مهم ترین نکات عکاسی خانوادگی

مهم ترین نکات عکاسی خانوادگی

مهم ترین نکات عکاسی خانوادگی

در این سبک از عکاسی لازم نیست سخت بگیرید تنها کافیه نکاتی را که در این مقاله بیان میکنیم رعایت کنید و به نتایج جالبی دست پیدا کنید. هیچ نیازی به ثبت عکس‌های کلیشه ای و معمولی نیست. راه‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند به طور خلاقانه‌ای به عکس‌های خانوادگی‌تان، طراوت و زیبایی ببخشد. در ادامه‌ی مطلب زیر، مهم ترین نکات عکاسی خانوادگی را با شما در میان می‌گذاریم.با نمایندگی نیکون همراه باشید.

چندین نکته اصلی وجود داره که در عکاسی خانوادگی باید اگاه باشید، به ترتیب:

  1. زمان مناسب عکاسی
  2. پس زمینه برای عکاسی خانوادگی
  3. لباس
  4. عکس های بی هوا
  5. عکس های با ژست
  6. تکرار عکسها
  7. تجهیزات، دوربین و لنز

زمان مناسب برای عکاسی خانوادگی

بهترین زمان وقتی می باشد  قبل از عمود شدن نور خورشید حدودا تا یک ساعت قبل از اتفاق بیوفتد و زمان غروب آفتاب بهترین زمان برای عکاسی خانوادگی در فضای باز است.پیشنهاد میکنم برای تمرین  در این سبک از عکاسی از دوربین نیکون D7500 استفاده کنید.

نور قبل از غروب مورد علاقه تمام عکاسان است. این نور گرم ، ملایم و زیبا ست. اما برای کودکان، برخی مواقع این زمان، سخت‌ ترین زمان روز است، چون از مدرسه بر می گردند و خسته هستند و حوصله ژست گرفتند ندارند، برای همین بعد از ظهری رو انتخاب کنید که فرزند تون استراحت کرده باشه.

نور صبح هم نور زیبا و مطلوبی است، اگر فضای باز را برای عکاسی انتخاب کنید، معمولا خلوت تر هم است و می توانید راحت تر باشید.

ژست عکاسی در جنگل
این مقاله را بخوانید

نور نزدیک به ظهر و بعداز ظهر بیش از حد شدید و مستقیم است. در نتیجه از عکاسی خانوداگی در این محدوده زمانی حتما دوری کنید. اگر این کار امکان‌ پذیر نبود، سایه هایی پیدا کنید تا نور عکس‌های شما مطلوب و نرم شود.

مهم ترین نکات عکاسی خانوادگیبهترین وقت برای عکاسی که بین عکاسان به ساعت طلایی معروف است، ساعت طلایی به این صورت است:

  1. ۶ ماه اول سال، بین ساعت ۶ تا ۸ عصر
  2. ۶ ماه دوم سال، بین ساعت ۳:۳۰ تا ساعت ۵:۳۰ عصر

پس زمینه مناسب برای عکاسی خانوادگی چیست؟

پس زمینه را ساده نگه دارید. به یاد داشته باشید که مرکز توجه عکس باید اعضای خانواده باشد. سعی کنید از پس‌زمینه‌های شلوغ پرهیز کنید تا چشم‌های بینندگان عکس، از تماشای اعضای خانواده منحرف نشود.

  • اگر در خانه هستید: برای عکاسی خانوداگی در داخل منزل، سعی کنید اتاق خواب یا اتاق نشیمن با حداقل تعداد مبلمان را انتخاب کنید.
  • اگر در فضای باز هستید: هنگام عکاسی در فضای باز، سعی کنید زمینه یا خطوط درخت را به عنوان پس‌زمینه استفاده کنید.

لباسهای هماهنگ بپوشید

برای عکاسی خانوادگی، از همه اعضای خانواده‌تان بخواهید که لباس‌های هماهنگ بپوشند. لازم نیست لباس‌ها دقیقا شبیه هم باشند ولی تلاش کنید که از رنگ‌های مکمل یکدیگر استفاده کنید. به عنوان مثال، زرد و بنفش به خوبی در کنار یکدیگر قرار میگیرند.

اول تصمیم بگیرید که قصد دارید عکس‌ها رسمی یا خودمانی باشد، و بعد لباس‌ها را انتخاب کنید. لباس‌هایی با رنگ‌های جور واجور و پُر رنگ و با طرح‌های خیلی شلوغ نپوشید تا نگاه ببینده عکس را از چهره و ژست‌تان منحرف نکنید.

عمق میدان کم
این مقاله را بخوانید

 عکس های با ژست دهی

ژست‌هایی که انتخاب کردید را به تمام اعضای خانواده توضیح بدهید و بعد اقدام به عکاسی کنید. برای عکاسی خانوداگی، محل ایستادن و نشستن اعضای خانواده را نزدیک به هم و صمیمی تعیین کنید تا همه در کادر جا شوند، به خصوص اگر خانواده پر جمعیتی دارید.

مهم ترین نکات عکاسی خانوادگیتلاش کنید همه را در یک خط مستقیم قرار دهید. این موجب میشود که همه در یک عمق میدان قرار بگیرند. در نتیجه هیچ کس از تمرکز خارج نخواهد شد. اعضای قد بلندتر را در مرکز خط قرار دهید و افراد کوتاه‌تر را در دوطرف آنها. اگر تعداد اعضای خانواده‌تان زیاد است و نیاز دارید تا دو ردیف تشکیل دهید، نیازی به گفتن نیست که افراد قد بلند را در ردیف پشت قرار دهید.

 تکرار ژست ها و عکسها

این کار باعث میشود که بتوانید از بین چندین عکس بهترین را انتخاب کنید.احتمال دارد زمانی که دکمه شاتر را میزنید حواس یک نفر پرت باشد یا چشم کسی بسته باشد یا یک نفر لبخند نزد. پیشنهاد ما این است که  حداقل ۳ عکس از هر مدل عکس تان داشته باشید. این لطف را به افراد حاضر در کادر کنید و به آنها پیشنهاد دهید تا سر خود را کمی بالا ببرند تا غبغب‌ها ناپدید شوند!

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی