شناخت لنز های استاندارد

شناخت لنز های استاندارد

شناخت لنز

استفاده ی درست از لنزهای عکاسی کمک می‌کند بتوانید عکس‌های با کیفیتی بگیرید. لنزها شیوه ای که شما دوربین را از طریق منظره‌یاب می‌بینید تعریف می‌کنند. لنزهای دوربین درست یک خاصیت تحریف کنندگی دارند و شما برای اینکه بتوانید ایده‌های خودتان را به خوبی روی فیلم یا سنسور عکاسی ثبت کنید، باید از خصوصیات مختلف لنز استفاده کنید.با نمایندگی نیکون همراه باشید تا اطلاعات زیادی راجب شناخت لنز های استاندارد مطالعه کنید.

لنز پرایم/نرمال/استاندارد

فاصله کانونی یک لنز استاندارد ثابت است (۵۰ میلیمتر، ۸۵ میلیمتر، ۱۰۰ میلیمتر) و عکس هایی که خلق می‌کند، از لحاظ پرسپکتیو و زاویه دید دقیقا شبیه به چیزی است که چشم انسان می‌بیند.

اشنایی با لنزهای پرایم و استاندارد

برای یک دوربین با فیلم ۳۵ میلیمتری و یا DSLR فول فریم، لنز ۵۰ میلیمتر به عنوان لنز استاندارد شناخته می‌شود. در فواصل کانونی بالاتر (۸۵ میلیمتر یا ۱۰۰ میلیمتر) شما یک لنز ایده‌آل برای پرتره خواهید داشت. این فاصله کانونی در کنار دیافراگم باز به خوبی پس زمینه را نرم خواهد کرد و کمتر حواس بیننده را از سوژه اصلی پرت خواهد کرد.

شناخت لنز های استانداردلنز واید

این لنزها به شما اجازه می‌دهند منظره دید وسیع‌تری داشته باشید. لنز واید بهترین انتخاب برای عکاسی از منظره و پرتره‌های گروهی است. در واقع خصوصیات یک لنز واید به شما کمک می‌کند تمام صحنه را بدون حذف هیچکدام از عناصر مهم ثبت کنید. از همین روی می‌توانید از لنزهای واید برای ثبت عمق میدان بالا استفاده کنید.

لنز تله فوتو

ویژگی های لنزهای تله فوتو (۱۰۰mm-800mm) به شکلی می باشد که می‌توانند یک منظره دید بسته برای شما فراهم کنند. این لنزهای بلند، به شما این امکان را می‌دهند که یک فاصله (و احساس عمق را) را فشرده کنید و از فاصله‌ی دور به عکاسی از سوژه‌های به خصوص بپردازید. این لنزها قدرت بالا و عمق میدان کمی دارند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید از دورترین و کوچک‌ترین سوژه‌ها عکاسی کنید.

نکات مهم درباره ی لنز واید
این مقاله را بخوانید

لنز نیکون AF-S NIKKOR 200-500mm با محدوده فاصله کانونی بالایی که دارد یک لنز زوم سوپر تله محسوب می شود که بر روی آن ماکسیمم دیافراگم ۵٫۶ ثابت طراحی شده تا بتوانید با هر فاصله کانونی ای عملکرد ثابتی داشته باشید. این لنز دارای سه عدسی تقویتی برای پایین آوردن خطاهای رنگی است که شارپنس و دقت رنگ ها را بالا می برد. همچنین با استفاده از تکنولوژی Super Inegrated Coating این لنز از به وجود آمدن هاله ها و flare ها جلوگیری می کند و در نتیجه عکس شما وضوع بیشتر و کنتراست بالاتری خواهد داشت.

لنز پیشنهادی نیکون

خرید یک لنز استاندارد

لنزهای استاندارد به طور خلاثه به طور کامل ارزان قیمت و با کیفیت بالا هستند. به دنبال لنزی باشید که یک دیافراگم بیشینه باز ارائه می دهد، چون این کار امکان استفاده از آن در وسیع ترین محدوده شرایط عکاسی را به شما می دهد.

در صورت امکان، لنزی انتخاب کنید که سازنده آن با دوربین شما یکسان باشد. لنزهای کانن و نیکون (نیکور) بسیار با کیفیت هستند و می توان با قیمت ارزان آنها را خریداری کرد. دیگر تولیدکنندگان خوب شامل سیگما، تامرون، و تونیکا هستند، و لنزهای آنها برای محدوده وسیعی از دوربین ها و اتصالات موجود می باشند.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی