ترفند عکاسی پرتره با دوربین نیکون

ترفند عکاسی پرتره با دوربین نیکون

ترفند عکاسی پرتره با دوربین نیکون

ترفند عکاسی پرتره با دوربین نیکون ، محدوده ای کامل از ترفندهای ساده گرفته تا تنظیمات دوربین شما و کار به ظاهر غیر ممکن وادار کردن بچه ها به بی حرکت ماندن را در بر می گیرند. اگرچه بسیاری از عکاسان دوربین خود را به یک DSLR مناسب ارتقاء می دهند تا وقتی پرتره های خانوادگی یا عکس های دوستانه می گیرند، کنترل بیشتری به آنها بدهد، اما گرفتن عکس های خوب از افراد همیشه یک چالش است

  • فوکوس روی چشم ها

اگر چه ارتباط چشمی در پرتره همیشه درست نیست، اما چشم های تیز بین قطعا هستند. یک نقطه فوکوس را که بر روی چشم های سوژه قرار دارد را به صورت دستی انتخاب کنید، یا نقطه فوکوس مرکزی را که بر روی چشم های مدل قرار دارد را انتخاب و فوکوس را بر روی چشم های آن قفل کنید. بعد از ان دکمه شاتر نیمه فوکوس را در حالت قفل فشار دهید و سپس قبل از گرفتن عکس دوباره پیکربندی کنید.

  • استفاده از لنز های استاندارد یا تله

برای عکاسی پرتره محیطی، به این معنا که فضای که در آن شما می خواهید برای نشان دادن یک فرد در یک بافت خاص یک گزینه عالی است. با این حال لنز های واید که در عکاسی کلوز آپ استفاده می شوند اجزای صورت شخص را تحریف و تصاویر ناخوشایندی خلق می کند. گزینه ی بهتر برای عکاسی پرتره استفاده از لنز استاندارد یا لنز های تله کوتاه می باشد. فاصله کانونی استاندارد برای پرتره در دوربین های فول فریم لنز های اولیه ۵۰ میلی متر، ۸۵ میلی متر و ۷۰-۲۰۰ میلی متر است.

دوربین عکاسی کولپیکس نیکون P7700
این مقاله را بخوانید

ترفند عکاسی پرتره با دوربین نیکون

  • عکاسی در حالت پیاپی

چه در حالت عکاسی پرتره کودکان یا پرتره دسته جمعی، دوربین عکاسی را در سریع ترین تنظیمات درایو قرار دهید. این کار شانس گرفتن عکس هایی که در آن چشم های سوژه ها در عکس های پرتره گروهی باز باشد را بیشتر می کند. اگر در عکس ها همه سوژه ها چشم شان باز نیست و در کسری از ثانیه چند سری عکس داشتید، می توانید به آسانی چهره را در فتوشاپ ویرایش کنید.

  • استفاده از حالت تقدم دیافراگم

تقدم دیافراگم اجازه می دهد تا شما را به طور مستقیم کنترل دیافراگم و پس از ان امکان کنترل عمق میدان را به شما می دهد .
لنزهای پرایم سریع، مانند ۵۰mm f/1.4 و ۸۵mm f/1.2 به شما این اجازه را می دهد تا دیافراگم های خیلی باز را برای داشتن تصاویری با عمق میدان کم انتخاب کنید. این لنز ها به شما کمک می کند تا پس زمینه صاف خارج از فوکوسی داشته باشید که به شما کیفیت پرتره حرفه ای می دهد.

  • پرتره High-key

به عمد نور زیاد یا over را انتخاب کنید تا تاثیرنور high-key را ایجاد کند و ظاهر ظریفی در پرتره خانم ها و و عکس کودکان ایجاد می کند. این روش را با استفاده از نرم افزارهایی مانند فتوشاپ بعدا می توان انجام داد. عکاسی با فرمت فایل RAW امکان ویرایش بیشتری به شما می دهد، به طوری که شما می توانید در مقایسه با JPEG جزئیات بیشتری را از طیف رنگی موجود در فایل های RAW استخراج کنید.

  • پرتره از نوزادان

زمان عکاسی پرتره از نوزادان، بهترین گزینه استفاده از نور طبیعی است. نور فلاش فقط چهره آنها را رنگ پریده می کند. سعی کنید آنها را نزدیک پنجره قرار دهید و از یک رفلکتور برای هدایت بیشتر نور بر روی آن استفاده کنید. هر چه نور بیشتری به روی سوژه بتابانید، می توانید از حساسیت ایزوی کمتری استفاده کنید تا بهترین کیفیت عکس ممکن را داشته باشید. برای داشتن عکس کودکان در بهترین حالت آنها، درست بعد از غذا خوردن یا وقتی که اول صبح از خواب بیدار می شوند از آنها عکاسی کنید. در این مدت آنها بسیار فعال تر و هوشیار تر از دیگر ساعت های روز هستند و شما به سادگی می توانید از آنها عکس هایی بگیرید که مورد پسند پدر و مادر آنها باشد.

  • ترفند عکاسی پرتره با دوربین نیکونپرتره با نور شمع

اگر قصد دارید با نور شمع عکاسی کنید، شما باید که ایزو را تا ۱۶۰۰ و بالاتر افزایش دهید و اگر سرعت شاتر بالا می خواهید تا همه حرکات مدل را ثبت کنید با دیافراگم بسته تر کار کنید. فلاش دوربین را خاموش کنید و از حالت نوردهی دستی استفاده کنید.

دوربین نیکون مدل p1000
این مقاله را بخوانید

همه ی نورها را خاموش کنید تا فقط فاصله بین صورت سوژه تا دوربین با نور شمع روشن باشد و بقیه اتاق تاریک باشد. اگر می خواهید پرتره با نور شمع بگیرید، از تعداد بیشتری شمع استفاد ه کنید. نه تنها با این کار مقدار نور لازم برای نوردهی را افزایش می دهید بلکه این کار به شما این اجازه را می دهد که گسترش روشنایی سایه های نرمتری داشته باشید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی