مشکلات رایج دوربین عکاسی

مشکلات رایج دوربین عکاسی

مشکلات رایج دوربین عکاسی

برخی از مشکلات رایج دوربین عکاسی که متداول هستند که به سادگی همه ی لذت این کار را از بین می برند. عکاسی به عنوان یکی از فنی ترین سرگرمی های انسان ها، می تواند در مواقعی بسیار گیج کننده باشد. تفاوتی نمی کند مبتدی باشید یا باتجربه؛ در هر صورت ممکن است با یک سری مشکلات به طور دائم درگیر هستید. با این حال نگران نباشید، چون شما در این زمینه تنها نیستید و همه به راهنمای عکاسی نیاز دارند.در ادامه با نمایندگی نیکون همراه باشید.

  • شطرنجی و فریز شدن تصویر

شطرنجی و فریز شدن تصویر نیز غالباً به دلیل کثیفی هد اتفاق می‌افتد. بنابراین در صورت مشاهده این اشکال نیاز است تا هد دستگاه گردگیری و تمیز گردد. در صورتی که شطرنجی و فریز شدن تصویر دوربین با این روش رفع نشد، نیاز به بررسی عملکرد سایر قطعات دستگاه توسط کارشناسان تعمیرات دوربین nikon است.

  • دشواری نصب لنز دوربین و جدا نشدن آن

در صورت بروز این مورد از مشکلات شایع دوربین نیکون ، دستگاه معمولاً خطای دوربینِ خاموش می دهد. دلیل این اشکال نیز غالباً ضربه دیدن لنز و یا ورود گردو غبار به آن است.در صورت مواجهه با این اشکال توصیه می‌شود جهت دریافت سرویس‌های دوره‌ای مرتبط با دوربین به یکی از مراکز تعمیر دوربین نیکون مراجعه نمایید.

مشکلات رایج دوربین عکاسی

  • کار نکردن پنل لمسی

کار نکردن پنل لمسی نیز نیز یکی دیگر از مشکلات شایع دوربین عکاسی است. بروز چنین اشکالی غالباً به دلیل وجود اختلال در برد داخلی، ال سی دی و یا حتی کابل ارتباطی ال سی دی اتفاق می‌افتد.

  • کثیفی مکرر هد

در شرایطی که شاهد این مورد از مشکلات دوربین نیکون بودید ممکن است وجود دارد که گایدهای مکانیک دوربین چرب شده باشند. دلیل دیگری که وجود دارد تا بروز این اشکال می‌تواند کثیفی نوار کاست دوربین باشد.

بهترین دوربین‌ها برای عکاسی ماکرو
این مقاله را بخوانید
  • علت تار شدن عکس

مشکل تار شدن عکس دوربین هم یکی از مشکلات رایج دوربین عکاسی است که خیلی از افرادی که با دوربین های عکاسی کارمیکنند با این مسئله روبه رو می­شوند. حتما از تمیز بودن لنز دوربین اطمینان حاصل کنید و برای احتیاط یک دور دیگر آن را با دستمال پارچه ­ای تمیز, آن را تمیز کنید. همچنین دستمال مخصوص برای تمیز کردن لنز هم در بازار موجود است.

یکی دیگر از علت های تاری عکس ها این است که از فیلتر پلاستیکی نا مرغوب و با کیفیت پایین استفاده می کنید. در واقع اگر به وسیله ا­ی فیلتر بر روی لنز دوربین, عکاسی را انجام می­دهید باید حتما از فیلتر با کیفیت استفاده کنید چون که فیلتر نامرغوب بر روی کیفیت عکس تاثیر زیادی می­گذارد صمن بهتر است چند عکس بدون فیلتر بگیرید و کیفیت عکس­ ها را با هم مقایسه کنید.

فوکوش اشتباه

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث تار شدن عکس ­ها شود این است که فوکوس تصویر به خوبی انجام نشده باشد. فوکوس جلوتر از سوژه یا پشت سوژه می­تواند باعث مات شدن عکس شود. توجه داشته باشید که برای عکاسی باید صبور باشید و وقت لازم بگذارید تا بتوانید یک عکس با کیفیت بگیرید.در نتیجه اگر هیچ کدام از موارد زیر باعث تار شدن عکس نباشد؛ احتمال دارد لنز شما دچار مشکل شده باشد و در این صورت نیاز به تعمیر و تعویض لنز دوربین دارید.

کدهای خطا در دوربین نیکون

در برخی از برندها مثل نیکون و کانن شما وقتی که با خرابی یا مشکلی در دستگاه مواجه می‌شوید کدهای خطای آن را نیز روی صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد. این کدهای خطا عیب یابی را بسیار ساده خواهد کرد و با آن می‌توانید مشکلات رایج دوربین عکاسی را مشاهده کرده و به سرعت آن را رفع کنید. برای مثال، وجود کد خطای ERR 30 روی صفحه نمایش دوربین عکاسی نیکون نشان از خرابی شاتر است و زمانی که شما کد خطای ERR 40 را مشاهده کنید، باید به دنبال رفع مشکل منبع تامین انرژی باشید.

مثلث نوردهی در دوربین
این مقاله را بخوانید

وجود کدهای خطا روی صفحه نمایش دوربین

پیشگیری از تعمیر لنز

پیشنهاد میکنم تا بر روی لنز دوربین خود یک فیلتر UV قرار دهید، وثتی که باد می آید لنز دوربین را تعویض نکنید، لنز دوربین را در نزدیکی کیف دوربین عوض کرده و تا قبل از برداشتن لنز دوربین را خاموش کنید و اگر برای مدتی طولانی نمی خواهید از دوربین خود استفاده کنید باتری را داخل دوربین نگذارید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی