل کنید و آن را برای مدت‌های طولانی‌تری نگه دارید.

عکاسی از ستارگان
این مقاله را بخوانید

 دوربین را به صورت خودتان بچسبانید:

با اینکه خیلی از ما ترجیح می‌دهیم از صفحه نمایش دوربین برای عکاسی استفاده کنیم، اما دور کردن دوربین از بدن باعث ایجاد لرزش دوربین خواهد شد. در صورتی که دوربین شما منظره‌یاب دارد، بهترین روش برای در دست گرفتن دوربین این است که آن را به صورت خودتان بچسبانید تا به خوبی لرزش‌های دوربین را از بین ببرید.

دوربین را به سمت سر خودتان فشار دهید:

در شرایطی  که آرنج‌های خودتان را رو به داخل قرار داده باشید و آن‌ها را به بدن خودتان نیز نزدیک کرده باشید، می‌توانید با کمی حرکت دادن دوربین به سمت سرتان، باز هم لرزش‌های آن را کاهش دهید.

ارامش داشته باشید

کسانی که در نیروهای انتظامی خدمت کرده‌اند و یا تجربه استفاده از اسلحه‌های دوربرد را دارند به خوبی با این روش نیز آشنایی دارند. اگر درست قبل از فشار دادن کلید شاتر به آرامی نفس خودتان را بیرون بدهید، شانس بیشتری برای گرفتن عکس‌هایی بدون لرزش خواهید داشت زیرا بدن شما نسبت به زمانی که به سختی نفس می‌کشید، کمتر حرکت می‌کند.

نحوه در دست گرفتن دوربین

قرار گیری دوربین عکاسی در جلوی صورت

هنگامی که از داخل منظره یاب دوربین (Viewfinder) نگاه می کنید و دکمه شاتر را فشار می دهید، باید لبه منظره یاب بر روی برجستگی ابرو قرار گیرد. خیلی از عکاسان با نزدیک کردن دوربین به صورت و مقداری چرخش صورت ، قسمتی از دوربین را که در زیر منظره یاب قرار گرفته است، به سطح گونه خود تکیه می دهند.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی