ساختار درونی دوربین عکاسی

ساختار درونی دوربین عکاسی

ساختار درونی دوربین عکاسی

در این مقاله از نمایندگی نیکون قرار است به ساختار درونی دوربین عکاسی نیکون بپردازیم تا استفاده ی بهینه از انها داشته باشید.

زمانی ‌که یک دوربین دیجیتال تهیه می‌کنید، انواع مختلف از حالت های خودکار دوربین برای شما فراهم می‌شود. این تنظیمات از پیش آماده ‌شده هستند که شما را می توانند به گرفتن یک عکسی با سرعت شاتر و اندازه دریچه دیافراگم بهینه می‌سازند. در شروع  کار عکاسی این حالات بسیار برای شما مفید خواهند بود.

همچنین غیر از این، حالات مذکور برای یک عکاس حرفه‌ای نیز زمانی که مایل به گرفتن یک عکس سریع است، مقبول و مفید واقع خواهند شد. خودتان را با این حالات و تنظیمات به‌خوبی آشنا کنید و در استفاده از اجزای دوربین عکاسی ساده تر عمل کنید. به خاطر داشته باشید که هر دوربین دارای حالات از پیش تعریف‌ شده‌ی خودش است.

یک دوربین عکاسی به طور کلی از دو قسمت اصلی تشکیل شده است: بدنه (body) و لنز (lens)

ﻟﻨﺰ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﺗﺸﮑﻴﻞ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺪﻧﻪ ﻫﻢ مشابه ﯾﮏ ﺍﻁﺎﻕ ﺗﺎﺭﯾﮏ ﻋﻤﻞ ﻣﻴﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﺩﺭ درون ﺁﻥ ﺗﺸﮑﻴﻞ ﻣﻴﺸﻮﺩ. ﺑﺪﻧﻪ ﺩﺭ ﺧﻮﺩ ﺻﻔﺤﻪ ی ﺣﺴﺎﺱ ﻋﮑﺎﺳﯽ ﺭﺍ ﺟﺎی ﺩﺍﺩﻩ ﮐﻪ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﺛﺒﺖ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﺗﺸﮑﻴﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺻﻔﺤﻪ ی ﺣﺴﺎﺱ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﺑﻴن های ﻋﮑﺎﺳﯽ ﺩﯾﺠﻴﺘﺎﻝ ﺣﺴﮕﺮ ﯾﺎ ﺳﻨﺴﻮﺭ ارائه ﻣﻴﺸﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﺑﻴﻦ ﻫﺎی ﻓﻴﻠﻤﯽ یا آنالوگ، ﻫﻤﺎﻥ ﻓﻴﻠﻢ ﻋﮑﺎﺳﯽ ﺍﺳﺖ.

ساختار درونی دوربین عکاسیصفحه نمایش ال سی دی

اکثر دوربین های مدل های امروزی دارای یک صفحه نمایش LCD در قسمت پشت بدنه هستند. صفحه به عنوان منظره یاب عمل می کند و به شما این اجازه را می دهد تا سوژه خود را ببینید، همچنین این امکان را می دهد تا عکس خود را پس از گرفتن بررسی کنید؛ مشاهده تصویر همان طور که ضبط شده است به شما این دسترسی را می دهد تا اطمینان حاصل کنید و تصویر همان چیزی است که شما می خواهید.

میکروفون مناسب برای ضبط فیلم آموزشی
این مقاله را بخوانید

دیافراگم لنز دوربین

دیافراگم جزئی است که در درون لنز قرار دارد و تنظیم می شود تا مقدار نور را که از لنز عبور می کند و به دوربین منتقل می شود، کنترل کند. دیافراگم همچنین مشخص می کند چه میزان از تصاویر در حال فوکوس است در برابر ان چه مقدار از تمرکز خارج است که به عنوان “عمق میدان” معرفی می شود.

پرده شاتر

بخش حساس دیگری که در دوربین وجود دارد‌، پرده شاتر است که اغلب از جنس یک نوع پارچه‌ ی خاص  یا فلز است. این پرده بر روی سنسور و زیر آینه قرار دارد و از رسیدن نور به سنسور جلوگیری می کند.

 با فشردن دکمه‌ ی شاتر، آینه و پرده شاتر هم‌ زمان بالا رفته و تصویر روی سنسور ثبت می‌ شود و بعد از ان به مدت چند ثانیه، آینه‌ راه نور و تصویر را می‌ بندد.

مهم ‌ترین کار پرده شاتر تعیین مدت زمان رسیدن نور به سنسور است. هر چه نور محیط کمتر باشد، مدت زمان باز ماندن این پرده بیشتر و هرچقدر نور محیط بیشتر باشد، این مدت زمان کمتر خواهد بود. سرعت باز و بسته شدن پرده شاتر با اندازه دیافراگم، نسبت معکوس دارد.

ساختار درونی دوربین عکاسیرینگ زوم 

با استفاده از رینگ زوم، جزئی که در اغلب لنز ها وجود دارد این دسترسی را به شما میدهد تا در فاصله کانونی و یا زاویه دید تغییراتی ایجاد کنید.

سلف تایمر

سلف تایمر از امکاناتی می باشد که حدودا در همه دوربین های عکاسی تعبیه شده است. سلف تایمر این دسترسی را به کاربر میدهد که با تنظیم زمانی تعیین شده دکمه شاتر فشرده شده و عکس ثبت شود. در اصل با تعیین زمان در سلف تایمر، فعال شدن شاتر در دوربین را تعیین میکنیم.

از نورپردازی با فلاش در فضای باز نترسید
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی