بهترین میکروفون گویندگی

بهترین میکروفون گویندگی

بهترین میکروفون گویندگی

این مقاله از نمایندگی نیکون ، راهنمایی برای تشخیص بهترین میکروفون گویندگی است. که قرار است امروز باهم بررسی کنیم. در انتخاب هر محصولی فاکتورهایی هست که باید در نظر گفت. شاید اصلی ترین فاکتورها بودجه، کیفیت صدایی که قرار است بازتولید کنیم و فضای کاری‌مان باشد. به خصوص در این افراد زیادی اشاره می‌کنند که بر اساس آزمون و خطا، میکروفون برای گویندگی را انتخاب کرده‌اند.

میکروفون گویندگی چیست؟

میکروفون ابزاری است که برای دریافت ارتعاشات صوتی ساخته می‌شود. از آن‌جایی که کیفیتِ صدا یک مشخصه حسی است، احتمال دارد افراد، نظراتِ گوناگونی در مورد آن داشته باشند، چرا که وسیله اندازه‌گیری آن‌ها گوش‌هایشان است. اما به هرحال صدا مشخصاتی فیزیکی دارد که ما می‌توانیم آن‌ها را اندازه‌گیری کنیم. در ادامه با معرفی چند نمونه به صورت خلاصه نگاهی به این مشخصه‌ها خواهیم داشت. امیدوار هستیم که متن راهی برای انتخاب بهتر شما باشد و از سردرگمی نجات یابید.

بهترین میکروفون گویندگی

میکروفون‌ رود RODE

قابلیت های میکروفون کاندنسور RODE NT1A آن را به یک مدل مناسب گویندگی ویژه می‌کند. صدایی بسیار گرم و شفاف بازتولید می‌شود. با توجه به الگوی قطبی کاردیوید cardioid صدا فقط از روبروی دیافراگم با الگویی شبیه به عدد «۵» دریافت می‌شود و تمام صداهای اطراف فیلتر می‌شود. این مشخصه برای گویندگی از اهمیت بالایی برخوردار است.

میکروفون گویندگی دامنه‌ فرکانسی گسترده ای مدیون دیافراگم بزرگ میکروفون RODE NT1A است. همچنین این برای گویندگی وجود یک شاک مانت یا همان لرزشگیر مدل SM6 ساخت کمپانی راد در کنار پاپ شیلد همه چیز را برای گویندگی تکمیل می‌کند.

روش های آسان برای اجرای نورپردازی در عکاسی پرتره
این مقاله را بخوانید

 میکروفون نیومن

میکروفون Neumann TLM 103 با ظاهری کلاسیک و فناوری به روز،‌ لقبِ شایسته کلاسیک مدرن را دارد. یک میکروفون کاندنسر کاردیوید که با فیلترِ حداکثری صدای محیطی، یک صدای گیرا و تفکیک شده با ‍پایین ترین نویز ممکن را بازتولید می‌کند. در بین تمام میکروفون‌های موجود یکی از ساکت‌ترین‌ هاست. نویزی که از خود میکروفون تولید می‌شود self-noise فقط ۷ dB-A است.

حساسیت بالای آن ۲۳mV/Pa، حد نویز پایین را حتی پری‌اَمپ‌ها و کارت صداهای نه چندان حرفه‌ای، تضمین می‌کند. سطح فشار صوت SPL در آن مقدار بسیار مطلوبِ ۱۳۸ دسی‌بلی را دارد. در این صورت هر صدایی از یک پچ‌پچ آهسته تا صداهای بَم یک طبل را بدون نویز یا دیستورشن بازتولید می‌کند.

بهترین میکروفون گویندگی

میکروفون آدیوتکنیکا

میکروفون آدیوتکنیکا اهمیت ویژه ای برای کیفیت محصولات خود قائل است. یکی از میکروفون‌های این شرکت  که برای گویندگی می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد، Audio Technica AT4033a است. محدوده فرکانسی از ۳۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز و الگوی قطبی کاردیوید است که با کاربرد گویندگی سازگار است. نویز در این محصول بسیار پایین است. فیلتر های‌پس high-pass 80 هرتزی باعث حذف نویز محیطی و popping می‌شود.

پاپ شیلد

همان گونه که می‌دانید در گویندگی یکی از نویزهای معمول پوپ popping است که از ادای حروفی نظیر ب و پ ایجاد می‌شوند. اگر میخواهید امتحان کنید همین الان دستتان روی جلوی دهان بگذارید و بگویید: پدر‍! متوجه می‌شوید که جریانی از هوا به دست شما برخورد می‌کند. این جریان هوا با برخورد به دیافراگم باعث تولید نویزی ناخواسته می‌شود. پاپ شیلد جلوی این جریان هوا را می‌گیرد و صدایی شفاف و بدون نویز نتیجه خواهد شد.

نقاشی با نور ( Light Painting )
این مقاله را بخوانید

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی