عکاسی از اجسام بی جان

عکاسی از اجسام بی جان در خانه

عکاسی از اجسام بی جان

عکاسی از اجسام بی جان یکی ازژانر های فوق العاده ی عکاسی است. چیزی که این سبک را جذاب کرده است این موضوع است که سوژه‌های آن معمولا خیلی جذاب نیستند و فقط اجسامی هستند که در حالت عادی خیلی به آن‌ها توجه نمی‌کنید.

ممکن است از قبل با اشیا بی جان در هنر آشنا شده باشید. نقاشی‌هایی که یک ظرف میوه و یا یک گلدان را نشان می‌دهد. این نقاشی‌ها، نمونه‌هایی کلاسیک از اشیا بی جان هستند. ولی حتی در شرایطی که با اشیا بی جان هم آشنا باشید، احتمال دارد باز هم ندانید چه چیزی باعث ایجاد چنین تصاویری می‌شود. در ادامه ی این مقاله با نمایندگی نیکون همراه باشید.

بزرگترین مزیت این سبک این است که می‌توانید عناصر تصویر را به هر شکلی که مایل باشید بچینید. عکاسی از اشیاء بی جان نیز به همین صورت است و تاکید زیادی روی نحوه قرارگیری، نورپردازی و کادربندی وجود دارد. به همین دلیل این سبک برای کسب و تجربه و گسترش مهارت عکاسی کاربرد زیادی دارد.

عکاسی از اجسام بی جان در خانه

بهبود مهارت‌های عکاسی با عکاسی از اشیاء بی جان

کسب تجربه با عکاسی از اشیا بی جان کار ساده‌ای است. برخلاف سبک‌هایی مثل پرتره و منظره، در این سبک شما مجبور نیستید با مدل زنده کار کنید و نیازی هم نیست یک لوکیشن خیلی جذاب پیدا کنید. در مقابل می‌توانید با اشیا متداولی که در اطراف خودتان وجود دارد، ترکیب‌های خیلی زیبایی بسازید.

در عکاسی از اشیا بی جان به خاطر داشتن کنترل کامل روی تمامی اجزای صحنه، می‌توانید کادربندی‌ها و نورپردازی‌های متفاوتی را تجربه کنید و به صورت دقیق ببینید کدام یک از آن‌ها قابل استفاده هستند و کدام یک قابل استفاده نیستند. بنابراین با یادگیری این سبک می‌توانید در هر شرایطی عکس‌های خیلی خوبی بگیرید.

پرسپکتیو در عکاسی
این مقاله را بخوانید

همچنین عکاسی از اشیاء بی جان روش خیلی خوبی برای نشان دادن مهارت‌ها و دیدگاه هنری خودتان است و می‌توانید نمونه کارهای خیلی خوبی به آلبوم تصاویر خودتان اضافه کنید. عکاسی از اشیا بی جان یک شیوه ی فوق‌العاده برای نشان دادن توانایی های خودتان به مشتریان بالقوه است.

  • عکاسی روی میز

عکاسی روی میز متداول‌ترین نوع عکاسی از اشیا بی جان است. خیلی از افراد وقتی اسم عکاسی از اشیا بی جان را می‌شنوند به همین سبک فکر می‌کنند. این سبک در مورد عکاسی از اشیایی است که به راحتی روی میز قرار می‌گیرند. سوژه می‌تواند هر چیزی که شما انتخاب می‌کنید باشد اما فقط باید در نظر داشت که یک جسم بی جان باشد.

  • عکاسی از اجسام بی جان در خانهعکاسی از محصول

یکی دیگر از مثال‌های عکاسی از اشیاء بی جان عکاسی از محصول است. از آنجایی که این سبک روی عکاسی از اشیاء بی جان تمرکز دارد، می‌توان آن را یکی از شاخه‌های عکاسی از اشیا بی جان دانست. تنها نکته‌ای که وجود دارد این است که در عکاسی از محصول هدف اصلی نشان دادن مزایای یک محصول است.

  • عکاسی از غذا

عکاسی از غذا هم یکی دیگر از زیر شاخه‌های عکاسی از اجسام بی جان است که ارتباط خیلی نزدیکی با عکاسی از محصول دارد و در اغلب اوقات هدف اصلی آن نشان دادن غذا به روشی جذاب است اما در عکاسی از غذا بیشتر باید روی تنظیم صحنه و قرار دادن دیگر اشیا مربوط به غذا روی صحنه توجه کرد.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی