دوربین نیکون D3400

دوربین نیکون D3400

دوربین نیکون D3400

دوربین نیکون D3400 به روز رسانی‌های اندکی در مقایسه با مدل قبلیه خود صورت گرفته است، و حدودا  نمی توان تغییرات انجام شده را زیاد حیاتی دانست. با این حال نیکون D3400، هم چنان دوربینی ارزشمند بوده، دارای سرعت بالایی است و کیفیت خروجی عکس و ویدئوی آن نیز بسیار خوب است.

لنز کیت جدید این دوربین برای تصویربرداری از سمت صفحه نمایش (Live View) بهینه شده است و در برابر ، عملکرد ضعیف انتقال فایل به صورت بی سیم به دیگر دستگاه ها را می‌توان نکته منفی دوربین جدید نیکون در نظر گرفت.

دوربین نیکون D3400

تصاویر شارپ تر

به طور خلاصه، دوربین D3400 به نسبت قیمت خود کیفیت عکس و فیلم بسیار خوبی را عرضه می کند. حسگر جدید این دوربین، دارای دقت تفکیک پذیری (رزولوشن) مشابهی در مقایسه با D3300 است، با این حال عدم وجود فیلتر LowPass در این حسگر (که تا حدودی باعث کمتر شدن شارپنش عکس می شود)، باعث میشود که نیکون D3400 در مقایسه با نمونه پیشین خود در نور کمتر، تصاویر شارپ تری را بگیرد.

هر چند به نظر می رسد تفاوت مشخصی در بین بخش ‌های پر نور و کم نور عکس‌های این دو دوربین وجود ندارد، ولی وجود شارپنس بیشتر در عکس های D3400 کاملا محسوس است.

عملکرد تراز سفیدی اتوماتیک در نیکون D3400 خیلی جالب نیست و گاهی اوقات تم رنگ ارغوانی در هنگام تست در زیر نور LED و همچنین تم آبی‌رنگ در نور روز دیده می شود. به همین دلیل عکس‌های این دوربین کمی سرد به نظر می آیند.

بهترین دوبین های بدون آینه نیکون
این مقاله را بخوانید

البته در شرایطی که زیاد در مورد دقت رنگ‌ها و مقایسه آن با دوربین‌های حرفه‌ای‌تر وسواس نداشته باشید، اصلا متوجه آن نخواهید شد و احتمالا می‌توانید با تنظیم دستی یا استفاده از حالت‌های پیش‌فرض برای تراز سفیدی، آن را برطرف کنید. این موارد، در این گونه دوربین ها زیاد عجیب نیست.

حالت RAW

همچنین اگر در حالت RAW نیز عکاسی کرده باشید، در زمان پردازش تغییر محسوسی در میزان نویز موجود در تصویر در مقایسه با حالت فشرده نخواهید دید. پردازش فایل های JPEG در این دوربین بسیار خوب انجام می شود.با این حال می توانید با پردازش فایل های خام ، بخشی از جزئیات پر نور یا highlight در هنگام عکاسی با ISO زیاد، و نقاط تاریک در عکاسی با حساسیت حسگر کم را بازیابی کرده و مشکل تراز سفیدی، که پیش تر در مورد آن بحث کردیم را نیز اصلاح کنید.

دوربین نیکون D3400کیفیت تصاویر

کیفیت تصاویر JPEG تا ISO 1600 مناسب است. تراز سفیدی عکس ها نیز خوب به نظر می رسد.کیفیت تصاویر JPEG در ISO 3200 نیز خوب به نظر می رسد و به شما آزادی عمل بیشتری برای عکاسی اکشن در نور روز با لنز کیت که دارای دیافراگم محدودی است را می دهد. در ISO 6400 تماشا می کنید که کمی از جزئیات تصویر کمتر می شود، هر چند توازن بین جزئیات تصویر و کاهش نویز در فایل JPEG، در سراسر محدوده حساسیت دوربین، هم چنان مناسب باقی می ماند.

ویژگی های دوربین دیجیتال نیکون  D3300:

  •  سنسور سایز APS-C (فرمت DX) با دقت ۲۴٫۲ مگاپیکسل
  • پردازنده ی EXPEED 4
  • لنز ۱۸-۵۵mm f/3.5-5.6G EDII
  • فیلمبرداری FULL HD با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه
  • ISO استاندارد ۱۰۰-۱۲۸۰۰، قابل ارتقا تا ۲۵٫۶
  • عکاسی پی در پی با سرعت ۵ فریم در ثانیه
  • قابلیت عکاسی پانوراما
  • سازگاری با آداپتور وایرلس
ارزان ترین دوربین های بدون آینه ۲۰۲۱
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی