عکاسی در باد

عکاسی در باد

عکاسی در باد

بدون شک روزهای طوفانی به شما در خلق تصاویر زیبا و عکاسی در باد  کمک خواهند کرد. در انجام این کار، احساسات شما بر طریقه انجام عکاسی تاثیر می‌گذارند و بهتر است که در ثبت تصاویر خود به آنها تکیه کنید تا نگاهتان به سوژه تغییر کند.نمایندگی نیکون این مقاله را برای کمک به شما در ثبت بهترین عکس ها در نظر گرفته است.

در این میان، نکته ای که اهمیت زیادی دارد این است که هدف شما از ثبت یک لحظه طوفانی، نمایش شگفتی و قدرت طوفان است. خوب است پیش از رو به رو شدن با یک موقعیت جدی، سری به سایر آثار موجود در این زمینه بزنید. با این کار هم می توانید ذهن خود را باز کنید و همچنین از آن ها الگو بگیرید تا ایده‎های جدیدی بیابید. ما به شما بازدید از نقاشی های J.M.W Turner که اکثرا از آب و هوای طوفانی دریا کشیده شده اند توصیه می‎کنیم.

به جای اینکه در مقابل باد مقاومت  کنید، چرا از آن به سود خود استفاده نکنید؟ باد شدید قابلیت گرفتن عکس هایی را می دهد که اغلب در شرایط آرام قابل دستیابی نیستند. در ژست گرفتن سوژه های خود تجدید نظر کنید و آنها را در مقابل باد قرار دهید. این حس حرکت دوست داشتنی ایجاد می کند و همین جلوه ای را ایجاد می کند که یک فن در داخل استودیو دمیده می کند.

عکاسی در باد

کدام قسمت از یک روز طوفانی جذاب تر است؟

در یک منظره با بادهای شدید قطعا عناصر بسیاری برای عکاسی وجود دارند؛ اما باید در انتخاب سوژه خود تمرکز کنید و به درستی تشخیص دهید که کدام عنصر در ترکیببندی تصویر جذاب ظاهر می شود و ثبت کدام عناصر چندان جذابیتی ندارد. به اطراف خود توجه کنید؛ اگر ظاهر ابرها در نظر شما منحصر به فرد است و شما را به خود جذب می کند، بهتر است ابر هارا در تصویر ثبت کنید.البته از اهمیت میزان ثبت افق در تصویر خود غافل نشوید؛ به این دلیل که وجود یک افق معقول در عکس می تواند تاثیر به خصوصی بر آن بگذارد.

راهنمای خرید آداپتور لنز دوربین عکاسی
این مقاله را بخوانید

دقت کنید که در این شرایط اگر ترکیب دیگری را هم به تصویر اضافه کنید، آن سوژه به نسبت آسمان کوچک تر به نظر خواهد رسید.اگر در موقعیت عکاسی شما باد شدیدی می وزد، سوژه عکاسی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد و شاید مجبور به ایجاد اندگی تغییرات بر آن باشید. حضور سوژه انسانی هم در تصویر شما می تواند ایده بسیار جالبی باشد. لباس یا موی بلندی که با وزش باد حرکت می کند، تصویر شما را ملموس تر و رویایی‎تر خواهد کرد.

عکاسی در باد

 ترکیب رنگی خود را انتخاب کنید

وقتی تصمیم بگیرید از منظره طوفانی عکاسی کنید، دستتان در انتخاب رنگ باز خواهد بود.پیشنهاد میکنم از دوربین نیکون D5200 استفاده کنید ابرهای طوفانی در اواسط روز رنگ های محدود و یا اصولا در طیف رنگ خاکستری ظاهر می شوند. در این شرایط بهتر است شما هم رنگ های پس زمینه عکس را محدود تر کنید. در زمان گرگ و میش خورشید تنوع رنگ های منظره به بیشترین حد خود می رسد و عکس هایی که در این بازه زمانی ثبت شوند را بسیار جذاب خواهند کرد.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی