عکاسی حرفه ای با دوربین

عکاسی حرفه ای با دوربین

عکاسی حرفه ای با دوربین

در این مقاله از نمایندگی نیکون قرار است به عکاسی حرفه ای با دوربین نیکون D5300 بپردازیم و بااستفاده از انها به نتایج بهتر از عکس های خود نسبت به گذشته دست یابید.

عکاسی یکی از هنرهای جذاب و دوست داشتنی است که طرفداران بسیاری دارد. اما بسیاری از علاقمندان این هنر بعد از کمی تلاش نا امید شده و بعضا عکاسی را رها می کنند. برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه‌ای باید گام‌های اساسی و اصولی بردارید.

قفل فوکوس

قفل فوکوس یکی از روش های آموزش عکاسی با دوربین نیکون به شمار می‌رود. به این  نکته توجه کنید که حتی پیشرفته‌ ترین سیستم‌های اتوفوکوس برای عکس برداری از سوژه خارج از مرکز نیاز به کنترل دارند.

تثبیت موقعیت سوژه خارج از مرکز یکی از راه و روش پیشرفت درعکاسی می‌باشد. برای این کار حتما در ابتدا اطمینان حاصل کنید که دوربین نیکون شما بر روی سوژه خارج از مرکز بیش از سایر موارد در مرکز فریم متمرکز است. در اصل قفل فوکوس یکی از ابزارهای مناسب دوربین نیکون شمرده شده که سوژه را در مناطق مختلف فریم ثابت نگه می‌دارد. استفاده از تکنیک قفل فوکوس برای بعضی از مدل‌های دوربین عکاسی که دارای محدوده خاصی از نقاط AF (اتوفوکوس) هستند، مناسب می‌باشد. بدین وسیله، شما می‌توانید حتی برای سوژه‌هایی که از نقاط AF بی‌بهره هستند، هم از قفل فوکوس استفاده کنید.

عکاسی حرفه ای با دوربین

حالت اولویت شاتر

یادگیری و استفاده از حالت اولویت شاتر یکی از برجسته‌ ترین موضوعات ممکن در آموزش عکاسی با دوربین نیکون می‌باشد. عکس برداری از سوژه‌های در حال حرکت با حداقل میزان تاری امری حیاتی محسوب می‌گردد. برای ثبت عکس دارای وضوح بالا، باید از سرعت شاتر ۵۰۰/۱ و یا کمتر برخوردار باشید. باید به این نیز دقت لازم را داشته باشید، در سرعت‌های نام برده شده به مقدار زیادی نور و ISO نیاز است.

لنز‌ها برای عکاسی ورزشی
این مقاله را بخوانید

خوب است که در زمان عکاسی از سوژه‌های متحرک به فکر سرعت شاتر مطلوب باشید.استفاده از سرعت‌های شاتری نظیر ۴۰۰۰/۱ و ۸۰۰۰/۱ بیشتر از آنکه حرفه‌ای به نظر برسد، نسبت به حرکت سوژه غیرقابل باور است. توصیه میکنم که از سرعت شاتر ۲۰۰۰/۱ در حد طبیعی استفاده کنید و عکس خود را در بهترین حالت ممکن ثبت کنید. سوژه شما در عکس باید به گونه ای به نظر برسد که گویا برای یک لحظه فریز شده است!

حساسیت سنسور دیجیتال به نور

ایزو و یا میزان حساسیت سنسور دیجیتال به نور می‌تواند بر روی عکاسی حرفه ای شما با دوربین نیکون تاثیر زیادی میگذارد.

مقدار حساسیت سنسور دیجیتال به نور که به آن ایزو هم گفته می‌شود، به طور مستقیم بر روی کیفیت عکس‌های شما تاثیر می‌گذارد. اگر در زمان عکاسی میزان ایزو را به حداکثر برسانید، این قابلیت را خواهید داشت تا در صورت عدم نور هم عکاسی کنید و عکس‌های خود را در وضوح بالا ثبت کنید. برای استفاده از ایزو باید حالت اولویت شاتر را نیز فعال کنید. همچنین علاوه براین، اگر تصور می‌کنید برای ثبت عکس شما نور کافی وجود ندارد از ایزو بهره ببرید.

عکاسی حرفه ای با دوربینتراز سفیدی

تراز سفیدی یکی از عوامل اصولی اولیه رنگی از آموزش عکاسی با دوربین نیکون به شمار می‌رود. تراز سفیدی برای اطمینان جهت ثبت رنگ‌های دقیق سوژه می‌باشد. معدود عکاسان در تکاپو هستند تا اطمینان حاصل کنند که رنگ‌های سوژه در تصویر به همان دقت ِ واقعیت هستند. به طور مثال، اگر قسمتی از آسمان سفید است، به زردی و یا آبی کمرنگ نمی‌زند.

استفاده فیلترها برای بهبود کیفیت عکاسی از منظره
این مقاله را بخوانید

شما این امکان را دارید تا با پردازش تصاویر در فرمت RAW تراز سفیدی را به درستی انتخاب کنید. اگرچه امروزه دوربین‌های عکاسی نیکون مجهز به تنظیم اتوماتیک تراز سفیدی هستند اما انتخاب دستی تراز سفیدی یکی از نکات مهم دقیق عکاسی است.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی