تتظیمات دوربین نیکون

تتظیمات دوربین نیکون

بهترین تنظیمات دوربین

شما برای تنظیم دستی یک دوربین می توانید با استفاده از دوربین های DSLR حرفه ای یا مبتدی یا هر دوربین دیگری که این گزینه ها را داشته باشد را برای خودتان تهیه کنید.و ممکن است که اسم های این تنظیمات در دوربین های دیگر کمی متفاوت تر از هم باشند ولی کارایی و عملکرد انها یکسان است.عواملی که در تتظیمات دوربین نیکون موثر است:

قفل فوکوس

یکی از اصلی ترین عوامل در تنظیمات دوربین نیکون ، تنظیمات قفل فوکوس است. باید به این توجه کنید تا که همه سیستم های فوکوس، برای فوکوس از سوژه هایی که در خارج از مرکز قرار دارند؛ به همین دلیل شما باید این بخش را تحت کنترل داشته باشید.

قفل فوکوس یک روش بسیار کاربرد و موثر است که سوژه را در نواحی مختلف قاب فوکوس می کند. در واقع وقتی فوکوس را قفل می کنید، می توانید سوژه را در هر جایی از قاب قرار دهید و تا زمانی که فاصله مشابهی را حفظ کنید، سوژه شما واضح خواهد بود. به خصوص دوربین هایی با نقطه فوکوس محبوب، حتما باید این تنظیمات را داشته باشند.

حالت عکاسی پی در پی

البته یکی از جذاب ترین قسمت ها در تنظیمات دوربین نیکون ، فعال کردن حالت عکاسی پی در پی است. در واقع یعنی با فشار دادن شاتر، دوربین چند عکس پی در پی را از یک سوژه ذخیر می کند. این حالت برای سوژه هایی که در حال حرکت هستند کاربرد بیشتری داشته و به شما کمک می کند که عکس برداری با کیفیت تر و بهتری از این سوژه ها داشته باشید.

داینامیک رنج چیست؟
این مقاله را بخوانید

کاهش لرزش

کاربران در زمان عکس برداری با یکی از مشکلات لرزش دوربین مواجه هستند که باعث میوشد عک های گرفته شده تار شود و همه ی زحمات آنها را به هدر می دهد. شما نمی توانید همیشه و در هر مکانی سه پایه ببرید تا با ان عکاسی کنید و دوربین تان را ثابت نگه دارید. پس در نتیجه بهتر است وارد بخش تنظیمات دوربین نیکون خود شده و حالت کاهش لرزش (VR) را فعال نمایید. نبابراین، عناصر داخل لنز حرکت می کنند و اثرات لرزش دوربین در عکس ها به مقدار بسیاری کاهش پیدا می کنند.

ردیابی فوکوس

یکی دیگر از عواملی که در تنظیمات دوربین نیکون ، مربوط به ردیابی فوکوس است. لازمه عکاسی از سوژه های متحرک این است که حالت فوکوس مناسب را برای واضح نگه داشتن آنها تعیین کنید.

با مشخص کردن حالت فوکوس خودکار پیوسته (AF-C) در دوربین عکاسی  نیکون خود، این امکان را دارید تا به راحتی سوژه متحرک را ردیابی کرده و روی آن فوکوس کنید. در این حالت، دوربین به صورت پیوسته هر زمانی که دکمه شاتر دوربین به صورت نیمه فشرده شود، فوکوس را تنظیم می کند و ردیابی سوژه های در حال حرکت بسیار راحت خواهد شد.

جبران نوردهی

اگر قصد دارید کنترل بیشتری روی نوردهی دوربین تان داشته باشید، گزینه جبران نوردهی در تنظیمات دوربین نیکون یکی از عوامل موثر برای کنترل بیشتر نوردهی است که میتوانیداز ان استفاده کنید. این گزینه در اصل روشی است که عکس ها را در اولویت دیافراگم، شاتر یا حتی حالت برنامه، تیره یا روشن می کند.

مقایسه مشخصات فنی نیکون D780 با نیکون D850
این مقاله را بخوانید

یکی از مزایای این روش این است که نیازی به نوردهی دستی نخواهید داشت. برای استفاده از این گزینه باید دکمه +/- در بدنه دوربین را نگه داشته و با استفاده از پیچ ورودی پشتی برای تنظیم میزان جبران مورد نیاز، جبران نوردهی را بر روی ان انجام دهید .

نمایش نمودار

یکی از قسم های مهم در تنظیمات دوربین نیکون که فضای عکاسی را بسیار شیرین تر خواهد کرد، نمایش نمودار است. این قسمت به شما کمک می کند که میزان نوردهی را خیلی بهتر درک کنید و مشکلات احتمالی آن را درست کنید. نمودار در اصل گرافی است که به شما پخش رنگ ها در یک تصویر را نشان می دهد. نگتهی جالب اینجاست که بدانید شکل این گراف در هر عکس متغییر است ، اما توزیع گراف و توزیع آن در راستای محور پایین است که همان عناصر اصلی در هنگام سنجش نوردهی عکس های شما هستند.

تتظیمات دوربین نیکون

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی