نکات آموزشی عکاسی از دریا

نکات آموزشی عکاسی از دریا

نکات آموزشی عکاسی از دریا

در این مقاله از نمایندگی نیکون نکات آموزشی عکاسی از دریا را ارئه خواهیم داد. عکاسی کنار دریا بسیار لذت بخش است. ساحل و کنار دریا یکی از محبوب ترین مکان ها برای عکاسی است. سواحل عناصر طبیعی خیره کننده ای را برای عکاس عرضه می کنند. در زمان های مناسبی از روز، نمای کنار دریا می تواند یک محیط عالی برای هر نوع عکاسی باشد.

نکات مهم برای عکاسی حرفه ای از مناظر ساحلی دریا

برای اینکه بتوانید عکس هایی ماندگار از مناظر ساحلی بگیرید باید نکات مهمی را رعایت کنید. نکاتی که کمک می کند عکسهای شما تفاوت زیادی با عکسهای دیگران داشته باشد.

  1. قبل از سفر، محل انتخاب شده را بررسی کنید.
  2. قبل از حرکت بسمت لوکیشن آب و هوای منطقه را چک کنید.
  3. تجهیزات عکاسی مناسب همراه داشته باشید.
  4. تجهیزات پیاده روی و کمپ همراه داشته باشید.
  5. در زمانهای مناسب اقدام به عکاسی کنید.

تجهیزات و ملزومات عکاسی در ساحل

شما به تجهیزات دیگری برای عکاسی ساحلی غیر از عکاسی دوربین و لنز نیاز خواهید داشت.

  1. نکات آموزشی عکاسی از دریالنز واید
  2. سه پایه عکاسی محکم
  3. فیلترهای پلاریزه و ان دی
  4. کیسه شنی
  5. ریموت دوربین

یکی از نکات مهم برای عکاسان منظره حرفه ای این است که هوا را قبل از سفر بررسی کنند. عکاسی ساحلی از این قاعده مستثنی نیست و بهتر است قبل از سفر به مدت چند روز هوای محل سکونت خود را بررسی کنید.

شرایط جوی سواحل دریا بعضی اوقات غیر متبرغبه است. مثلا وجود ابر در آسمان یا صاف بودن آن را بطور دقیق نمی توانید بررسی کنید. اما از طریق سایت های معتبر مثل Accuweather می توان اطلاعات خوبی دریافت کرد. عکاسی از مناظر دریا در شرایط تلاطم دریا، آسمان ابری و یا حتی آسمان بدون ابر جذاب است. اما بی شک هوای بارانی زمان مناسبی برای عکاسی از ساحل نیست. پس حتما قبل از سفر آب و هوای لوکیشن خود را چک کنید.

عکاسی پرتره
این مقاله را بخوانید

زمان عکاسی از دریا ممکن است در موقعیت های آسیب پذیرتری قرار بگیریم. در نتیجه  باید برنامه ریزی و تحقیق کنید تا خطرات و اتفاقات غیر مترغبه را پیش بینی و یا به حداقل برسانید.

به دنبال رنگ ها باشید

بهترین سوژه در پیاده کردن ایده عکاسی کنار دریا، جست و جوی رنگ ها است. تعطیلات کنار دریا تصاویری با رنگ های پاستلی روشن را طلب می کند.رنگ ها یکی از مهم ترین فاکتور ها در عکاسی ساحلی است. باید از هر سوژه رنگی در عکس ها استفاده کرده تا عکاسی کنار دریا را به یک اثر هنری تبدیل کنید.

نکات آموزشی عکاسی از دریا

در امتداد دریا و خطوط ساحلی برخی دریا ها می توان کلبه های رنگی را دید یا این که چتر های رنگی را در گوشه و کنار ساحل پیدا کرد. حتی اگر هیچ چیز رنگی در تصویر نداشتید، می توان با پوشیدن لباس های رنگی و بسیار شاد، انرژی را در عکس ها ایجاد کرد. رنگ های شاد و پررنگ در واقع مسئول ایجاد انرژی در عکس های ساحلی هستند.

استفاده از جزئیات کنار ساحل

سنگ های کنار ساحل، صدف های زیبایی که در ساحل با امواج دریا ادغام می شوند و حتی شن های گرم و درخشان ساحل که با تابش خورشید برق می زنند، همگی می توانند یک قاب طبیعی در جهت زیباتر شدن ایده عکاسی کنار دریا باشد. این جزئیات می توانند برای عکاسی پرتره ساحلی فوق العاده باشند.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی