خرید دوربین و لنز دست دوم

خرید دوربین و لنز دست دوم

خرید دوربین و لنز دست دوم

خرید دوربین و لنز دست دوم: معمولا شرایط بهتری نسبت به لنزها دارند. به همین دلیل است که نسبت کاهش قیمت پایین تر از مدل جدید است زیرا دلایل بیشتری برای فروش یک دوربین نسبت به فروش یک لنز وجود دارد. به روز رسانی تفاوت دوربین. تغییر سیستم و نام تجاری از دوربین, و یا کاهش تعداد تجهیزات به دلیل حجم کار کم شدن, دلایل این است که تجهیزات است که به خوبی در بازار استفاده می شود.

در این میان تعویض دوربین بسیار بیشتر از تعویض لنز اتفاق می‌افتد. چون اغلب کاربران می‌دانند که فروش دوربین ضرر نسبتاً کمتری نسبت به فروش لنز دارد و احتمالاً راحت‌تر هم می‌توانند مدل بعدی را جایگزین آن کنند.خرید دوربین و لنز دست دوم

شرایط عمومی دوربین دست دوم را بررسی کنید

مطمئن شوید که همه اشکالات فیزیکی دوربین را بررسی می‌کنید؛ طبیعتاً همه آن‌ها یا برآیند آن‌ها باید روی قیمت نهایی تأثیرگذار باشند.

خراشیدگی‌ها و داغی‌های روی بدنه؛ این موارد بسیار مهم هستند. یک خراشیدگی یا ساییدگی کوچک چندان اهمیتی ندارد. بالاخره به‌مرورزمان یا در هنگام استفاده معمول هم این خط و خش‌ها ایجاد می‌شوند. اما اگر ساییدگی یا خراش عمیقی را روی بدنه می‌بینید، حتماً با دقت آن را بررسی کنید. چون ممکن است عملکرد دوربین را تحت تأثیر قرار دهند.

خصوصاً اگر روی لنز دوربین جای ضربه می‌بینید با وسواس بیشتری آن را بررسی کنید. ضربه به لنز دوربین، اگر از سمت دهانه لنز باشد، می‌تواند فوکوس لنز را به‌شدت تحت تأثیر قرار دهد یا حتی کیفیت و شارپنس لنز را کم کند.

بهترین دوربین عکاسی ضد آب و ضد ضربه
این مقاله را بخوانید

جای ضربه روی دوربین ممکن است نشان از سقوط دوربین داشته باشد. اگرچه درباره دوربین‌های DSLR حرفه‌ای که بدنه فلزی (معمولاً آلیاژ منیزیم) دارند آسیب به مدار‌ها و قطعات داخلی دوربین کمتر است، اما درباره دوربین‌های رده متوسط و رده پایین، یک ضربه محکم می‌تواند حتی آیینه دوربین را لق کند و روی فوکوس دوربین تأثیر بگذارد.

جای کارت دوربین و باتری را چک کنید

اگر دوربین، از کارت حافظه‌های CF استفاده می‌کند، مطمئن شوید که کارت حافظه به‌راحتی در آن قرار می‌گیرد. پین‌های مربوط به این کارت‌های حافظه به‌راحتی ممکن است آسیب ببینند و معمولاً به‌سختی هم تعمیر می‌شوند؛ بنابراین حتماً چند بار خودتان یک کارت حافظه CF را در آن قرار دهید و بیرون بیاورید تا مطمئن شوید درست کار می‌کند.

اگر هم دوربین کارت SD می‌خورد، با چند کارت مختلف آن را امتحان کنید و ببینید آیا جا رفتن و بیرون دادن کارت به‌راحتی انجام می‌شود یا خیر. حتی بهتر است کارت را می‌گذارید یکبار با خود دوربین آن را فرمت کنید تا از سرعت عکاسی دوربین مطمئن شوید.

پوشش‌های لاستیکی را بررسی کنید

هم روی دوربین و هم روی لنز دست دوم، احتمالاً می‌بینید که بخشی از پوشش‌های لاستیکی از جای خود کنده شده‌اند؛ این موضوع چندان مهم نیست. اگرچه این لاستیک‌های شل و وارفته می‌توانند ظاهر دوربینتان را زشت کنند، اما به‌راحتی می‌توانید در تعمیرگاه‌های معتبر و ماهر، آن‌ها را ترمیم یا تعویض کنید.

این لاستیک‌ها تأثیری روی عملکرد کلی دوربین ندارند و نباید فکر کنید که ممکن است عایق‌بندی دوربین یا لنز را بر هم بزنند. اما به‌هرحال باید روی قیمت نهایی کالا تأثیر بگذارند.

آموزش عکاسی انتزاعی
این مقاله را بخوانید

خرید دوربین و لنز دست دوم

اتو فوکوس لنز دست دوم را به‌دقت بررسی کنید

فوکوس خودکار مهمترین و حساس ترین عنصری است که میتواند به لنزهای استفاده شده صدمه بزند. اگر تمرکز لنز صدمه دیده است هرگز این لنز را خریداری نکنید. اما حتما با دقت بررسی تمرکز کنید.

برای آزمایش فوکوس مناست است که دوربین را روی یکی از حالت‌های نیمه‌خودکار قرار دهید تا بتوانید به‌ صورت پی‌درپی با آن عکس بگیرید. حالت S (در دوربین‌های کانن Tv) حالت مناسبی است، چون می‌توانید مطمئن باشید که سرعت شاتر تغییری نمی‌کند و دوربین فقط دیافراگم لنز را تغییر می‌دهد.

دوربین را روی مد عکاسی Drive (عکاسی سریع پی‌درپی) قرار دهید و سعی کنید چندین عکس پشت‌سرهم با آن بگیرید. حتماً فوکوس را روی حالت نقطه‌ای و وسط کادر قرار دهید که بتوانید برای بررسی فوکوس همان نقطه از کادر را بررسی کنید.

تست فوکوس

عکس‌های پی‌درپی را در لپ‌تاپ باز کنید و نقطه فوکوس را در همه عکس‌ها بررسی کنید. باید فوکوس در همه عکس‌ها کاملاً دقیق باشد. اگر نبود، به سراغ تست بعدی بروید.

برای تست بعدی، یک خط کش یا روزنامه را روی میز قرار دهید و با زاویه ۴۵ درجه، از یک نقطه خاص عکس بگیرید. بد نیست این تست را روی سه‌پایه انجام دهید که مطمئن شوید دستتان در حین گرفتن عکس حرکت نکند. بعد عکس گرفته شده را با دقت بررسی کنید. نقطه فوکوس باید کاملاً دقیق باشد. نه جلوتر و نه عقب‌تر.

مثلاً اگر روی خط ۲۰ روزنامه فوکوس کرده‌اید و در عکس‌ها این خط محو شده، اما خط ۱۸ یا خط ۲۲ فوکوس بیشتری دارد، نشان می‌دهد که لنز دچار بک فوکوس یا فرانت فوکوس شده که به‌هرحال هیچ‌کدام وضعیت خوبی نیستند و لنز باید سرویس بشود. این موضوع جالبی نیست و ممکن است هرگز به‌درستی تعمیر نشود.

نقطه گریز در ترکیب بندی عکاسی
این مقاله را بخوانید

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی