عکاسی از ساحل

عکاسی از ساحل

عکاسی از ساحل

بدون شک عکاسی از ساحل یکی از هیجان انگیز ترین تجربیات عکاسی منظره است. طبیعت زیبای سواحل دریا یک جاذبه شگفت انگیز برای ضبط خاطرات اکثر مردم است. اما این مناظر یک فضای فوق العاده برای دوستداران عکاسی و البته برای عکاسان حرفه ای چشم انداز است. وضعیتی است که پتانسیل ایجاد عکس های چشم نواز و هیجان انگیز در زمان های مختلف را دارد.با نمایندگی نیکون همراه باشید.

نکات مهم برای عکاسی حرفه ای از مناظر ساحلی دریا

به منظور گرفتن عکس های طولانی مدت از مناظر ساحلی, شما نیاز به رعایت نکات مهم دارید راهنمایی که کمک به ایجاد عکس های خود را یک تفاوت بزرگ از عکس های افراد دیگر داشته باشد.

  1. قبل از سفر، محل انتخاب شده را بررسی کنید.
  2. قبل از حرکت بسمت لوکیشن آب و هوای منطقه را چک کنید.
  3. تجهیزات عکاسی مناسب همراه داشته باشید.
  4. تجهیزات پیاده روی و کمپ همراه داشته باشید.
  5. در زمانهای مناسب اقدام به عکاسی کنید.

عکاسی از ساحلمکان عکاسی

اگر بخواهید از هر نقطه ای از طبیعت عکاسی داشته باشید قبل از سفر باید در مورد آن تحقیق کنید. عکاسی از کویر، جنگل، رودخانه و کوهستان شاید بنظر یکسان باشد، اما هر کدام شرایط خاص خود را دارد. در پشت هر عکس چشم انداز عالی، برنامه ریزی دقیقی وجود دارد. در عکاسی از منظره دریا، این برنامه ریزی بسیار مهم تر است زیرا ممکن است با اتفاقات غیرمترغبه مثل تغییرات جوی ناگهانی و هوای طوفانی مواجه شوید.

برای عکاسی حرفه ای شما نیاز به بررسی عوامل مختلف با توجه به محل عکاسی دارید. اگر بدون برنامه به سفر و عکاسی رفته اید از عکس های خود در پایان سفر راضی نخواهید بود. شما باید تحقیق کنید که کدام بخش هایی از سواحل دارای جذابیت طبیعی هستند و مردم کمتر سفر می کنند. کجا مسیر دسترسی راحت به مکان انتخاب شده کجاست و امنیت آن برای اسکان شبانه چطور است. اگر لوکیشنی جذاب اما دور افتاده پیدا کردید حتما از یک راهنمای محلی برای رسیدن به محل و اسکان کمک بگیرید.

بهترین لنز ماکرو
این مقاله را بخوانید

این را نیز فراموش نکنید که هیچ عکسی ارزش به خطر انداخت جان خود یا از دست دادن تجهیزات گران قیمت را ندارد. از سفر کردن و اسکان شبانه در کنار سواحل دورافتاده به شدت خودداری کنید. هرگز نزدیک به ساحل چادر نزنید، تغییرات جز و مد می تواند شما را غافلگیر کند و در خوش بینانه ترین حالت نیمه شب در میان حجم زیادی از آب دریا بیدار شوید. با کمی جستجو در گوگل ایمیج شاید موفق شوید عکسهایی از لوکیشن انتخاب شده ی خود ببینید تا با فضای آن قبل از سفر بهتر آشنا شوید.

تجهیزات و ملزومات عکاسی در ساحل

برای عکاسی از ساحل غیر از دوربین و لنز عکاسی به تجهیزات دیگری نیاز خواهید داشت.

  • لنز واید
  • سه پایه عکاسی محکم
  • فیلترهای پلاریزه و ان دی
  • کیسه شنی
  • ریموت دوربین

عکاسی از ساحل در غروب آفتاب

به دلیل اینکه در زمان غروب آفتاب نور خیلی کمی در اختیار دارید، باید از سرعت شاترهای آهسته‌تر استفاده کنید. با فرمت Raw عکاسی کنید تا بعدا بتوانید کمی جزئیات سایه‌ها را برگردانید. همچنین می‌توانید ۳ عکس با مقادیر نوردهی مختلف بگیرید و آن‌ها را با هم ترکیب کنید تا یک عکس HDR داشته باشید. به این ترتیب تصاویر شما جزئیات خیلی زیادی خواهند داشت.

حتما از هود لنز خود استفاده کنید

نور در سواحل بسیار شدید است ، خواه مستقیم از خورشید و خواه از ماسه های سفید. برای خلاص شدن از این نور های مزاحم استفاده از هود الزامی است. خیلی ها به هود توجهی نمی کنند اما هود یکی از ساده ترین مواردی است که می توانید برای بهبود تصاویر ساحلی خود استفاده کنید.

این مقاله را بخوانید

عکاسی از ساحلخلاصه

نکته جالب در مورد عکاسی ساحلی این است که شما می توانید این نوع عکاسی را به روش های مختلف انجام دهید. بسته به زمان شما در حال عکسبرداری و یا فصل شما در ساحل می تواند کاملا متفاوت است. شما می توانید از سرعت های مختلف شاتر برای یخ زدن صحنه استفاده کنید یا با قرار گرفتن در معرض طولانی مدت سعی کنید اب و ابرها را نرم و ابریشمی کنید. در طول ساعت طلایی شما همچنین می توانید عکس های بسیار خوبی بگیرید و از نور تابیده شده از پشت استفاده کنید. شما همچنین می توانید سعی کنید سبک های مختلف مانند عکاسی چشم انداز, پرتره و طبیعت را تست کنید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی