ارزان ترین دوربین های بدون آینه ۲۰۲۱

ارزان ترین دوربین های بدون آینه 2021

در مقاله های قبلی راجب  دوربین های بدون آینه نیکون توضیح داد‌ه‌ایم و دلیل خرید این دوربین ها و همینطور مزیت‌های این مدل دوربین‌ها نسبت به مدل‌های دیگر گفته‌ایم. امروز قصد داریم تا در این مقاله راجب، فهرستی از ارزان ترین دوربین های بدون آینه ۲۰۲۱ صحبت کنیم تا اگر قصد خرید دارید به راحتی و زودتر تصمیم‌ بگیرید.

ارزان ترین دوربین های بدون آینه ۲۰۲۱

  • دوربین Canon EOS M6 II

دوربین EOS M6 II کانن دارای بالاترین رزولوشن در لیست ارزان ترین دوربین های بدون آینه است.. این دوربین با حسگر ۳۲ مگاپیکسلی در اندازه APS-C از مانت EF-M کانن استفاده می‌کند. در این فهرست دوربین EOS M-50 هم از همین سری دوربین‌ها بود و این دوربین ادامه یکی از مدل‌های موفق در این رده یعنی EOS M6 محسوب می شود.

طراحی بدنه دوربین

نسخه دوم دوربین M6 کانن دارای بدنه‌ای کوچک و جمع و جور است.کانن سخت در تلاش کوچک شدن این دوربین است حتی حذف منظره یاب اقدام کرده و کاربرانی که واقعا نیاز به استفاده از آن را دارند، می‌توانند منظره‌یاب الکترونیکی آن را به صورت کشویی روی دوربین جا بزنند. اما گریپ (دستگیره) دوربین اندازه بسیار مناسبی دارد و به خوبی در دست جای می‌گیرد. همچنین کانن سعی کرده فضای اضافی را برای چیدمان بهتر دکمه‌های کنترلی دوربین صرف کند و به همین دلیل هم Canon EOS M6 II هندلینگ بسیار خوبی هم دارد.

جالب اینجاست روی این دوربین هم کفشک فلاش‌های استاندارد کانن دیده می‌شود و هم مجهز به یک فلاش سرخود است تا به راحتی بتوانید از سیستم‌های نورپردازی پیشرفته کانن استفاده کنید.

تعمیرات دوربین نیکون در غرب تهران
این مقاله را بخوانید

دوربین بسیار کوچک M6 II کانن دارای سه دکمه چرخان است که دو تا از آن‌ها در جای استاندارد پشت و جلوی بدنه و یک دکمه هم به صورت چرخش روی سطح دوربین در کنار صفحه نمایش واقع شده است. نمایشگر این دوربین به طور کامل باز نمی‌شود و به صورت تا شد می‌تواند رو به بالا یا پایین تا شود. در نتیجه اگر قصد دارید از خودتان فیلم‌برداری کنید، نمی‌توانید از آن برای کادربندی استفاده کنید و بیشتر برای فیلم‌برداری یا عکاسی در زاویه‌های خاص بالا یا پایین مناسب است.

دوربین Niko Z50 شرکت نیکون، ارزان‌ ترین دوربین بدون آینه این کمپانی است که در اکوسیستم سری Z این شرکت قرار دارد. ولی همچنان مثل همه ی دوربین‌های این سری، دارای کنترل‌هایی مانند دوربین‌های DSLR پیشرفته این شرکت است. بدنه ی مستحکم و دو دکمه کنترلی چرخان روی این دوربین عکاسی ، همان حس و حال کنترل دوربین‌های DSLR سری APS-C این شرکت را به کاربر می‌دهد. به گونه ای که اصلا احساس نمی‌کنید با یک دوربین بدون آینه کوچک و کامپکت طرف هستید.

ارزان ترین دوربین های بدون آینه 2021 نکته اصلی راجب دوربین Z50 این است که نیکون برای کاهش هزینه‌های تولید این دوربین، از لرزشگیر روی حسگر آن استفاده نکرده است. با توجه به محدوده کوچکی از لنز سری Z ، که اغلب طراحی متوسط این سیستم پیشرفته ، تثبیت کننده تصویر طراحی شده است ، احتمالاً انتخاب شما را در لنز محدود‌تر می‌کند.

قابلیت های این دوربین

سنسورهای این دوربین ۲۰ مگاپیکسل رزولوشن دارد و به واسطه همین رزولوشن کم (در مقایسه رقبا) عمق رنگ بهتر، Dynamic Range بالاتر، پردازش نویز قوی‌تر در نور کم و البته رنگ‌هایی شاد و سرزنده در حالت JPEG که از پردازشگر بی‌نظیر نیکون وجود دارد را از آن انتظار داریم.

معرفی دوربین نیکون Coolpix P950
این مقاله را بخوانید

صفحه نمایش ۳٫۲ اینچی این دوربین بزرگ‌ تر از حد معمول در این دوربین‌هاست و منظره‌یاب الکترونیکی آن با رزولوشن ۲,۳۶۰ با بزرگنمایی ۱٫۰۲x و پوشش ۱۰۰% دید کاملاً مناسبی از کادر روبرو را در اختیار شما می‌گذارد.

سیستم فوکوس

همچنین سیستم فوکوس این دوربین از دوربین‌های سری Z رده بالای نیکون گرفته شده است و با ۲۰۹ نقطه فوکوس با تکنولوژی تشخیص فاز، می‌تواند در زمان عکاسی یا فیلم‌برداری از سوژه‌های متحرک به خوبی فوکوس سوژه را دنبال کند.

دوربین Z50 هم مانند اکثر دوربین‌های موجود در لیست ارزان‌ ترین دوربین‌های بدون آینه می‌تواند با رزولوشن ۴K فیلم‌برداری کند، اما این فیلم‌برداری با کادر تصویر محدود‌تر و بزرگنمایی همراه است. البته سیستم فوکوس دوربین در حالت فیلم‌برداری به قدرت عکاسی آن نیست، اما برای اکثر کارهای روزمره و تولید محتوای ویدئویی برای شبکه‌های اجتماعی کاملاً مناسب است.

البته باطری ۱۱۲۰ mAh این دوربین حدودا ضعیف است و به گفته سازنده، حدود ۳۰۰ شات عکاسی دوام می‌آورد. ولی اگر از آن برای فیلم‌برداری استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از درگاه USB همزمان با ضبط، باطری را هم شارژ کنید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی