نور خورشید در عکاسی

نور خورشید در عکاسی

نور خورشید در عکاسی

با نمایندگی نیکون همراه باشید تا امروز به برسی  نور خورشید در عکاسی بپردازیم .نور خورشید همیشه روشن است. همیشه بالای سر (بخشی از کره زمین). همیشه آزاد است. همیشه برای هر عکسی که خارج از استودیو یا کمد بدون پنجره گرفته می شود ملاحظه کنید. خورشید منبع نور طبیعی طبیعت برای عکاسی و فیلم برداری است. صرف نظر از این که در حال تهیه تصویر منظره هستید ، عکس معماری ، پرتره ، عکس ماکرو ، عکس خیابان و ..، نور خورشید یا عدم وجود نور خورشید ، یک عنصر مهم در تصویر است.

عکاسی در طول روز

در سفرهای عکاسی خود ، سرانجام با عکاس یا عکاسانی روبرو می شوید که به شما می گوید از عکاسی در زیر نور خورشید در روز خودداری کنید و فقط روی گردشهای ساعت طلایی تمرکز کنید. حقیقت این است که کیفیت متفاوت نور در طول روز مزایا و معایب خاص خود را دارد.

نور خورشید در عکاسیآفتاب

فاصله متوسط ​​۹۳ میلیون مایل از جایی که شما این مقاله را می خوانید ، خورشید نزدیک ترین ستاره به زمین است و در مرکز منظومه شمسی ما قرار دارد.

در حالی که خروجی نور خورشید نسبتاً پایدار است ، ترکیب مدار زمین به دور خورشید ، چرخش زمین به دور محور خود ، کج شدن محور زمین و اتمسفر همیشه در حال تغییر زمین به این معنی است که از نور خورشید برای عکسبرداری خود استفاده می کنیم. همیشه در حال تغییر است.

بسیاری از ما این عوامل تغییر دهنده نور را بدیهی می دانیم-آنها بخشی از زندگی روزمره در این سیاره هستند-اما به عنوان عکاسان ، درک اولیه از نور خورشید می تواند به ما در برنامه ریزی برای ایجاد تصاویر بهتر کمک کند. و اگر همه چیز همکاری کرد ، تصاویر بهتری نیز بگیرید.

عکاسی رویداد
این مقاله را بخوانید

انتشار

صرف نظر از آنچه در آسمان وجود دارد ، خورشید همیشه درخشان می درخشد – این چیزی است که بین ما و خورشید به پایان می رسد و میزان نوری که به سطح زمین می رسد را کاهش می دهد. ابرها ، مه ، مه ، دود ، خاکستر و آلاینده ها ، از جمله موارد دیگر ، پخش کننده نور خورشید هستند. این انتشار طبیعی و دست ساز می تواند کیفیت نور را تغییر دهد. دود می تواند نور خورشید را قرمز کند. مه می تواند آن را آبی کند. سایه ها نرم می شوند.

سایه ها

آزیموت خورشید جهت سایه های ایجاد شده توسط اجسام را به شما می گوید و ارتفاع می تواند به شما بگوید که این سایه ها چقدر طول خواهند کشید. آیا ما اغلب تصاویر را با اندازه گیری دقیق جهت و طول سایه برنامه ریزی می کنیم؟ نه ، اما وقتی به عکس گرفتن در خارج از خانه فکر می کنید ، دانستن اینکه چه نوع سایه هایی را باید در صحنه خود مشاهده کنید و هنگام جستجوی عکس از آن به نفع خود استفاده کنید ، می تواند مفید باشد.

نور خورشید در عکاسی

در بالا ، در بحث کیفیت نور ، “سختی” و “نرمی” ذکر شد. در حالی که این اصطلاحات می توانند کمی نامشهود به نظر برسند ، اما در نحوه نمایش سایه ها به وضوح قابل مشاهده است. نور شدید ظهر باعث می شود اجسام سایه های واضح و مشخصی ایجاد کنند. نور ملایم ، چه از زاویه کم خورشید و چه از انتشار در جو ، باعث می شود سایه ها لبه های نرم تری داشته باشند.

ساعت آبی

قبل از طلوع و بعد از غروب آفتاب ، هنوز نوری در آسمان وجود دارد. ما قبل از دیدن خورشید ، نور طلوع خورشید را می بینیم و در پایان روز ، هنگامی که خورشید به زیر افق می لغزد ، ما هنوز نور داریم. آیا هنوز نور خورشید را تجربه می کنیم؟ آره. آیا هنوز خورشید می درخشد؟ خوشبختانه بله. آیا خورشید زیر افق است و مستقیماً قابل مشاهده نیست؟ آره. چیزی که ما می بینیم این است که نور خورشید همچنان به روشنایی جو بالای ما ادامه می دهد.

نور خورشید در عکاسی

ساعت آبی (باز هم نه به معنای واقعی کلمه ۶۰ دقیقه) دوره ای از نور ملایم است که در عصر از طیف نور مرئی از زرد به آبی تغییر می کند. با محو شدن ساعت آبی ، ما وارد تاریکی می شویم تا زمانی که زمین به اندازه کافی بچرخد تا روند را برعکس آغاز کند.

کیفیت نور

وقتی از “کیفیت نور” خورشید (یا منبع مصنوعی) نام می بریم ، به طور کلی به رنگ ، جهت و سختی یا نرمی آن اشاره می کنیم.

پرتره های دراماتیک
این مقاله را بخوانید

برنامه ریزی خورشیدی

برای آن دسته از ما که زمان پیگیری و ثبت مسیر روزانه خورشید در بالای سر را نداریم ، بسیاری از برنامه های برنامه ریزی عکس وجود دارد که آزیموت و ارتفاع خورشید را در هر زمان ، در هر تاریخ و در هر مکان به شما نشان می دهد. روی کره زمین

برنامه هایی مانند LightTrac ، The Photographer’s Ephemeris و PhotoPills همه عالی هستند. ( این پست مهمان را در مورد برنامه ریزی عکس راه شیری توسط افراد PhotoPills بررسی کنید.)

ساعت طلایی

برای مدتی پس از طلوع و قبل از غروب ، ارتفاع پایین تر خورشید (تقریباً ۱۰ درجه ) و تغییر رنگ مربوط به آن ، منطقه ما را در کره زمین با نور گرم تر خورشید غرق می کند. این زمان در بین مردم به عنوان “ساعت طلایی” شناخته می شود. این نور غنی و گرم مورد علاقه عکاسانی است که از مناظر ، پرتره و تقریباً در مورد هر نوع تصویر دیگری عکس می گیرند.

قسمت “ساعت” را به معنای واقعی کلمه نگیرید. بسته به فاصله شما در شمال یا جنوب استوای زمین (عرض جغرافیایی شما) ، و زمان سال ، ساعت طلایی می تواند بیشتر یا کوتاهتر از ۶۰ دقیقه باشد.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی