قدرت لنز های مختلف

قدرت لنز های مختلف

قدرت لنز های مختلف

در این مقاله از نمایندگی نیکون قرار است به قدرت لنز های مختلف اشنا بشیم و در مواردی که نیاز دارید استفاده کنید در ادامه باما همراه باشید.

هر زمانی به فکر خریدن ابزار جدید می افتید، بهتر است که یک ارزیابی انجام دهید و ببینید چه چیزهایی لازم دارید. این کار به شما کمک می‌کند بفهمید با ابزاری که در حال حاضر دارید و دوربین خود چه کارهایی می‌توانید انجام دهید و چه کاری دوست دارید انجام دهید و برای انجام آن کار به خرید تازه‌ای نیاز هست یا خیر. این کار را به روش‌های مختلفی می‌توانید انجام دهید ولی یک راه آن این است که از خود سوال‌های ساده‌ای بپرسید:

  1. چه لنزهایی دارم؟
  2. چه نوع پرتره‌هایی می‌خواهم بگیرم؟
  3. آیا می‌دانم چگونه از لنزهایم برای گرفتن آن پرتره‌ها استفاده کنم؟
  4. اگر نه، آیا می‌توانم به جای خرید ابزار جدید یاد بگیرم از لنزهایم جور دیگری استفاده کنم؟
  5. لنزهای فعلی من چگونه باعث ایجاد محدودیت در گرفتن پرتره می‌شوند؟
  6. چه لنزهایی برای پرتره‌هایی که من دوست دارم بگیرم، مناسب‌تر هستند؟

ممکن است لنزهایی که تا به حال داشتید توانایی عکس‌برداری در نور کم، وضوح کلی و یا سرعت اتوفوکوس مناسب را نداشته باشند. در این صورت شاید وقت آن باشد که ابزار خود را به‌ روزرسانی کنید. با این وجود احتمال دارد لنزهایی که دارید، کاملا برای عکس‌برداری از پرتره مناسب باشند و شما اصلا به لنزهای جدید نیازی نداشته باشید.

اگر تصمیم گرفتید که لنز جدیدی خریداری کنید، ممکن است فکر کنید لنز ۷۰-۲۰۰ میلی‌متری با دیافراگم f/۲.۸ هدف نهایی و بهترین لنز برای شماست. البته از خیلی از جهات شما اشتباه نمی‌کنید. اما می‌توانید با لنزهای دیگر هم تصاویر بی‌نظیری بگیرید و در هزینه‌های خود هم صرفه‌جویی کنید.

آموزش فیلمبرداری با دوربین نیکون
این مقاله را بخوانید

قدرت لنز های مختلف

قدرت لنز ۵۰ میلی‌متری پرایم

یکی از بهترین لنزهایی که می‌توانید برای پرتره بگیرید، لنز ۵۰ میلی‌متری با دیافراگم f/۱.۸ است. این لنزها این امکان را دارند که نتایج نفس‌گیری تولید کنند. این لنزها از بعضی جهات بهتر از لنز ۷۰-۲۰۰ میلی‌متری و دیافراگم f/۲.۸ دوهزاردلاری هستند. لنز ۵۰ میلی‌متری با f/۱.۸ توانایی ورود نور بیشتری دارد که به معنای ایزوهای پایین یا سرعت شاترهای بیشتر در نور کم و همچنین عمق میدان کم است.

هر چند سرعت اتوفوکوس در این لنزها خیلی خوب نیست و برای عکس‌برداری در باران و برف ساخته نشده‌اند. با این وجود در نور کم عکس‌های خوبی می‌گیرند و دیافراگم گشاد آن‌ها به شما اجازه می‌دهد بوکه‌های خامه‌ای که همیشه آرزویش را داشتید، بگیرید.

لنز قوی ۸۵ میلی‌متری

یکی از معایب عکس‌برداری با لنز ۵۰ میلی‌متری آن است که خیلی تراکم پس‌زمینه نخواهید داشت. و این گونه به نظر میرسد که سوژه‌های شما به المان‌های پس‌زمینه نزدیک باشند. با این که می‌توانید از دیافراگم ۱.۸ برای تار کردن پس‌زمینه استفاده کنید، خیلی نمی‌توانید زوم کنید که این یکی از مزیت‌های لنز با فاصله‌ی کانونی بیشتر است. اگر دنبال چنین چیزی هستید، پس لنز ۸۵ میلی‌متری ممکن است برای شما انتخاب خوبی باشد.

لنز ۸۵ میلی‌متری با f/۱.۸ تقریبا دو تا سه‌برابر لنز ۵۰ میلی‌متری با f ۱.۸ قیمت دارد. در برابر ان ابزار قوی‌ای تری خواهد داشت که وضوح آن کمی بیشتر و فوکوس آن کمی سریع‌تر است و در عکس‌برداری از پرتره‌هایتان انعطاف بیشتری خواهید داشت. همچنین فاصله‌ی کانونی بیشتر آن باعث می‌شود پس‌زمینه کمی به سوژه‌های شما نزدیک‌تر نشان داده شود. علاوه بر توانایی این لنزها در به دست آمدن پس‌زمینه‌های تار، ممکن است همان نتیجه‌ای را به شما بدهد که به دنبال آن بودید.

معرفی بهترین الگوهای قطبی میکروفون ها
این مقاله را بخوانید

قدرت لنز های مختلفلنز باز ۳۵ میلی‌متری

با این که خیلی از مردم فکر می‌کنند لنزهای با فاصله کانونی بیشتر مناسب پرتره هستند، می‌توانید با لنزهای وایدتر همنتیجه ی خوبی بگیرید. فاصله کانونی ۳۵ میلی‌متری به چیزی که چشمان ما می‌بینند نزدیک هستند و به شما کمک می‌کنند از زمان هایی که خیلی از عکاسان پرتره دنبال آن هستند، عکس بگیرید. می‌توانید با لنز ۳۵ میلی‌متری نزدیک شوید و در شرایط نوری کم عکس بگیرید و حتی بوکه‌های نرمی که همیشه آرزویش را داشتید، به دست آورید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی