تمام سبک های عکاسی

تمام سبک های عکاسی

تمام سبک های عکاسی

تقسیم بندی ژانرها و تمام سبک های عکاسی کار مشکلی است به همین دلیل هر عکاس را می توان صاحب یک ژانر از عکاسی دانست. در این نوشته از نمایندگی نیکون سعی شده به تمام انواع عکاسی که شناخته شده پرداخته شود.

عکاسی مفهومی 

عکاسی مفهومی (Conceptual) از جنبش هنر مفهومی در اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی به وجود آمد. عکاسی مفهومی تلاش می کند به نمایندگی از آنچه در ذهن عکاس و ذهن بیننده فکر می کند از آن به عنوان عکس های سورئال (سورئالیسم یا متا رئالیسم)به تصویر بکشد

عکاسی مفهومی یک فرم پیشرفته تر از ابراز احساسات هنرمندانه است که عکاسی را در زمره هنرهایی مانند نقاشی ، شعر ، موسیقی و … در می آورد.عکس های همه سبک های عکاسی می توانند در این دسته قرار گیرند به شرطی که مفهومی خاص را به بیننده القا کنند.

عکاسی از کودکان/ خانواده

عکاسی کودک / خانواده (Baby/family photography) نوع دیگری از عکاسی است که بسیار محبوب بوده است و جایی که عکاس تلاش می کند تا موقعیت های مختلف کودک و خانواده اش را نشان دهد. برای گرفتن لحظه ای زیبا ، اعضای خانواده گرد هم می آیند.

عکاسی کوبیسم 

Cubism معنای لغوی آن مکعب گرایی است و از نقاشان سرآمد در این سبک می توان از پیکاسو نام برد. در این سبک نوعی نگاه متفکرانه و متفاوت به جهان هستی وجود دارد. در این سبک از عکاسی معمولا در دید اول تصویر درهم و پیچیده به نظر می آید که با توجه بیشتر میتوان به هدف عکاس از آن پی برد.

بهترین دوربین عکاسی طبیعت
این مقاله را بخوانید

عکاسی معماری 

تمام سبک های عکاسی

Architecture همانطور که عنوان نام نشان می دهد, عکاسی ساختمان ها و سازه و معماری شامل مهم ترین عناصر در تصاویر با ذوق و سریحه عکاس می شود .در این سبک عکاس باید سعی کنید پرسپکتیو را کنترل کرده و انتخاب مناسبی از عمق میدان داشته باشد.همچنین بدلیل بزرگی آثار معماری،جهت قرار دادن همه آن در کادر ، نوع لنز هم اهمیتی ویژه دارد تا عکاس مجبور به فاصله گرفتن زیاد از موضوع نشود.

عکاس نجومی

هر چیزی که حاوی عکس هایی است که توسط گوشی های هوشمند مورد توجه قرار می گیرد (ستاره های قابل مشاهده صورت فلکی یا کهکشان راه شیری و ..) یا عکس های پیشرفته تر آب و هوای نایابر در فضا یک تلسکوپ فضایی مانند هابل را به صورت فصل عکاسی در نظر گرفته می شود.

اما باید توجه داشته باشید که هرگونه عدم آگاهی در این زمینه ممکن است نتایج بی‌کیفیتی را به همراه داشته باشد و یا به‌عبارت‌دیگر به عکس‌هایی منجر شوند که ایرادهای بسیار واضح و قابل مشخصی داشته باشند. یک سبک دیگر عکاسی نیز در این میان وجود دارد (astrolandscape) که در آن از کهکشان راه شیری در ترکیبی از عناصر زمینی گرفته می‌شود. اگر چه حتی این سبک می تواند بسیاری از مهارت های لازم برای یادگیری ، آن است که نسبتا آسان تر به انجام آن از عکاسی نجومی و آسان تر برای یادگیری است.

عکاسی از مراسم عروسی

همانطور که همه ما می دانیم ، عروسی یکی از مهم ترین وقایع هر فرد در زندگی شخصی خود هستند. و این بدان معنی است که عکاسان عروسی مسئولیت بسیار بزرگی دارند. عکاس مراسم عروسی نه تنها نیاز به بهترین تجهیزات اعم از دوربین های لنز و لوازم جانبی نورپردازی خوب اند اما آنها نیز نیاز به وضوح ارتباط برقرار کردن با مردم و مقابله با آنها بیش از حد می دانند و بهترین حالات و احساسات در عکس های خود را بدون کوچکترین کمبود و ثبت و ضبط کار می کنند. می توان گفت که این نوع عکاسی یکی از سخت ترین ژانرهای عکاسی محسوب می شود. از آنجا که شما فقط این فرصت را برای آزمون و خطا یک بار ، و به همین دلیل ما احترام ویژه ای برای عکاسان عروسی داریم.

ژست عکس مادر و دختری
این مقاله را بخوانید

تمام سبک های عکاسیعکاسی ورزشی

یکی دیگر از رایج ترین سبک های عکاسی, عکاسی ورزشی که شامل عکاسی, رویدادهای ورزشی بین المللی مانند المپیک و جام جهانی رکورد ماجراجوییهای ورزشی در مناطق روستایی و ناشناس. جالب است بدانید که حتی عکس یک مادر و پدر فرزند خود که ورزش خاصی را انجام می دهند نیز شامل جنسیت است.

از آنجا که شرایط و تجهیزات ثبت شده تصویر آنها مشابه است و دقیقا همان روش ها و تکنیک ها باید تصمیم بگیرند که برای عکس دو نفر کاملا ناشناخته نیاز دارند. این یک سبک عکاسی است که نیاز به یادگیری تکنیک های تمرکز ، دوربین های سریع و لنز ، زمان بندی خوب و کنترل دقیق سرعت شاتر دوربین دارد.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی